Οπως τονίζει η γερμανική εφημερίδα, οι εκτιμήσεις για τις απώλειες θέσεων εργασίας βασίζονται στην πραγματικότητα ότι τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα έχουν λιγότερα εξαρτήματα από τα συμβατικά. Ενα τυπικό ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο αποτελείται από περίπου 200 τμήματα, όταν ένα πετρελαιοκίνητο ή βενζινοκίνητο όχημα αποτελείται από περίπου 1.200 τμήματα. Το αναπόφευκτο συμπέρασμα είναι πως χρειάζονται σαφώς λιγότεροι εργάτες τόσο στην παραγωγή όσο και στην αλυσίδα προσφοράς των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Η απαισιόδοξη πρόβλεψη αμφισβητείται, πάντως, από τον γενικό διευθυντή της Ενωσης Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA) Κουρτ Κρίστιαν Σιλ, ο οποίος μιλώντας στη Handelsblatt επισήμανε ότι βασίζεται σε «ένα εξωπραγματικά ακραίο σενάριο». Οπως τόνισε, το σφάλμα στις εκτιμήσεις της ΝΡΜ είναι ότι παίρνει ως δεδομένο πως η εγχώρια παραγωγή μπαταριών και ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα παραμείνει περιορισμένη για τα επόμενα 10 χρόνια και ότι η Γερμανία θα καλύπτει με εισαγωγές τις ανάγκες της σε μπαταρίες και ηλεκτροκίνητα. Ομως ο Σιλ εκτιμά, αντιθέτως, ότι μέχρι το 2023 οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα τριπλασιάσουν τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα που παράγουν.
Η εμβληματική αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας, Volkswagen, έχει ανακοινώσει τα σχέδιά της να παράγει 1 εκατ. ηλεκτροκίνητα οχήματα μέχρι το 2023 και φιλοδοξεί να τα φτάσει στο 1,5 εκατ. μέχρι το 2025. Σε ό,τι αφορά την πρωτοπόρο Tesla σχεδιάζει να παράγει στη Γερμανία 500.000 οχήματα τον χρόνο από τη στιγμή που θα είναι σε θέση να αξιοποιήσει πλήρως την παραγωγική της δυνατότητα η μονάδα της έξω από το Βερολίνο. Οπως τονίζει το σχετικό δημοσίευμα της Handelsblatt, είναι πράγματι υπερβολικές οι απαισιόδοξες προβλέψεις της ΝΡΜ σε ό,τι αφορά τον όλεθρο που προεξοφλεί ότι θα ακολουθήσει στη γερμανική αγορά εργασίας. Είναι, όμως, μεγάλη η πίεση που υφίστανται αυτοκινητοβιομηχανίες με μεγάλο όγκο παραγωγής όπως η Volskswagen προκειμένου να αυξήσουν την παραγωγή τους σε ηλεκτροκίνητα οχήματα. Την ίδια στιγμή εντείνονται οι πιέσεις προς τη γερμανική κυβέρνηση να βελτιώσει και να επεκτείνει το δίκτυο σταθμών επαναφόρτισης μπαταριών, ώστε να δώσει στους Γερμανούς οδηγούς τη δυνατότητα να ανταλλάξουν τα συμβατικά αυτοκίνητά τους με ηλεκτροκίνητα και να τα χρησιμοποιούν άφοβα.