Νίκησαν οι Ιταλοί τη μάχη του ονόματος; Ή ήταν απλά πολιτικό παιχνίδι;

2.367 Επισκέψεις στο άρθρο (19/6/2024)
Νίκησαν οι Ιταλοί τη μάχη του ονόματος; Ή ήταν απλά πολιτικό παιχνίδι;

- Η ιταλική κυβέρνηση απαγορεύει αυτοκίνητα με ιταλικά σύμβολα & ονόματα αν δεν φτιάχνονται στην Ιταλία
- Η Stellantis ανακοίνωσε πως η Fiat θα παράγει στην Ιταλία το νέο θερμικό 500
- Η κυβέρνηση καίγεται για τις θέσεις εργασίας & για να κερδίσει ψήφους
- Νίκη μεν, αλλά το εργοστάσιο στο Τορίνο παράγει ήδη το ηλεκτρικό 500

Η ιταλική κυβέρνηση απαγορεύει αυτοκίνητα με ιταλικά σύμβολα & ονόματα αν δεν φτιάχνονται στην Ιταλία

Φαίνεται πως τη μάχη της σημαίας ανάμεσα στην ιταλική κυβέρνηση και τη Stellantis, την κέρδισαν οι Ιταλοί. Όμως η παραγωγή του θερμικού 500 είναι από μόνη της μεγαλύτερη είδηση, ενώ η παραγωγή στην Ιταλία μάλλον δεν έχει να κάνει με τη σημαία. Γιατί;
 
Δεν πάει καιρός που είδαμε την Stellantis, την μητρική εταιρεία των Alfa Romeo και Fiat (μεταξύ άλλων) να δυσκολεύεται από τους Ιταλούς. Πρώτα με το νέο μικρό SUV της Alfa, που αρχικά λανσαρίστηκε με όνομα Milano, που όμως έφαγε «πόρτα» από την ιταλική κυβέρνηση καθότι για να έχει όνομα από ιταλικό τοπωνύμιο, θα πρέπει να παράγεται στην Ιταλία. Η Stellantis άλλαξε το όνομα σε Junior αντί να αλλάξει το χώρα κατασκευής από την Πολωνία. Μετά ήρθε το μπλόκο των Fiat 600 σε ιταλικό λιμάνι, λόγω της ιταλικής σημαίας του είχαν στην «ούγια» ενώ παράγονται στην Αλγερία.

Η Stellantis ανακοίνωσε πως η Fiat θα παράγει στην Ιταλία το νέο θερμικό 500

Με τέτοιο πόλεμο, δεν είναι περίεργο που η Stellantis φέρνει ένα ιταλικό μοντέλο σε ένα ιταλικό εργοστάσιο. Τουλάχιστον έτσι φαίνεται από την ανακοίνωση πως η θερμική έκδοση του νέου 500 θα παράγεται στο Μιραφιόρι, στο Τορίνο, εντός Ιταλίας. Για τη Fiat και τη Stellantis, το μοντέλο-ορόσημο της μάρκας, δεν μπορεί να χάσει την ιταλική του ταυτότητα, παρότι δεν κινδυνεύει ούτε από το όνομά του ούτε από τα σήματά του.

Η κυβέρνηση καίγεται για τις θέσεις εργασίας & για να κερδίσει ψήφους

Όμως η επιλογή του εργοστασίου ήταν μάλλον θέμα στρατηγικής. Ή μάλλον η ανακοίνωση και ο χρόνος που έγινε, ήταν θέμα στρατηγικής. Με φόντο τις Ευρωεκλογές, ο άτυπος «πόλεμος» της ιταλικής κυβέρνησης με τη Stellantis έγινε με ένα μάλλον εθνικιστικό πρόσημο και η νίκη των Ιταλών έγινε σε καλή χρονική στιγμή. Εξάλλου είναι η εγχώρια βιομηχανία που θέλουν να προστατέψουν, οι θέσεις εργασίες που εξαρτώνται από αυτήν και η ενίσχυση της οικονομίας από τις εξαγωγές. Ένα νέο μοντέλο στην Ιταλία είναι φυσικά μεγάλη επιτυχία. Δεν είναι όμως και  «στροφή» της Stellantis για να ικανοποιήσει τους Ιταλούς.

Νίκη μεν, αλλά το εργοστάσιο στο Τορίνο παράγει ήδη το ηλεκτρικό 500

Βλέπεις στο Μιραφιόρι παράγεται ήδη το 500e, η μοναδική μέχρι στιγμής έκδοση του νέου 500. Το 500e μπορεί να μοιάζει πολύ με το θερμικό και συμβατικό μοντέλο που παράγεται ακόμη  στην Πολωνία, είναι όμως διαφορετικό σε όλα εκτός από τη σχεδίαση. Τώρα η Fiat θέλει να κρατήσει μόνο το νέο μοντέλο, και το σημαντικό είναι πως σε ακόμη μια στροφή προς τα θερμικά, θα το παράγει και σε συμβατικές εκδόσεις. Και είναι φυσικό η παραγωγή να γίνει στο ίδιο εργοστάσιο με το μοντέλο με το οποίο μοιράζεται την πλατφόρμα του και το μεγαλύτερο μέρος των μηχανικών του μερών. Μπορεί οι Ιταλοί να θεωρούν πως «πίεσαν» τη Stellantis, όμως το 500 μόνο στο Μιραφιόρι μπορούσε να φτιαχτεί.
 
Και λοιπόν; Θα είναι πιο ιταλικό το 500 «made in Italy» από το τρέχον που παράγεται στην Πολωνία; Έχει σημασία όταν η χώρα προέλευσης είναι διαφορετική; Ή η απόσταση Ιταλίας-Πολωνίας είναι ασήμαντη; Τι λες, σε νοιάζει;

FORD
ALFA ROMEO