- Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία βασίζεται σε ηλεκτρικά μοντέλα και
- οι πωλήσεις ηλεκτρικών στην Ελλάδα είναι κυρίως με leasing
- Η αγορά leasing δεν αγχώνεται με όσα κάνουν τους ιδιώτες να φοβούνται να αγοράσουν κινέζικο
- Οι κινέζικες μάρκες στοχεύουν να πουλήσουν εταιρικά με θεαματικά και γρήγορα μοντέλα «κράχτες»
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία έρχεται και βασίζεται σε ηλεκτρικά μοντέλα
Πόσες κινέζικες μάρκες που πουλάνε μοντέλα τους στην Ελλάδα ξέρεις; Και πόσες από αυτές είναι βασικά ηλεκτρικές; Αν νιώθεις πως ούτε οι Κινέζοι σε «σκέφτονται» που δεν θες ηλεκτρικό, μήπως τα κινέζικα ηλεκτρικά δεν είναι για σένα, αλλά βασικά για τις εταιρικές πωλήσεις;
Η σωστή ερώτηση είναι «πόσα κινέζικα μοντέλα με θερμικό κινητήρα ξέρεις», αφού η πλειοψηφία είναι ηλεκτρικά. Βλέπεις τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο απλά σε όλα τους τα μηχανικά μέρη. Δεν είναι παράξενο που όσο η αυτοκινητοβιομηχανία ζούσε και ανέπνεε με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα κινέζικα πέρασαν και δεν ακούμπησαν, ενώ τώρα με την ηλεκτροκίνηση, φτιάχνει αυτοκίνητο κάθε βιοτεχνία που μέχρι πρότινος έφτιαχνε ανεμιστήρες; Και πάλι, κινέζικο και ηλεκτρικό πάνε μαζί σαν το ψωμί με το τυρί.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών στην Ελλάδα είναι κυρίως με leasing
Γιατί όμως τόση «πρεμούρα» των Κινέζων να φέρουν τα αυτοκίνητά τους στην Ελλάδα; Σε μια χώρα που η ηλεκτροκίνηση είναι περιορισμένη τόσο σε νούμερα, όσο και κυρίως στο είδος των πωλήσεων. Στο πρώτο εξάμηνο του 2024, 7 στα δέκα ηλεκτρικά πήγαν σε εταιρικούς οδηγούς, και μόλις τα 3 σε ιδιώτες. Και μιλάμε για σχεδόν 3.500 αυτοκίνητα. Και δεν είναι μόνο αυτά. Οτιδήποτε μπαίνει στην πρίζα συνολικά είχε 9 στις 10 πωλήσεις σε εταιρείες και μόλις μία σε ιδιώτη. Όλα αυτά τα κινέζικα δεν είναι για σένα, είναι για τις εταιρείες.
Η αγορά leasing δεν αγχώνεται με όσα κάνουν τους ιδιώτες να διστάζουν να αγοράσουν κινέζικο
Και είναι λογικό οι εταιρείες να είναι οι πρώτες που θα πάρουν κινέζικα αυτοκίνητα. Ο ιδιώτης έχει άλλα στο κεφάλι του. Τον νοιάζει το δίκτυο, τον νοιάζει η παρουσία, τα ανταλλακτικά σε βάθος χρόνου, αν θα υπάρχει η μάρκα σε βάθος χρόνου. Τον νοιάζει η αξιοπιστία, τον νοιάζει η αντοχή και η ποιότητα. Ό,τι χαλάσει εντός ή εκτός εγγύησης, δική του σκοτούρα είναι. Τον εταιρικό οδηγό τι τον νοιάζει; Ότι χαλάσει το πληρώνει η εταιρεία leasing. Έφυγε η μάρκα; Τι τον νοιάζει, αφού στο τέλος της «θητείας» θα το δώσει πίσω. Δεν βρίσκει συνεργείο; Τι τον νοιάζει, η εταιρεία leasing θα το κανονίσει. Ο ιδιώτης δύσκολα θα πάρει κινέζικο. Η εταιρεία απλά θα πάει στο φθηνότερο.
Οι κινέζικες μάρκες στοχεύουν να πουλήσουν εταιρικά με θεαματικά και γρήγορα μοντέλα «κράχτες»
Δεν είναι τυχαίο λοιπόν πως μια κινέζικη μάρκα θέλει να ανεβάσει το προφίλ της για να «χτυπήσει» τις εταιρικές πωλήσεις. Τι να περιμένει; Τον ένα στους 10 που θα πάρει ηλεκτρικό ή τις 9 εταιρείες; Και γι` αυτό η προβολή είναι συνεχής, γι` αυτό τα μέσα βομβαρδίζονται με νέα γύρω από τα κινέζικα, γι` αυτό βλέπουμε συνέχεια όλο ακριβά, γρήγορα, τεράστια, διαφορετικά και κάποια περίεργα αυτοκίνητα. Δεν είναι για σένα. Είναι για τις εταιρείες.
Εσύ τι λες; Είσαι αυτός που θα δώσει από την τσέπη του λεφτά να πάρει ηλεκτρικό, και επιπλέον από μία μάρκα που δεν ήξερε μέχρι χθες και έρχεται από την Κίνα; Μήπως δεν είναι για σένα; Τι λες;