ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Μπορεί να πληρώσουμε εμείς τους δασμούς του Trump στα αυτοκίνητα;

 Σχολιάστε 
2.402 Επισκέψεις στο άρθρο (12/11/2024)
Μπορεί να πληρώσουμε εμείς τους δασμούς του Trump στα αυτοκίνητα;

Μπορεί να πληρώσουμε εμείς τους δασμούς του Trump στα αυτοκίνητα;

- Ο Trump υποσχέθηκε να βάλει υψηλούς δασμούς σε όλα τα αυτοκίνητα που εισάγονται από την Ευρώπη
- Έξτρα δασμοί στα ευρωπαϊκά, άρα υψηλότερες τιμές στις ΗΠΑ και πιθανότατα μείωση στις πωλήσεις των ευρωπαϊκών μαρκών
- Από κάπου πρέπει να βγουν τα... σπασμένα και οι Ευρωπαίοι, μαζί και οι Έλληνες, ίσως να πληρώσουμε τη νύφη
- Και στην Κίνα, που είναι τεράστια αγορά, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές βλέπουν μειωμένες πωλήσεις

Ο Trump υποσχέθηκε να βάλει υψηλούς δασμούς σε όλα τα αυτοκίνητα που εισάγονται από την Ευρώπη

Αν οι υποσχέσεις του Trump επαληθευτούν, τα αυτοκίνητα εισαγωγής, όπως και όλα τα εισαγόμενα προϊόντα στην Αμερική θα επιβαρυνθούν με υψηλούς δασμούς που μπορεί ακόμα και να διπλασιάσουν την τιμή τους στην εκεί αγορά. Εμάς όμως δε μας νοιάζει, θα πει κανείς. Ή μήπως όχι;
 
Αν και πολλοί αναλυτές θεωρούν πως ο Trump δεν καταλαβαίνει ακριβώς πώς λειτουργούν οι δασμοί, οι υποσχέσεις του άρεσαν εμφανώς σε μεγάλο μερίδιο των Αμερικανών, άρα είναι πιθανό να τεθούν σε εφαρμογή. Αυτό, παρόλο που ούτε ο Trump ούτε οι περισσότεροι ψηφοφόροι του ίσως αντιλαμβάνονται, θα κάνει τα αυτοκίνητα εισαγωγής πανάκριβα στις ΗΠΑ, και τους δασμούς αυτούς θα τους πληρώσουν οι Αμερικανοί αγοραστές που θα επιλέξουν αυτοκίνητα μη αμερικανικών μαρκών, όχι οι κατασκευαστές, όπως θεωρεί ο Trump.

Έξτρα δασμοί στα ευρωπαϊκά, άρα υψηλότερες τιμές στις ΗΠΑ και πιθανότατα μείωση στις πωλήσεις των ευρωπαϊκών μαρκών

Ένα αυτοκίνητο που θα φορτωθεί 100% δασμούς, απλώς θα δει την τιμή του να διπλασιάζεται. Σε μία αγορά χωρίς ΦΠA, οι ΗΠΑ έχουν γενικά φθηνότερα αυτοκίνητα από την Ευρώπη, κάτι που παραδοσιακά γίνεται για να στηρίξει την εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία. Όταν τα αυτοκίνητα εισαγωγής, που είναι συχνά ακριβότερα από τα εγχώρια γίνουν ακόμα πιο ακριβά, το πιθανότερο αποτέλεσμα είναι απλά να σταματήσουν να πουλάνε στους ίδιους ρυθμούς που πουλούσαν πριν τους δασμούς. Οι εγχώριες μάρκες ευνοούνται, οι μάρκες εισαγωγής χάνουν. Χάνουν βέβαια και οι Αμερικανοί, αλλά αυτό φαίνεται πως δεν είναι προτεραιότητα για τους περισσότερους.

Από κάπου πρέπει να βγουν τα... σπασμένα και οι Ευρωπαίοι, μαζί και οι Έλληνες, ίσως να πληρώσουμε τη νύφη

Το πρόβλημα φυσικά είναι πως οι μειωμένες πωλήσεις στις ΗΠΑ είναι μεγάλο πλήγμα για τους κατασκευαστές, αφού μιλάμε για την μία από τις τρεις μεγαλύτερες αγορές στον κόσμο. Και αυτό το πλήγμα δεν μπορούσε να έρθει σε χειρότερη στιγμή. Η Ευρώπη ακόμη δεν έχει συνέλθει πλήρως από τις μειωμένες πωλήσεις λόγω της πανδημίας, αν και έχει ανακάμψει σημαντικά. Την ίδια στιγμή οι τεράστιες επενδύσεις στα ηλεκτρικά δεν έχουν αποδώσει, με τα ηλεκτρικά να μην κάνουν τα αναμενόμενα νούμερα. Ακόμα χειρότερα η τεράστια αγορά της Κίνας έχει κάνει στροφή στα εγχώρια, ιδιαίτερα μετά τις εξαγγελίες για δασμούς στα «made in China» αυτοκίνητα από την Ευρώπη, έχοντας ως αποτέλεσμα οι μάρκες που στηρίζονταν από τις εκεί πωλήσεις, όπως ο όμιλος VW, να έρχονται σε εξαιρετικά δύσκολη θέση. Και κάπως έτσι μένουν οι Ευρωπαίοι να βγάλουν το φίδι από την τρύπα ή αλλιώς να πληρώσουν τα σπασμένα από τη ζημιά που θα προκαλέσουν οι δασμοί για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.

Και στην Κίνα, που είναι τεράστια αγορά, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές βλέπουν μειωμένες πωλήσεις

Το ερώτημα τώρα είναι πώς θα αντισταθμιστεί μια πιθανή μείωση πωλήσεων στις ΗΠΑ αν οι δασμοί εκεί όντως εφαρμοστούν. Μπορεί να πληρώσουμε (πάλι) εμείς τα σπασμένα; Μία κίνηση θα ήταν να αυξηθούν οι τιμές των αυτοκινήτων στην Ευρώπη για να καλυφθεί η χασούρα στις ΗΠΑ. Μια αύξηση 10% στις τιμές εδώ μπορεί να απορροφήσει ένα μέρος της απώλειας εκεί, αυτό όμως προϋποθέτει πως οι αυξήσεις δεν θα επηρεάσουν τις πωλήσεις στην Ευρώπη. Μπορεί όμως να γίνει αυτό; Ειδικά όταν τα τελευταία 8 χρόνια έχουμε δει τεράστιες αυξήσεις στις τιμές, ακόμη ένα 10% δεν είναι κάτι που θα περάσει απαρατήρητο. Μπορεί μάλιστα να δημιουργήσει ύφεση και στις εδώ πωλήσεις.
 
Εσύ τι λες, θα προχωρήσει στους τεράστιους δασμούς που υποσχέθηκε ο Trump; Και αν το κάνει, μπορούν οι κατασκευαστές να μειώσουν τιμές για να τους απορροφήσουν; Και αν κοπούν οι τιμές ή οι πωλήσεις εκεί, μήπως πληρώσουμε εμείς εδώ τα σπασμένα; Τι λες;

EPILEGONTAS LEASING
NEXEN VS CONTINENTAL