Τα ηλεκτρικά αυξάνονται, οι φορτιστές όμως όχι με τον ίδιο ρυθμό! Αυτό δείχνει έρευνα αναφορικά με την κατάσταση που επικρατεί στις υποδομές τόσο της Ευρώπης όσο και των ΗΠΑ.
Έρευνα για προβληματισμό!
Την ώρα που οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν ρίξει το βάρος τους στην έλευση νέων ηλεκτρικών μοντέλων, τα οποία μάλιστα βρίσκουν ανταπόκριση από το αγοραστικό κοινό της Ευρώπης, η παρουσία των υποδομών φόρτισης φαίνεται πως δεν ακολουθεί τους ίδιους ρυθμούς ανάπτυξης. Αυτό δημοσιεύει έρευνα του Bloomberg New Energy Finance, γεννώντας το ερώτημα. Πως θα φορτίζω το ηλεκτρικό αν δεν υπάρχουν δημόσιοι φορτιστές;
Αυξάνονται τα ηλεκτρικά, όχι με τον ίδιο ρυθμό οι φορτιστές
Βάσει των στοιχείων της έρευνας, ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων στο δρόμο ανά δημόσιο σημείο φόρτισης παγκοσμίως αυξήθηκε σε 9,2 στο τέλος του περασμένου έτους, από 7,4 στο τέλος του 2020. Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς το 2021 ήταν μια χρονιά που οι πωλήσεις των Plug-in και ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν, δείχνει όμως παράλληλα πως δεν συνέβη το ίδιο κατ' αναλογία και με τα δημόσια σημεία φόρτισης, που δέχτηκαν μεγαλύτερο όγκο οχημάτων καθότι η δική τους ανάπτυξη ήταν μικρότερης κλίμακας.
Η Κίνα την καλύτερη ισορροπία σε ηλεκτρικά και φορτιστές
Από όλο τον πλανήτη η Κίνα φαίνεται να έχει την πιο ισορροπημένη αναλογία αύξησης ηλεκτρικών οχημάτων και δημόσιων φορτιστών. Δεν ισχύει όμως το ίδιο για τις ΗΠΑ και την Ευρώπη, καθώς τα οχήματα που χρειάζονται φόρτιση αυξήθηκαν χωρίς να ισχύσει το ίδιο στις υποδομές. Για παράδειγμα στη Γερμανία η αναλογία αυξήθηκε από τα 8 οχήματα ανά δημόσιο σημείο φόρτισης το 2019 στα 20 οχήματα το 2021!
Ένα ακόμα στοιχείο που συνυπολογίζει η έρευνα είναι το είδος του φορτιστή. Στην Κίνα για κάθε εξαιρετικά γρήγορο φορτιστή αντιστοιχούν 16 οχήματα. Την ίδια ώρα στις ΗΠΑ ο αριθμός των οχημάτων φτάνει τα 100, ενώ στην Ολλανδία η οποία έχει την πιο ευνοϊκή αναλογία φορτιστή προς όχημα, οι περισσότεροι είναι αργοί φορτιστές και όχι ταχυφορτιστές!
Απαραίτητη η αύξηση των δημοσίων φορτιστών
Ως συμπέρασμα εξάγεται πως η αύξηση των δημοσίων σημείων φόρτισης είναι επιβεβλημένη να συμβεί μέσα στα επόμενα χρόνια για να καλυφθεί ο μεγαλύτερος όγκος ηλεκτροκίνητων που υπολογίζεται πως θα κυκλοφορούν. Όσον αφορά τον τρόπο, αυτός σύμφωνα με το Bloomberg New Energy Finance θα μπορεί να συμβεί τόσο μέσω ιδιωτικών επενδύσεων, αλλά και με τη βοήθεια των κρατικών φορέων, τόσο σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και κάθε χώρας μεμονωμένα.
Πως θα φορτίζω το ηλεκτρικό αν δεν υπάρχουν φορτιστές;
-Έρευνα δείχνει πως η ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων είναι μεγαλύτερη από αυτή των φορτιστών.
-9,2 οχήματα ανά φορτιστή το 2021, από 7,4 το 2020 σε παγκόσμιο επίπεδο.
-Από 8 οχήματα ανά φορτιστή το 2019 στα 20 το 2021 στη Γερμανία.
-Πολλοί από τους υπάρχοντες φορτιστές είναι αργοί.
Πως μπορεί να δοθεί λύση σε αυτό το πρόβλημα;