2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
SCHULTE DESIGN - Μοιάζει ελαφρώς μόνο αλλαγμένο εξωτερικά όμως το επόμενο Focus θα έχει σημαντικά διαφορετικές αναλογίες κυρίως λόγω του αυξημένου μήκους και του μεγάλου μεταξονίου.
Νέο Ford Focus το 2018
22.612 Επισκέψεις στο άρθρο (20/7/2017)
Η τέταρτη γενιά του Ford Focus βρίσκεται σε φουλ ρυθμούς δοκιμών και ετοιμάζεται για λανσάρισμα στις αρχές του 2018. Δείτε τώρα τι θα νέο θα φέρει το αγαπημένο μικρομεσαίο της Ford.
Tην τέταρτη γενιά του φτάνει πια το Ford Focus το οποίο εξελίσσεται ήδη και είναι έτοιμο για εμπορικό λανσάρισμα στην Ευρώπη, σε περίπου ένα χρόνο από τώρα, στις αρχές του 2018. Πρόκειται για μια καλή ευκαιρία να τραβήξει πάνω του όλα τα φώτα της δημοσιότητας το μικρομεσαίο της Ford διότι όλοι οι βασικοί ανταγωνιστές είτε έχουν ήδη ανανεωθεί είτε πρόκειται να το πράξουν αρκετά πιο μετά.
To Fiesta δείχνει το δρόμο με πολλούς τρόπους: και η σχεδίαση του Focus θα πατήσει πάνω στα πρότυπα του μικρού Ford από το οποίο θα προέλθει και ο τρικύλινδρος των 1,5 λίτρων.
Εξελικτική προσέγγιση στη σχεδίαση
Έχοντας μια διεθνή σκηνή σχεδόν αποκλειστικά στη διαθεσή του το Focus θα δείξει ότι ξέρει πια να παίζει καλά το παιχνίδι της εξέλιξης. Όπως δείχνει η κατασκοπευτική-επεξεργασμένη από υπολογιστή φωτογραφία που έχουμε εξασφαλίσει, το ντιζάιν δεν θα διαταράξει πλήρως τους δεσμούς με το τωρινό αυτοκίνητο. Δε θα υπάρξει η ρηξικέλευθη λογική του πρώτης γενιάς μοντέλου ούτε η πολύ πιο συγκρατημένη της δεύτερης. Η τρίτη γενιά «χτύπησε» μια καλή ισορροπία ανάμεσα σε δυναμισμό και σε ένα στιλ το οποίο δε θα διχάζει. Πάνω στην ίδια λογική θα βαδίσει και η τέταρτη. Οι βασικές γραμμές θα είναι παραπλήσιες, οι πλαϊνές θα γίνουν πιο ευθείες και οι αντίστοιχες στο καπό λίγο πιο σκληρές. Πρόκειται περίπου για τη λογική που παρουσίασε η Opel με το υπάρχων Astra. H μάσκα στο εμπρός μέρος θα διατηρεί το πολυγωνικό σχήμα της ενώ τα φώτα θα είναι μακρόστενα έχοντας και μια μικρή τεθλασμένη γραμμή στο κάτω μέρος τους, για περισσότερο «παιχνίδι». Ένα ανάλογο τρικ θα υπάρχει και στα πίσω φώτα ή τουλάχιστον αυτό πληροφορούμαστε από το εξωτερικό.
Με νέο μεγαλύτερο μεταξόνιο
Στο τεχνικό κομμάτι υπάρχει φημολογία από δύο προελεύσεις και προς δύο κατευθύνσεις. Στην Αγγλία συζητιέται ότι το επόμενο Focus θα πατήσει πάνω στο υπάρχων δάπεδο και θα αποκτήσει μεταξόνιο ελαφρώς μόνο μεγαλύτερο. Από τη Γερμανία όμως μαθαίνουμε ότι το δάπεδο θα δεχτεί αρκετές αλλαγές σε βαθμό που θα μπορεί να θεωρηθεί καινούριο ενώ το μεταξόνιο θα μεγαλώσει αρκετά βελτιώνοντας τους χώρους σε «χειροπιαστό» επίπεδο, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές.
Μια εξίσου μεγάλη αλλαγή στο εσωτερικό θα αφορά στη διαμόρφωση του ταμπλό. Μπορεί έπειτα από ανανεώσεις το ταμπλό του Focus να μοιάζει πλέον πολύ λειτουργικό και εύχρηστο, ωστόσο στην αρχή της πορείας της τρίτης γενιάς όλοι θυμούνται το μεγάλο αριθμό από μπουτόν. Αυτό το μπέρδεμα δε θα επαναληφθεί και γνώμονα αποτελεί το Fiesta το οποίο έχουμε δει σε εκθέσεις και περιμένουμε σύντομα και στη χώρα μας.
Φυσικά θα δωθεί μεγάλη έμφαση στη συνδεσιμότητα ενώ στόχος είναι να βελτιωθεί η λειτουργία των φωνητικών εντολών, να γίνει πιο φυσική και να μπορεί μέσω της φωνής να ξεκινά και αναζήτηση στο ίντερνετ ή στα μενού. Η επικοινωνία θα γίνεται και μέσω οθόνης αφής η οποία θα έχει διάμετρο 8 ιντσών. Μάλιστα εδώ υπάρχουν πληροφορίες ότι αυτό το μέγεθος θα είναι της βασικής έκδοσης με τις πιο πλούσιες να παίρνουν κάτι ακόμα καλύτερο και μεγαλύτερο.
Φυσικά θα δωθεί μεγάλη έμφαση στη συνδεσιμότητα ενώ στόχος είναι να βελτιωθεί η λειτουργία των φωνητικών εντολών, να γίνει πιο φυσική και να μπορεί μέσω της φωνής να ξεκινά και αναζήτηση στο ίντερνετ ή στα μενού. Η επικοινωνία θα γίνεται και μέσω οθόνης αφής η οποία θα έχει διάμετρο 8 ιντσών. Μάλιστα εδώ υπάρχουν πληροφορίες ότι αυτό το μέγεθος θα είναι της βασικής έκδοσης με τις πιο πλούσιες να παίρνουν κάτι ακόμα καλύτερο και μεγαλύτερο.
Και μοντέλο Active
To Fiesta θα επηρεάσει όμως και σε έναν άλλο τομέα το μεγάλο του αδελφό καθώς θα του «δώσει» την ιδέα για μια έκδοση με crossover χαρακτηριστικά. Μάλιστα η κίνηση αυτή στο Fiesta άρεσε τόσο ώστε δε θα περιοριστεί καν στο Focus αλλά θα μεταδοθεί και σε άλλα μοντέλα της γκάμας. Aπό εκεί κι έπειτα η εξοπλιστική διάρθρωση επίσης θα ανανεωθεί και θα περιλαμβάνει την ST-Line έκδοση για πιο σπορ εκδόσεις και την Vignale για πιο πολυτελείς. Όσο για πραγματικό ST αυτό θεωρείται απόλυτα βέβαιο ότι θα υπάρξει.
Αντιθέτως, το RS δε φαίνεται ακόμα να έχει πάρει την οριστική έγκριση κάτι που θα γίνει λογικά σε χρόνο τέτοιο ώστε να φέρει το όχημα στην αγορά προς τα τέλη του κύκλου ζωής της τέταρτης γενιάς.
Αντιθέτως, το RS δε φαίνεται ακόμα να έχει πάρει την οριστική έγκριση κάτι που θα γίνει λογικά σε χρόνο τέτοιο ώστε να φέρει το όχημα στην αγορά προς τα τέλη του κύκλου ζωής της τέταρτης γενιάς.
Από πλευράς κινητήρων οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στη γκάμα της βενζίνης ίσως να μην υπάρχει πια ατμοσφαιρικός κινητήρας αλλά μόνο EcoBoost σύνολα ξεκινώντας από τον 1.000άρη. Τουλάχιστον τρεις εκδοχές περιμένουν οι insiders: 100, 125 και 140+ ίππων.
Βασικό ρόλο από τους 130-140 και πάνω θα έχει όμως ο τρικύλινδρος 1,5 ο οποίος στο Fiesta ST «καταθέτει» 200 ίππους στο λογαριασμό του οδηγού. Από πλευράς diesel η εταιρεία θα κινηθεί κατά βάση με τα σημερινά σύνολα των 1,5 λίτρων με πιθανή μια προσθήκη στα 2,0 λίτρα.
Βασικό ρόλο από τους 130-140 και πάνω θα έχει όμως ο τρικύλινδρος 1,5 ο οποίος στο Fiesta ST «καταθέτει» 200 ίππους στο λογαριασμό του οδηγού. Από πλευράς diesel η εταιρεία θα κινηθεί κατά βάση με τα σημερινά σύνολα των 1,5 λίτρων με πιθανή μια προσθήκη στα 2,0 λίτρα.
Ανάλογα με το πόσο επιτυχημένη θα αποδειχτεί η δίαιτα που θα γίνει στο πλαίσιο, η Ford θα εξετάσει αν έχει νόημα να τοποθετήσει μια εκδοχή του ατμοσφαιρικου συνόλου της με γύρω στους 85 ίππους.
Σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκίνηση, η Ford δε φέρεται κατασταλαγμλενη αν θα εξελίξει το Focus ως αμιγώς ηλεκτρικό ή υβριδικό. Η πλατφόρμα πάντως εξυπηρετεί και τις δύο επιλογές.
Μας δουλεύει η (γερμανοποιημένη) FORD...Όπως και οι υπόλοιποι γερμαναράδες...Σιγά τη διαφοροποίηση...
Περιμένουμε να ρθει... Ειδικά την έκδοση Active που πιστεύω ότι θα ναι κάτι πολύ όμορφο, κάτι σαν το Volvo v40 Cross Country ας πούμε το οποίο όμως είναι ακριβό.