Η Octavia κλείνει του χρόνου 60 χρόνια ως μοντέλο στη γκάμα της Skoda. Με τέτοιο παρελθόν, η μάρκα θέλει το νέο της μοντέλο να μην έχει μόνο αναφορές στο μέλλον της αυτοκίνησης, αλλά και στο (πρόσφατο) παρελθόν. Όχι όμως για ιστορικούς λόγους. Γιατί;
Η νέα γενιά παρουσιάστηκε την προηγούμενη εβδομάδα και βλέποντάς την φαίνεται η εξέλιξη του απερχόμενου μοντέλου, τόσο σχεδιαστικά όσο και τεχνολογικά.
Η νέα Octavia έχει και ντίζελ, και βενζίνη, και (ήπια) υβριδική έκδοση. Το νέο μοντέλο παραμένει πεντάπορτο, έχει όμως πιο μακρύ πίσω όγκο και φέρνει περισσότερο σε μια μικρότερη Superb, κάτι που μόνο αρνητικό δεν είναι.
Οι διαστάσεις είναι ελαφρά αυξημένες, ώστε να πάρει απόσταση από το Scala, ενώ πιο σημαντικά ίσως, το αυτοκίνητο δείχνει πλέον ένα κανονικό μεσαίο. Όμως όλα αυτά δεν είναι έκπληξη.
Ούτε είναι έκπληξη η χρήση της τελευταίας εξέλιξης της πλατφόρμας MQB όπως αναμένεται στην 8η γενιά του Golf. Και φυσικά η συνταγή παραμένει η ίδια σε ότι αφορά τις επιλογές στη γεωμετρία ανάρτησης.
Η έκπληξη είναι στους κινητήρες. Γιατί ενώ περιμέναμε η Octavia να ανοίξει το δρόμο στην επόμενη φάση της μάρκας, και όπως και η Fabia να ξεφορτωθεί τα ντίζελ και να πάει βασικά σε ήπια υβριδικά μοτέρ, η Skoda επιμένει.
Έτσι η Octavia θα έχει και ντίζελ εκδόσεις με τη λογική να κατευθύνει προς τους γνώριμους 1,6 και 2,0 TDI. Ο λόγος που η Skoda κρατάει τους δεσμούς με το ντίζελ δεν είναι ιστορικοί. Είναι πρακτικοί. Με την Octavia να είναι το πρώτο μοντέλο σε εταιρικές πωλήσεις σε πολλές χώρες της Ευρώπης, και με το ντίζελ να είναι ακόμη βασιλιάς όταν τα χιλιόμετρα που διανύονται είναι πολλά, η ζήτηση είναι μεγάλη. Πολύ μεγάλη.
Και έτσι η Skoda ανταποκρίνεται. Και ανταποκρίνεται επίσης και στη βενζίνη, κρατώντας τον τρικύλινδρο 1.000άρη και στη νέα γκάμα. Θα περίμενε κανείς το βασικό μοτέρ να κοπεί, αφήνοντας την Octavia να πάρει απόσταση από το Scala, όμως η απάντηση της μάρκας είναι απλή: Δεν είμαστε premium, θέλουμε αυτοκίνητα που να μπορούν να τα αγοράσουν όλοι.
Και έτσι στα 60ά γενέθλια του μοντέλου, με μοτέρ ντίζελ και ένα μικρό βενζίνης, η Octavia μένει πιστή σε αυτό που αντιπροσωπεύει.
Εσείς τι λέτε για την απόφαση της Skoda; Είναι το ντίζελ ακόμη κάτι που σας ενδιαφέρει; Και τελικά κάνει καλά που στη γκάμα της θα έχει τον μικρό 1.000άρη για χαμηλή τιμή; Τι λέτε;
Το 1000αρι μοτέρ με τόσο μεγάλο αμάξωμα νομίζω δεν θα το προτιμούσα.Εννοειτε θα πρέπει να έχει κινητήρες υβριδικούς (φυσικό αέριο-ηλεκτρικους)όταν μιλάνε για νέα γενιά και αγορά νέου αυτοκίνητου για μια 10 ετια χρήσης στους δρόμους.Η τιμή θα παίξει τον καθοριστικό ρόλο σε σύγκριση με άλλες μάρκες αυτοκινήτων.
Το 1000αρι μοτέρ με τόσο μεγάλο αμάξωμα νομίζω δεν θα το προτιμούσα.Εννοειτε θα πρέπει να έχει κινητήρες υβριδικούς (φυσικό αέριο-ηλεκτρικους)όταν μιλάνε για νέα γενιά και αγορά νέου αυτοκίνητου για μια 10 ετια χρήσης στους δρόμους.Η τιμή θα παίξει τον καθοριστικό ρόλο σε σύγκριση με άλλες μάρκες αυτοκινήτων.
...αν ρίξει τις τιμές της... όχι εις βάρος της ποιότητας... δεν χρειάζονται μοτέρ 1000 κυβικά και 130 π.χ. άλογα...