Πόσο προσέχετε το λάδι του αυτοκινήτου σας για να σας προσέχει και εκείνο;
Μήπως όταν βγάζουμε το λάδι στο αυτοκίνητό μας, να το κάνουμε και κυριολεκτικά;
24.148 Επισκέψεις στο άρθρο (2/2/2015)
Μήπως αμελείτε το αυτοκίνητό σας τελευταία; Μήπως η ύφεση σας άφησε με το ίδιο λάδι παραπάνω χιλιόμετρα απ ότι θα έπρεπε; Μήπως εσείς βγάζετε το λάδι στο αυτοκίνητό σας ενώ είναι παλιό και θέλει αλλαγή;
Σαφώς, τα λάδια σήμερα δεν είναι όπως το 1980. Που κάθε 5.000 χλμ ήθελαν πέταμα γιατί είχαν φτάσει στο όριό τους και γίνονταν νερό. Τα λάδια σήμερα έχουν τεχνολογία που τα κάνει να κρατάνε τα χαρακτηριστικά τους σε ένα μεγάλο εύρος θερμοκρασιών, και σε μεγάλη διάρκεια ζωής. Όλα όμως έχουν και ένα όριο. Μπορεί ο κατασκευαστής να λέει 10.000 χλμ, και τα λάδια να αντέχουν ακόμη και τα διπλά ή τα τριπλά. Το ερώτημα είναι, ο κινητήρας τι λέει;
Γιατί επειδή επήλθε η κρίση και τα οικονομικά είναι δύσκολα, ένα παλιό λάδι στον κινητήρα δεν μειώνει τα έξοδα. Αντίθετα αυξάνει σημαντικά τις πιθανότητες να τα απογειώσει, αν κάτι δεν πάει καλά. Ειδικά σε αυτοκίνητα με τούρμπο, όπως είναι τα περισσότερα των τελευταίων πέντε ετών, το λάδι αυτό που αμελείς, ψύχει και την τουρμπίνα. Ένα λεπτό φιλμ βρίσκεται στον άξονα που περιστρέφεται με 100.000 στροφές το λεπτό. Ναι, πέντε μηδενικά. Ξέρεις πόσο έχει μία τουρμπίνα; Πολλά λίτρα λάδι.
Ακούγονται και αυτοί, βέβαια, που λένε πως λόγω οικονομικών δεν κάνουν πια πολλά χιλιόμετρα. Στο κάτω κάτω από 2009 που έκανε σέρβις έχει μόλις 8.000 χλμ, γιατί πάνε παντού με το «παπί». Και άλλες τέτοιες δικαιολογίες που συχνά πέφτουν και στο γεγονός ότι είναι και η βενζίνη ακριβή. Και τώρα που έγινε φτηνή; Θα το βγάλεις στο δρόμο με 6 ετών λάδι; Μήπως αντί να του βγάλεις το λάδι με παλιό λιπαντικό, πρώτα να του το αντικαταστήσεις;
Εσείς τι λέτε όμως; Πόσο τακτικοί είστε; Πόσο προσέχετε το λάδι του αυτοκινήτου σας για να σας προσέχει και εκείνο; Και τελικά το αλλάζετε όσο συχνά πρέπει;
Πολλοί κάνουν το λάθος, όσο αφορά της προδιαγραφές που κάθε μοτέρ πρέπει να δουλεύει. Πχ group vag,505-507. Μετα οι αντιπροσωπία για να γίνει δελεαστική στη οικονομική συντήρηση έχει μακρά σέρβις, καλό ειναι να βάζουμε 1.τα σωστά λαδια 2.να τα αντικαθιστά στο 1/3 ποιο σύντομα, και θα δούμε έτσι και σημαντική οικονομία στα καύσιμα! !! Στο diesel τα πράγματα ειναι εντελώς διαφορετικά. Ειμαι κάθετος! Τα λαδια μαυρίζουν , από την καύση του diesel απο τα πρώτα κιόλας λεπτά λειτουργίας του κινητήρα, (περνάνε κατάλοιπα μες το λάδι, ΚΑΙ αλλοιώνεται Η σύνθεση του λαδιού) το πολύ καθε 7500km πέταμα! !
Αλλαξα λαδια στις 26-7-2010 μετα με επιασε η κριση και η ανεργεια, κ για 4 χρονια εβαζα μονο βενζινα, οταν βρηκα δουλεια το πρωτο πραγμα ηταν να αλλαξω λαδια το ημερολογιο εγραφε 24-6-2014. Το αυτοκινητο ειναι μια corolla 2003 μοντελο. Τα χλμ που διενυσα αυτα τα 4 χρονια ειναι 32.000!! Και σιγουρα δεν το εκανα για να δω εαν με βγαλει "παλικαρι" το αυτοκινητο, αλλα λογω οικονομικης ανεχειας. Φυσικα δεν το ξανακανω οσο θα εχω δουλεια
Πάντα άλλαζα και αλλάζω λάδια – φίλτρο κάθε5000 χιλ.
Νομίζω ότι ένας καλός και βολικός κανόνας είναι μια φορά το χρόνο (μαζί με το φίλτρο), εφόσον δεν κάνεις πάνω από 15.000 χλμ. Βάζεις ένα ημισυνθετικό λάδι και το ξεχνάς για ένα χρόνο (εκτός από τον έλεγχο της στάθμης).
για ακραιες καθημερινες συνθηκες κινησης , χαλημης ταχυτητας και χαμηλων χιλιομετρικων αποστασεων εως 16χλμ , καθε 10.000χλμ η καθε χρονο.οτι ερθει πρωτο !! το ιδιο και για τις υπολοιπες καταστασεις π.χ ταξιδια βολτες φιλικα ανοιγματα η τσαγακια κερασμενα δεξια κια αριστερα. .παντα ομως με 0- 40w . επισης στη αλλαγη παντα κοιτω το χρωμα και μετραω αν και ποσο εκαψε απο αλλαγη σε αλλαγη . .
Κύριοι Ο κάθε κατασκευαστής,στο εγχειρίδιο του αναφέρει την συχνότητα αντικατάστασης του λιπαντικού του κινητήρα,π.χ.ετήσια χιλιόμετρα:15.000 μία φορά ή εάν ειναι λιγότερα,κάθε 6μηνο,ο λόγος είναι γιατί και το λιπαντικό οξυδώνεται οπως το υγρό των φρένων,ελπίζω να γίνεται κατανοητό.
Πέρα από τα χιλιόμετρα αλλαγής λαδιών που συνιστά ο κάθε κατασκευαστής, υπάρχουν και τα λάδια, που δεν είναι όλα ίδια. Επίσης υπάρχουν και κυκλοφορούν ακόμα πολλά παλιά αυτοκίνητα. Επομένως δεν μπορείς να βάλεις κανόνες που να αφορούν όλα τα αυτοκίνητα, αλλά για το κάθε αυτοκίνητο θα πρέπει να βλέπουμε τι συνιστά ο κατασκευαστής, τόσο όσο αφορά τις αλλαγές λαδιών, όσο και τις προδιαγραφές αυτών των λαδιών. Προσωπικά φροντίζω πάντα να αλλάζω τα λάδια πιό συχνά από όσο λέει ο κατασκευαστής, αλλά και να βάζω καλύτερης ποιότητας λάδια. Συνήθως αλλάζω κάθε 5.000 χιλιόμετρα και προτιμώ το Valvoline Turbo V.
Προσωπικά τα αλλάζω στις 7.500 χλμ ενώ το βιβλίο προβλέπει στις 15000. Όμως όταν το βιβλίο του κατασκευαστή λέει ότι είναι φυσιολογικό "κάτω από ορισμένες συνθήκες να καίει και 1 λίτρο στα 1000 χλμ" τότε τι συμβαίνει; Μετά από 250000 χλμ το μοτέρ δουλεύει ρολόϊ. Η άποψη μου λέει, μην αφήνετε για πολλά χλμ τα λάδια και σε καμία περίπτωση πάνω από 1 χρόνο χωρίς αλλαγή. Είναι και η παροιμία "όποιος λυπάται το καρφί χάνει και το πέταλο"..
ta ladia kanonika sthn wra tous....ladh pou sunista o kataskeuasths...k to filtro kathe deuterh allagh ladiou ALLAGMA!!!