Μικρότερα Ι.Χ. οι γυναίκες, περισσότεροι τραυματισμοί
2.658 Επισκέψεις στο άρθρο (12/2/2021)
Μελέτη έρχεται για να καταδείξει γιατί οι γυναίκες έχουν περισσότερες πιθανότητες από τους άντρες να τραυματιστούν ή και να χάσουν τη ζωή τους σε τροχαίο.
Τα αυτοκίνητα που οδηγούν σήμερα άνδρες και γυναίκες είναι ασφαλέστερα από ποτέ. Η έμφαση στην ενίσχυση της καμπίνας των επιβατών και στη χρήση τεχνολογίας για τον μετριασμό των ατυχημάτων έχει συμβάλει σημαντικά στη μείωση των ατυχημάτων και των τραυματισμών, καθώς ολοένα και περισσότερα αμάξια φτάνουν στους δρόμους.
Ωστόσο σύμφωνα με μία έρευνα που έρχεται από τις ΗΠΑ και συγκεκριμένα το Ινστιτούτο Ασφαλίσεων για την Ασφάλεια στους Αυτοκινητόδρομους (Insurance Institute for Highway Safety-IIHS), υπογραμμίζει πως οι γυναίκες έχουν πολλές περισσότερες πιθανότητες να τραυματιστούν ή και να χάσουν τη ζωή τους σε σχέση με τους άνδρες, αποδίδοντας κατά κύριο λόγο αυτό το στατιστικό στο μέγεθος του αυτοκινήτου που οδηγούν και στις συνθήκες του ατυχήματος.
Συγκεκριμένα τα αποτελέσματα της έρευνας αναφέρουν πως σε ένα τροχαίο ατύχημα οι γυναίκες έχουν 20 έως 28% περισσότερες πιθανότητες να σκοτωθούν και 37-73% περισσότερες πιθανότητες να τραυματιστούν σοβαρά σε σχέση με τους άνδρες. Η αντιπρόεδρος του IIHS Jessica Jermakian μας εξηγεί το λόγο: «Οι αριθμοί δείχνουν ότι οι γυναίκες οδηγούν πιο συχνά μικρότερα, ελαφρύτερα αυτοκίνητα από τους άνδρες και αυτός είναι ένας σημαντικός παράγοντας του παραπάνω αποτελέσματος».
Η έρευνα κάνει λόγο πως οι τραυματισμοί που έχουν υπάρξει από ατυχήματα μεταξύ ανδρών και γυναικών ενώ οδηγούσαν βαν ή SUV είναι μοιρασμένοι. Ωστόσο το 70% των τροχαίων ατυχημάτων που προκάλεσε τραυματισμούς στις γυναίκες πραγματοποιήθηκε οδηγώντας μικρότερα οχήματα, σε αντίθεση με τους άνδρες όπου μειώνεται στο 60%. Παράλληλα περισσότερο από το 20% των ανδρών που ενεπλάκησαν σε ατυχήματα στις ΗΠΑ οδηγούσαν Pick-Up ή και βαρύτερο/μεγαλύτερο όχημα,ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στις γυναίκες είναι μόλις κάτω του 5%, στοιχείο που κάνει τη διαφορά.
Αξίζει να σημειωθεί πως τα αποτελέσματα της έρευνας πρόεκυψαν ύστερα από τη διερεύνηση τροχαίων ατυχημάτων που έλαβαν χώρα από το 1998 έως το 2015.