Τι σε νοιάζει αν έχει μεταχειρισμένη μπαταρία το νέο σου ηλεκτρικό αν καλύπτονται από 8 χρόνια εγγύηση; Μήπως εσύ θα τις πληρώσεις αν χαλάσουν;
Το θέμα «ηλεκτρικά αυτοκίνητα» είναι κάτι νέο για τους περισσότερους από εμάς και το μόνο σίγουρο είναι πως τα οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων (από το ίδιο το όχημα τουλάχιστον) έχουν φανατικούς οπαδούς, αλλά και ορκισμένους εχθρούς. Το μεγαλύτερο θέμα γύρω από τα ηλεκτρικά μετά τη φόρτιση έχει να κάνει με τη μπαταρία τους. ¶λλωστε αυτό είναι και το ακριβότερο (και σημαντικότερο) εξάρτημά τους. Όλοι σκέφτονται τι θα γίνει αν πάθει κάτι η μπαταρία και το κόστος αλλαγής. Έχει σκεφτεί κανείς τη χρήση μεταχειρισμένης μπαταρίας; Η καλύτερη ανακύκλωση είναι η χρήση ξανά και ξανά. Και για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών η επέκταση της ζωής τους είναι ότι καλύτερο.
Σκέψου το. Αγοράζεις ένα καινούργιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η μπαταρία έχει 8 χρόνια εγγύηση. Έχει συγκεκριμένη προδιαγραφή για την λειτουργία της μπαταρίας. Εάν το αυτοκίνητό σου δεν καλύπτει στη χρήση την προδιαγραφή, η εγγύηση αναλαμβάνει και καλύπτει ότι χρειάζεται να γίνει για να καλυφθεί η προδιαγραφή. Ποιός ασχολείται λοιπόν αν η μπαταρία είναι καινούργια ή μεταχειρισμένη αν το αυτοκίνητο λειτουργεί όπως πρέπει.
Δεν είναι περίεργο που η Tesla κάνει χρήση των παλιών μπαταριών σε καινούργια αυτοκίνητα. Και καλό θα είναι να συνηθίζουμε στη λογική αυτή αφού θα την ακολουθήσουν αργά ή γρήγορα και οι άλλοι κατασκευαστές. Οι «παραδοσιακοί» κατασκευαστές που έχουν ακόμη τέτοιες αγκυλώσεις. Γιατί όταν αγόραζες ένα Lexus ή ένα Ford, έχεις μάθει να περιμένεις όλα να είναι καινούργια. Δεν θα τολμούσαν να κάνουν πρώτες αυτές οι μάρκες αυτό που πάει να γίνει τώρα με τις μπαταρίες. Θα είναι όμως κάτι φυσιολογικό όταν ο δρόμος ανοίξει για τα καλά. Και είναι και λογικό, αυτό στο πρόβλημα της ανακύκλωσης η αναχρησιμοποίηση είναι η προφανής κίνηση.
Σε αντίθεση με ένα μοτέρ ή ένα σασμάν, που μπορεί να αποσυναρμολογηθεί και να ανακυκλωθεί πλήρως, αφού είναι μεταλλικό, η μπαταρία, όση ανακύκλωση και αν δεχθεί, δεν ξαναγίνεται μπαταρία. Είναι λογικό να πρέπει να εξαντλήσει κάθε χρήση ως μπαταρία πριν γίνει «κάτι άλλο».
Και έτσι μια μεγάλη καινούργια μπαταρία, θα κάνει τον κύκλο της σε ένα μοντέλο με μεγάλη χωρητικότητα, κατόπιν, έχοντας χάσει μέρος της φόρτισής της, θα κάνει νέο κύκλο σε ένα μοντέλο με μικρότερη χωρητικότητα, μέχρι να μην υπάρχει μοντέλο να μπορεί να τη χρησιμοποιήσει. Είναι θέμα χρόνου οι μπαταρίες αυτές να κάνουν το γύρο της βιομηχανίας, μεταξύ των κατασκευαστών ώστε να «βολεύονται» σε μοντέλα όλο και μικρότερης χωρητικότητας.
Ποιος ασχολείται λοιπόν με τις μεταχειρισμένες μπαταρίες; Αν αγοράζεις καινούργιο και έχει εγγύηση για το φλέγον θέμα «μπαταρία» τι σε νοιάζει;