ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
17 φωτογραφίες »

Είναι απίστευτο το πόσο ευθύβολη και ευκίνητη είναι η 911 Turbo S μέσα στην πίστα.

Ποιο έκανε τον ταχύτερο γύρο;

42.587 Επισκέψεις στο άρθρο (7/10/2020)

Ώρα 9:00 το πρωί, λοιπόν, και ο καιρός είναι με το μέρος μας. Η θερμοκρασία στους 25ο Κελσίου, σύννεφα δεν φαίνονται στον ορίζοντα και τα χρονόμετρα αναμένεται να πάρουν φωτιά. Μάλιστα, την προηγούμενη μέρα δοκιμάζαμε την 911 Turbo S που έκανε το 0-100 σε 2,5 δλ. και γύρισε την πίστα σε 1:30,48 λεπτά, εντυπωσιάζοντάς μας όχι μόνο με τους χρόνους της, αλλά και με την οδηγική της αίσθηση. 

Τι θα καταφέρουν οι 3 αντίπαλοι που της έχουμε φέρει; Ο πιο επίφοβος για την 911 φαίνεται να είναι το Audi R8 με τον 10κύλινδρο των 620 ίππων, ένα μοντέλο που όσες φορές κι αν έχουμε βρεθεί στο τιμόνι του μας έχει ανεβάσει την οδηγική λίμπιντο και κάνει την καρδιά μας να χτυπάει δυνατά. Δεύτερος το Nissan GT-R Nismo. Με 600 άλογα αυτό, κεραμικά φρένα και τούρμπο που έρχεται κατευθείαν από τους αγώνες GT3. Και τέλος είναι η πολυτελής M8 Competition. Στη δοκιμή τα είχε καταφέρει αξιοσημείωτα καλά, μπορεί όμως να είναι το ίδιο «αθλητική» με τα άλλα τρία μοντέλα; 

Η 911 φορά έναν 6κύλινδρο biturbo boxer (τοποθετημένο κλασικά πίσω), χωρητικότητας 3.745 κ.εκ. με ιπποδύναμη στα 650 άλογα και ροπή στα 800 Nm, όμως το εντυπωσιακό πάνω της είναι η αεροδυναμική. Μπροστά διαθέτει ενεργά πτερύγια ψύξης, ενεργό χείλος μπροστινού σπόιλερ, ενώ και πίσω η αεροτομή εκτείνεται σε διάφορες θέσεις ανάλογα τις συνθήκες. Το R8 από την άλλη έχει τον V10 τοποθετημένο στο κέντρο και στην εν λόγω έκδοση αυτός έχει ανέβει στα 620 άλογα. Το ιδιαίτερό του οι ζάντες ελαφρού κράματος με τα Michelin Cup και η ανάρτηση σχεδιασμένη από το τμήμα της Audi-Sport.

Ακόμη πιο έντονα είναι τα αγωνιστικά στοιχεία στο GT-R. Για παράδειγμα φορά τις δύο VR38DETT τουρμπίνες που χρησιμοποιούνται και στα αγωνιστικά του GT3, η ανάρτηση είναι βελτιωμένη από την Bilstein, τα ελαστικά της Dunlop εξελιγμένα για αυτό, το κιβώτιο επίσης τροποποιημένο, ενώ έχει πολύ carbon πάνω του. Ο κινητήρας είναι στα 3,8 λίτρα και αποδίδει 600 PS και 652 Nm. Και τέλος έχουμε την M8. Καρδιά της ο γνώριμος 4,4 λτ. V8 Twinturbo που στην έκδοση Competition αποδίδει 625 PS και 725 Nm. Έχει και αυτή βέβαια καλούδια, όπως ενεργή ανάρτηση, 8άρι κιβώτιο, ρυθμιζόμενη μετάδοση και κεραμικά φρένα. Είναι μάλιστα και πιο οικονομική στην αγορά της, αν αυτό έχει για εσάς σημασία…

Πάμε, όμως, κατευθείαν στο ζουμί, ή καλύτερα ζέσταμα με 1-2 γύρους και έπειτα pedal to the metal. Στο 0-200 χλμ./ώρα η 911 φεύγει σαν πύραυλος με χρόνο 5,9 δλ., από κοντά ακολουθεί και το R8. H M8 δεν κρύβει το βάρος των 1,9 τόνων, το GT-R δείχνει να μπορεί για περισσότερα, όμως δεν το αφήνουν τα ηλεκτρονικά του. Όσο για την τελική ταχύτητα; Και τα 4 πιάνουν χαλαρά τα 300 χλμ./ώρα, όμως από εκεί και πέρα η BMW περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 305 χλμ./ώρα, ενώ το R8 σπάει τα κοντέρ: με 331 χλμ./ώρα είναι το γρηγορότερο.

Αφήνοντας το 0-Vmax και περνώντας στην πίστα και την αναζήτηση του καλύτερου χρόνου, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Η Porsche έχει εδώ προβάδισμα. Δεν ξέρω αν υπάρχει άλλο αυτοκίνητο παραγωγής που να φρενάρει πιο αργά στη στροφή, να στρίβει πιο απόλυτα ή να επιταχύνει γρηγορότερα. Μπαίνει σε κάθε καμπή με ταχύτητα που δεν το φαντάζεσαι και στο τέλος σημειώνει τον καλύτερο χρόνο της ημέρας: 1:29,95.

Πολύ καλό στην πίστα είναι όμως και το GT-R Nismo. Στρίβει και αυτό με μανία, σου δίνει την αίσθηση ότι μπορείς να το στύψεις σε κάθε στροφή και ότι είσαι κοντά στο 1:31 μετά από έναν καλό γύρο σου. Όμως το χρονόμετρο έχει άλλη άποψη και δείχνει 1:34,06. Σε κάθε περίπτωση σε φτιάχνει όταν βρεθείς στο μπάκετ του. 

Απολαυστική είναι η οδηγική αίσθηση και από το R8. Εκτινάσσεται από στροφή σε στροφή, το τιμόνι του είναι ταχύτητο, όμως στην έξοδο της στροφής θέλει προσοχή το πίσω μέρος, ενώ μια τάση υποστροφής θα του στερήσει κάποια δευτερόλεπτα, ολοκληρώνοντας έτσι τον γύρο σε χρόνο 1:32,11.

Πιο ήρεμη, ψύχραιμη στην πίστα εμφανίζεται η βαρύτερη M8. Τα Pirelli κολλούν στην άσφαλτο σαν Semi-Slick, η ανάρτηση τιθασεύει την ορμή της, τα κεραμικά φρένα και το καλά ρυθμισμένο ABS συμβάλλουν ώστε να φρενάρεις όσο πιο αργά στην στροφή. Το κιβώτιο δεν αλλάζει με την ταχύτητα ενός διπλοσύμπλεκτου, όμως ο χρόνος που καταφέρνει να ολοκληρώσει τον γύρο είναι, αν μη τι άλλο, εντυπωσιακός: 1:31,11.

ΠροηγούμενηΕπόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Mercedes
TURANZA 6 DOKIMH