Νέο smart #3: Στην Ευρώπη το coupe SUV & ειδική έκδοση «25th Anniversary»
5.932 Επισκέψεις στο άρθρο (4/9/2023)
Επίσημη παρουσίαση του νέου smart #3 για την Ευρώπη, που συνοδεύεται από την ειδική έκδοση «25th Anniversary Edition» για τα 25 χρόνια της μάρκας. Ηλεκτρικό coupe SUV με ισχύ από 272 έως 428 άλογα, αυτονομία έως 455 χιλιόμετρα και τιμή από 43.490 ευρώ (τιμές Γερμανίας).
Το smart #3, το νέο μικρομεσαίο coupe SUV, έκανε αρχικά ντεμπούτο στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης και, τώρα, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Μόναχο (IAA Mobility) κάνει την ευρωπαϊκή του πρεμιέρα, όντας το δεύτερο μοντέλο της νέας εποχής της smart. Σημειώστε πως, πρόκειται για το δεύτερο SUV της φίρμας, που χαρακτηρίζεται από coupe στιλ, ενώ στα πλαίσια της παρουσίασης του για την ευρωπαϊκή αγορά ανακοινώθηκε και η ειδική έκδοση «25th Anniversary Edition» για τα 25 χρόνια της smart.
Τα νέα στοιχεία που προέκυψαν στο Μόναχο έχουν να κάνουν αφενός με την τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσει η smart, καθώς ανακοίνωσε τις πρώτες τιμές του μοντέλου για τη γερμανική αγορά, αφετέρου με κάποια τεχνικά χαρακτηριστικά τα οποία δεν είχε γνωστοποιήσει η εταιρεία. Όσον αφορά στις τιμές, η smart θα διαθέσει αρχικά στη Γερμανία το νέο #3 σε τέσσερις εξοπλιστικές εκδόσεις: Pro+ από 43.490 ευρώ, Premium από 46.490 ευρώ, 25th Anniversary από 46.990 ευρώ και την κορυφαία BRABUS από 50.990 ευρώ με τις πρώτες παραδόσεις μέχρι το τέλος της χρονιάς, ενώ στις αρχές του 2024 θα ακολουθήσουν και άλλες ευρωπαϊκές αγορές.
Με μήκος 4,4 μ. το νέο smart #3 μπαίνει στην καρδιά των μικρομεσαίων SUV (SUV). Εκδόσεις ισχύος από 272 έως 428 άλογα και αυτονομία έως 455 χιλιόμετρα.
Αυτονομία έως 455 χιλιόμετρα, ιπποδύναμη μέχρι 428 άλογα
Έπειτα, σε ό,τι έχει να κάνει με τα τεχνικά στοιχεία, η smart αποκάλυψε περισσότερες λεπτομέρειες για τα κινητήρια σύνολα και τους χρόνους φόρτισης. Αρχικά, το νέο smart #3, το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα Sustainable Experience Architecture (SEA) της Geely όπως και το #1, έχει μήκος 4.400 χλστ., πλάτος 1.800 χλστ., ύψος 1.600 χλστ. και μεταξόνιο 2.785 χλστ. και τοποθετείται σε τάξη μεγέθους απέναντι σε μοντέλα όπως το ηλεκτρικό VW ID.4, δηλαδή στην καρδιά της κατηγορίας των μικρομεσαίων SUV (C-SUV).
Η smart επιβεβαίωσε την ιπποδύναμη του ηλεκτρικού #3, όπου θα πάρει δάνειο το κινητήριο σύνολο του #1, με τις εκδόσεις με έναν ηλεκτροκινητήρα να ξεκινούν από τα 272 άλογα με 343 Nm ροπής και να φτάνουν έως 428 άλογα με 543 Nm ροπής στην κορυφαία BRABUS με τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Από πλευράς επιδόσεων, η εισαγωγική Pro+ υπόσχεται να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 5,8 δλ., ενώ η κορυφαία BRABUS θα τρέχει το sprint σε μόλις 3,7 δευτερόλεπτα. Σε ό,τι έχει να κάνει με την ηλεκτρική αυτονομία του νέου smart #3 ορίζεται ανάμεσα σε 415 χλμ. (για την ισχυρότερη BRABUS) και 455 χιλιόμετρα, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, κάτι στο οποίο συμβάλλει η αεροδυναμική σχεδίαση του με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να ορίζεται σε 0,27 Cd. Αν αναρωτιέστε για τους χρόνους φόρτισης, η smart ανακοίνωσε πως σε φορτιστή τεχνολογίας DC 150 kW/h, η μπαταρία NCM (νικέλιο, κοβάλτιο, μαγγάνιο) 66 κιλοβατώρων μπορεί να πάει από 10% στο 80% σε 30 λεπτά, ενώ με AC φορτιστή 22 kW χρειάζονται περίπου 3 ώρες.
Ντιζάιν από smart #1 & high-tech εσωτερικό
Η σχεδίαση του smart #3 είναι παρόμοια με αυτή του smart #1, αφού και τα δύο ξεχωρίζουν χάρη στην τραπεζοειδή γρίλια τους χαμηλά και τα σχεδόν ολόιδια φωτιστικά σώματα μπροστά και πίσω που συνδέονται μεταξύ τους και στις δύο περιπτώσεις με μια μπάρα LED. Σε αντίθεση πάντως με το #1 που έχει boxy χαρακτηριστικά, το smart #3 έχει πιο coupe οροφή και σχεδιασμό συνολικά. Ομοιότητες υπάρχουν και μέσα στην καμπίνα, με το smart #3 να υιοθετεί την ίδια αρχιτεκτονική και να εξοπλίζεται με μια οθόνη αφής 12,8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό για την υποστήριξη του συστήματος infotainment και μια δεύτερη ψηφιακή οθόνη 9,2 ιντσών πίσω από το τιμόνι σε ρόλο πίνακα οργάνων. Πέρα από αυτά, η κορυφαία έκδοση BRABUS, η οποία βασίζεται στην Premium με πιο σπορ στιλιστικά στοιχεία, χαρακτηρίζεται στο εσωτερικό από Head-Up Display 10", ηχοσύστημα Beats με 13 ηχεία, πεντάλ αλουμινίου και έναν ειδικά εξελιγμένο ήχο για τον ηλεκτροκινητήρα ώστε να «γουργουρίζει» στο γκάζι, ενώ στο εξωτερικό συναντούμε το «κοστούμι» της BRABUS με μεγαλύτερες ζάντες.