Οι αναλογίες της EQA είναι ίδιες με αυτές της GLA, αλλά σχεδιαστικά υπάρχουν χαρακτηριστικές διαφορές για να είναι ξεκάθαρη η ηλεκτρική φύση. Με μια φόρτιση η Mercedes υπόσχεται πάνω από 400 χλμ. αυτονομίας.
Οδική συμπεριφορά, αυτονομία & η γνώμη μας
48.276 Επισκέψεις στο άρθρο (7/4/2021)
Στην πράξη: Απόλυτα ήσυχη η EQA, χωρίς άγχος αυτονομίας η GLΑ 250e
Η οδήγηση της ηλεκτροκίνητης EQA είναι μια ξεχωριστή εμπειρία μιας και νιώθεις πως βρίσκεσαι μέσα σε μια high-tech κάψουλα απομόνωσης από το περιβάλλον. Ούτε το ρολάρισμα των ελαστικών της δεν ακούγεται, ενώ απουσιάζουν παντελώς και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι. Με 190 ίππους και 375 Nm από το… μηδέν, το «μπαμ» των επιταχύνσεων είναι δυναμικό, γραμμικό και άμεσο, ειδικά με επιλεγμένη τη Sport λειτουργία και με δεδομένο πάντα πως μιλάμε για ένα αυτοκίνητο βάρους 2+ τόννων… Η πραγματική αυτονομία με επί τούτου οδήγηση και Eco λειτουργία είναι γύρω στα 370 χλμ., αλλά με κανονική οδήγηση άνετα πίανει τα 350 χλμ.. Παρά το έξυπνο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, ένα άγχος για την αυτονομία πάντα θα υπάρχει σε ένα περιβάλλον που ακόμα δεν είναι φιλικό στην ηλεκτροκίνηση. Επιπλέον και λόγω βάρους, στην EQA ταιριάζει το ήρεμο στιλ και οι απαλές κινήσεις στα πεντάλ και στο τιμόνι. Τότε είναι που θα εκτιμήσεις περισσότερο το δυνατό κράτημα και την ευχάριστα δυναμική ισορροπία του συνόλου, που κρατάει χαμηλά το κέντρο βάρους χάρη στην έξυπνη τοποθέτηση της μπαταρίας και που εκμεταλλεύεται στο έπακρο την παρουσία πίσω ανάρτησης με πολλαπλούς συνδέσμους. Δεν είναι, αλλά ούτε και το «παίζει» σπορ, τη στιγμή που σε ενημερώνει έγκαιρα για τις προθέσεις της όταν τείνει να ξεπεράσει την ουδετερότητα και προσφέρει ένα ξεχωριστό αίσθημα σιγουριάς και ασφάλειας πίσω από το τιμόνι της.
Αυτό το αίσθημα το προσφέρει φυσικά και η GLA 250e. Είναι όμως 265 κιλά ελαφρύτερη και σχεδόν 30 άλογα ισχυρότερη, οπότε είναι λογικό να είναι ταχύτερη, ενώ δεν έχει κόφτη τελικής ταχύτητας. Από την άλλη ο θερμικός κινητήρας «ακούγεται» αρκετά στις υψηλές στροφές. Όμως η GLA 250e στην καθημερινότητα και για απόσταση μέχρι 50 πραγματικά χλμ. (έως 130 χλμ./ώρα ταχύτητα) κινείται χωρίς στάλα βενζίνης. Στην υβριδική λειτουργία η κατανάλωση είναι γύρω από τα 6 λτ./100 χλμ. Και όλα αυτά χωρίς το άγχος της αυτονομίας. Από την άλλη, η απουσία πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα, σε συνδυασμό με την παρουσία τροχών 19 ιντσών στο μοντέλο δοκιμής, μετριάζει την ποιότητα κύλισης συγκριτικά με την EQA. Ωστόσο η υποστροφική διάθεση είναι περιορισμένη και η συνολική αίσθηση πιο σπορτίφ σε σχεση με την EQA, η οποία κακά τα ψέματα έχει πιο αστικό προσανατολισμό, ούσα αμιγώς ηλεκτρική.
Eκτός δρόμου και παρά την απουσία τετρακίνησης, η ικανή απόσταση από το έδαφος επιτρέπει και στα δύο μοντέλα να κινούνται παραπάνω από αξιοπρεπώς σε μέρη με δύσκολο ανάγλυφο, χωρίς ο οδηγός να έχει το άγχος πως θα «βρει». Βέβαια τα ασφάλτινα ελαστικά και η προσθιοκίνηση βάζουν όρια τα οποία πρέπει να σεβαστείς για να μην ταλαιπωρηθείς… Σεβασμό γενικότερα χρειάζεται το μεγάλο βάρος λόγω των μπαταριών, μιας και μεταξύ άλλων επηρεάζει και την αποτελεσματικότητα των φρένων, όχι όμως και την αντοχή τους.
Η γνώμη μας
Η ηλεκτρική Mercedes EQΑ είναι μια ιδιαίτερη και πολυτελής τεχνολογική βιτρίνα με εξαιρετικά εκλεπτυσμένο και ξεχωριστό SUV χαρακτήρα, που προσφέρει μια απόλυτα ικανοποιητική αυτονομία με μια φόρτιση. Το ίδιο όμως είναι και η Mercedes GLA 250e, στην οποία δεν υπάρχει το άγχος της αυτονομίας. Με δεδομένο, πως η ιδέα της ηλεκτροκίνησης είναι ακόμα άγουρη για το εν Ελλάδι περιβάλλον, η plug-in GLA 250e φαντάζει περισσότερο ως μια επιλογή της λογικής. Από την άλλη, η EQA 250 είναι μια high-tech επένδυση για το αύριο, που πλέον είναι εδώ και θα σε βγάλει κερδισμένο μακροπρόσθεσμα.
Mercedes-Benz EQA 250 + Εικόνα-τεχνολογία, ποιότητα κατασκευής και κύλισης, άνεση, διαχείριση ενέργειας σε πραγματικές συνθήκες, σύστημα MBUX, χώροι επιβατών, ηχομόνωση, υπηρεσίες που συνοδεύουν την αγορά , οικολογικό προφίλ - Bάρος, χώρος αποσκευών, διάρκεια φόρτισης σε οικιακή πρίζα
Mercedes-Benz GLA 250e + Κατανάλωση, ηλεκτρική αυτονομία στην καθημερινότητα, δυναμικές επιδόσεις, ποιότητα και high-tech αίσθηση καμπίνας, σύστημα MBUX, πρακτικότητα, τεχνολογία, ασφάλεια, χωρίς άγχος ηλ. αυτονομίας - Θόρυβος κινητήρα ψηλά, απουσία πολλαπλών συνδέσμων στην πίσω ανάρτηση, μέτρια απόσβεση εγκάρσιων ανωμαλίων