Tα μίνι (κατηγορία Α) είναι, όπως καταδεικνύει και το όνομά τους τα μικρότερα αυτοκίνητα της αγοράς. Το μήκος τους γυροφέρνει στα 3,6 μ. και προορίζονται κατά κανόνα για χρήση στην πόλη. Χάρη στις λιλιπούτειες διαστάσεις τους μπορούν να ελίσσονται μέσα στα στενά (έχουν και μικρό κύκλο στροφής), ενώ φυσικά έχουν το παρκάρισμά για παιχνιδάκι. Βασιλιάς φυσικά σε αυτά τα δύο είναι το μοναδικό πισωκίνητο και πισωμήχανο μοντέλο της κατηγορίας, το smart fortwo, το οποίο είναι το μικρότερο μοντέλο παραγωγής, προσφέρει όμως διθέσια καμπίνα (το forfour, αδελφό μοντέλο του Renault Twingo έχει κανονική καμπίνα).
Λόγω των πολύ compact διαστάσεών τους τα μίνι είναι ουσιαστικά σχεδιασμένα για δύο επιβάτες με τους πίσω να χρειάζεται να κάνουν κάποιες παραχωρήσεις κυρίως σε ότι αφορά στο χώρο για γόνατα. Μικρά είναι και τα πορτ μπαγκάζ, με το Ford Ka+ να ξεχωρίζει με 270 λτ., σε κάθε περίπτωση όμως αρκούν για να χωρέσουν τις σακούλες με τα ψώνια της εβδομάδας.
Αυτοσκοπός των μίνι μοντέλων είναι και η οικονομία καυσίμου. Οι μικρές τους διαστάσεις και το χαμηλό τους βάρος επιτρέπει τη χρήση μικρών ατμοσφαιρικών κινητήρων 1,0-1,2 λτ με αποδόσεις κοντά στα 75 άλογα (αυτές είναι και οι εκδόσεις που πουλάνε περισσότερο). Υπάρχουν και turbo επιλογές, (Fiat Panda, Fiat 500, smart fortwo/forfour, Renault Twingo, VW up!), που όμως ανεβαίνουν σε τιμή και καίνε παραπάνω. Ένα χαρακτηριστικό της κατηγορίας είναι η σχεδόν παντελής προσφορά diesel κινητήρων με τα Fiat Panda και Fiat 500 να αποτελούν τις μόνες εξαιρέσεις. Προσφέρονται επίσης επιλογές με φυσικό αέριο (Fiat Panda, VW eco up!), αλλά και αμιγώς ηλεκτρικές (smart fortwo/forfour, VW e-up!). Επίσης το Fiat Panda και το Suzuki Ignis είναι τα μόνα με τετρακίνητη έκδοση και SUV χαρακτηριστικά.
Το ότι τα μίνι μοντέλα είναι σχεδιασμένα για την πόλη δεν αποκλείει τη χρήση τους έξω από τα τείχη της με αρκετούς όμως συμβιβασμούς. Τα στάνταρ πλέον συστήματα ESP και ABS υπόσχονται προστασία, ενώ σε κάποια μοντέλα πλέον προσφέρονται και συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος.
Τα πλαστικά στις καμπίνες είναι σκληρά και η ποιότητα κατασκευής δεν είναι πρώτο μέλημα, με το VW up! να αποτελεί την καλύτερη πρόταση σε αυτή την κατηγορία. Σχεδιαστικά μιας και απευθύνονται σε νεαρούς κυρίως αγοραστές έχουν ανάλογη προσέγγιση με το Fiat 500 να αποτελεί σημείο αναφοράς για τον lifestyle και trendy χαρακτήρα του. Για να αγοράσει κανείς ένα μίνι μοντέλο θα πρέπει να υπολογίζει ένα ποσό που κυμαίνεται ανάμεσα στις 10.000-12.000 ευρώ.