Με πόσα «έστριψε» το ηλεκτρικό VW ID.3 στο Elk Test;
27.859 Επισκέψεις στο άρθρο (15/3/2021)
Το πρώτο ηλεκτρικό στο τεστ αποφυγής κινδύνου του AutoΤρίτη: To VW ID.3 είναι το «ψαγμένο» αμιγώς ηλεκτρικό μικρομεσαίο χάτσμπακ της γερμανικής φίρμας. Πόσο ικανό αποδείχθηκε όμως στην απαιτητική δοκιμασία;
Η VW ακολούθησε την τάση των άλλων δύο μεγάλων γερμανών κατασκευαστών και δημιούργησε μια σειρά από ηλεκτρικά μοντέλα με δικό της κωδικό (ΙD). Το ID.3 είναι το πρώτο δείγμα γραφής αυτής της προσπάθειας και η VW δηλώνει πως το ηλεκτρικό της μοντέλο είναι πολύ «ψαγμένο». Όπως και να έχει πάντως, ελαφρύ και ηλεκτρικό δεν γίνεται μιας και οι μπαταρίες είναι ακόμα βαριές. Από την άλλη, το βάρος δεν είναι καλό σύμβουλος στις απότομες αλλαγές πορείας λόγω της σχετικής αδράνειας. Θα ήταν λοιπόν δύσκολα τα πράγματα για το ID.3 στο τεστ αποφυγής κινδύνου (ELK TEST); Ας δούμε πως τα πήγε τελικά το φουτουριστικό μικρομεσαίο της VW. Η έκδοση που δοκιμάστηκε ήταν αυτή με την μπαταρία των 62 kWh, τα 204 άλογα και τις στάνταρ ζάντες των 20 ιντσών με ελαστικά Goodyear EfficientGrip Performance.
Τι ισχύει με το βάρος των μπαταριών;
Το βάρος είναι κακός σύμμαχος στη δοκιμασία του elk test, όπως έχουμε δει στις δοκιμές που έχουμε διεξάγει, και δυσκολεύει όλα τα ηλεκτρικά. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το ID.3 αντιμετωπίζει μέχρι το όριό του αρκετά καλά τα 1.700 κιλά του. Αυτό οφείλεται σημαντικά στην μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα.
Επιτυχημένη προσπάθεια - 71 χλμ./ώρα
Το ID.3 πέρασε με χαρακτηριστική άνεση το τεστ στα 70 χλμ./ώρα. H σφιχτή ανάρτηση και οι τροχοί των 20 ιντσών με το χαμηλό προφίλ έκαναν άριστη δουλειά στη συγκράτηση της κλίσης και στην ικανή πρόσφυση. Το στιβαρό πλαίσιο αντέδρασε άμεσα στις εντολές δείχνοντας μια απρόσμενη προθυμία. Δεν ενεργοποιήθηκε καν το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας. Ίδια καλή εικόνα είχαμε και στο πέρασμα με ταχύτητα εισόδου 71 χλμ./ώρα. Σχεδόν δεν καταλάβαμε πως έχουμε να κάνουμε ένα ηλεκτρικό που έχει βάρος άνω των 1.700 κιλών (+4 άτομα και αποσκευές, όπως ορίζει το πρωτόκολλο της δοκιμασίας).
Αποτυχημένη προσπάθεια - 74 χλμ./ώρα
Η προσπάθεια στα 74 χλμ./ώρα έδειξε πως η ταχύτητα αυτή είναι πάνω από το όριο του ID.3. Μπορεί το καλό τιμόνι στην 1η αλλαγή κατεύθυνσης να μας έκανε να πιστέψουμε πως θα τα καταφέρει, στη δεύτερη αλλαγή πορείας όμως το μπροστινό μέρος έπεσε θύμα της αδράνειας ανοίγοντας αισθητά την τροχιά του και χτυπώντας τις κορίνες. Πάντως η αντίδραση δεν ήταν απότομη ή ανεξέλεγκτη με το ESP να επιβάλλει την τάξη. Ανάλογη αντίδραση είχαμε και στα 73 χλμ./ώρα, η οποία όμως χάρη στην αντίδραση του οδηγού συγκρατήθηκε. Ωστόσο δεν μπορεί να θεωρηθεί επιτυχημένη μια τέτοια οριακή προσπάθεια.
Επιτυχημένη προσπάθεια - 72 χλμ./ώρα
Με αυτή την ταχύτητα εισόδου, η συμπεριφορά του ηλεκτρικού VW ID.3 ήταν απόλυτα ασφαλής σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας. Ήταν απόλυτα ελεγχόμενο και μπορούσες να αλλάξεις πορεία με το πολύ καλό τιμόνι. Το ESP λειτούργησε διακριτικά κάνοντας άριστη δουλειά, ενώ το χαμηλό προφίλ και οι δυνατοί «ώμοι» του ελαστικού απέτρεψαν φαινόμενο «μαγουλιάσματος» στην πίεση από το μεγάλο βάρος. Το μυστικό του ID.3 κρύβεται στο ότι είναι πισωκίνητο και με πίσω τοποθετημένο ηλεκτροκινητήρα. Άρα το περισσότερος βάρος είναι πίσω και έτσι η συνολική κατανομή δεν επηρεάζει την κατευθυντικότητα μέσα στη διαδικασία. Στα συν φυσικά και η τοποθέτηση της μπαταρίας στο πάτωμα, κάτι που κρατάει χαμηλά το κέντρο βάρους.
Γενική αίσθηση οδηγού:
Πολύ καλό «πάτημα», με απρόσμενα ευχάριστη διάθεση από το πλαίσιο. Το πολύ καλό τιμόνι και η κατανομή βάρους βοηθούν την κατευθυντικότητα μέσα στη διαδικασία.
Γενική αίσθηση επιβαινόντων:
Δεν αγχωθήκαμε ότι κάτι θα πάει στραβά. Εξαιρετικά στιβαρή αίσθηση και συγκρατημένη κλίση.
Με ελαστικά Goodyear EfficientGrip Performance
Η επιτυχία του ID.3 στο Elk Test (γιατί περί επιτυχίας πρόκειται όταν ένα όχημα 1.700+ κιλών πραγματοποιεί καλύτερη επίδοση και από το προηγούμενο VW Golf που είχε 71,5 χλμ. και πλησίασε το νέο που σημείωσε 73 χλμ./ώρα) οφείλεται και στο ελαστικό της Goodyear. To Εfficient Grip Performance σε 215/45 R20 είχε δυνατούς όμως που άντεξαν τις πιέσεις από τις εναλλαγές πορείας, αλλά και εξαιρετική πρόσφυση χάρη στη special γόμα του πέλματός του.