Από τη στιγμή που αποκαλύφθηκε το Mitsubishi Lancer Evolution, μέχρι το 2007 που ολοκληρώθηκε η παραγωγή της 9ης γενιάς, κάτω από το καπό του ιαπωνικού μοντέλου υπήρχε ένας θρυλικός κινητήρας που αναβαθμιζόταν συνεχώς.
Από τη στιγμή που αποκαλύφθηκε το Mitsubishi Lancer Evolution, μέχρι το 2007 που ολοκληρώθηκε η παραγωγή της 9ης γενιάς, κάτω από το καπό του ιαπωνικού μοντέλου υπήρχε ένας κινητήρας που αναβαθμιζόταν συνεχώς. Ο λόγος για τον θρυλικό «4G63», έναν 2λιτρο κινητήρα που ξεκίνησε με 244 ίππους και έφτασε μέχρι τους 287 κάτω από το καπό του Evo IX. Από την πρώτη του κιόλας εμφάνιση του, διέθετε δύο εκκεντροφόρους (DOHC) και ήταν εγκάρσια τοποθετημένος στο μηχανοστάσιο. Στην περίπτωση του Evo II, η ιπποδύναμη αυξήθηκε κατά περίπου 10 ίππους λόγω τοποθέτησης πιο άγριων εκκεντροφόρων και αυξημένης πίεσης υπερπλήρωσης. Η τρίτη γενιά βρήκε τον 4G63 συντροφιά με ένα νέο turbo, διαφοροποιημένο σύστημα εξάτμισης και αυξημένη σχέση συμπίεσης, ενώ στην περίπτωση του Evo IV περιστράφηκε κατά 180 μοίρες ως προς τον κατακόρυφο άξονά του, εξοπλίστηκε με twin scroll σύστημα υπερπλήρωσης αυξάνοντας την ισχύ στους 276 ίππους. Στις επόμενες εκδόσεις χρησιμοποιήθηκαν ελαφρύτερα έμβολα, μεγαλύτερα μπεκ καυσίμου για να ικανοποιούν τις ανάγκες του μοτέρ, ενώ στην 9η γενιά προστέθηκε για πρώτη φορά στον 4G63 ένα σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (MiVEC).