Τα μικρομεσαία (κατηγορία C) έχουν μήκος τριγύρω στα 4,35 μέτρα και αποτελούν ιδανική επιλογή για μια μέση οικογένεια. Αυτό συμβαίνει γιατί προσφέρουν ευρύχωρη καμπίνα (το Nissan Pulsar έχει τον περισσότερο αέρα για τα γόνατα των πίσω), ενώ έχουν και ικανό πλάτος για βολεύουν με άνεση 2 παιδικά καθίσματα στο πίσω κάθισμα ή να φιλοξενούν και 3ο άτομο πίσω. Παράλληλα έχουν και μεγάλα πορτ μπαγκάζ (με 478 λτ. το 5θ Honda Civic ξεχωρίζει) για να μεταφέρουν αρκετές αποσκευές ακόμη και χωρίς να χρειαστεί να ρίξει κανείς την πλάτη του πίσω καθίσματος. Λόγω του ταξιδιάρικου χαρακτήρα τους, το αγοραστικό κοινό δείχνει προτίμηση στις diesel εκδόσεις. Στις βενζίνες είναι πλέον διαδεδομένη η «μόδα» των turbo κινητήρων από 1,0-1,2 λτ, που κόντρα στις προκαταλήψεις τα καταφέρνουν περίφημα. Μπροστάρης στην κίνηση αυτή ήταν το Ford Focus με τον πολυβραβευμένο 1,0 ΕcoBoost κινητήρα.
Στην μικρομεσαία κατηγορία συναντάμε πιο πολλές υβριδικές και plug in υβριδικές προτάσεις (Toyota Auris- Lexus CT200h και Audi e-tron-VW Golf GTE αντίστοιχα), αμιγώς ηλεκτρικές (VW e-Golf), καθώς και επιλογές με φυσικό αέριο (SEAT Leon TGI, VW Golf TGI, Audi A3 g-tron).
Τα τελευταία χρόνια οι κατασκευαστές εφοδιάζουν τα μικρομεσαία με σύγχρονες τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας, αλλά και ημιαυτόνομης οδήγησης, που προέρχονται από μεγαλύτερα, πολυτελέστερα και φυσικά πιο ακριβά μοντέλα. Η μικρομεσαία κατηγορία έχει διακριτό premium «κομμάτι» (Audi A3, BMW Σειρά 1, Lexus CT, Mercedes A-Class) με υψηλή ποιότητα κατασκευής και τονισμένο γόητρο, ενώ υπάρχουν και αρκετές προτάσεις με κλασικό σεντάν 4πορτο αμάξωμα (Τoyota Corolla, Fiat Tipo, Οpel Astra). Τον τελευταίο καιρό πολλαπλασιάζονται οι «καυτές» εκδόσεις, με ιπποδυνάμεις που φτάνουν ακόμη και τα 400 άλογα (Audi RS3).
Σχεδιαστικά οι κατασκευαστές δεν παίρνουν ιδιαίτερα ρίσκα σε μια κατηγορία, που απευθύνεται σε ανθρώπους με οικογένεια.
Για ένα mainstream βενζινοκίνητο μικρομεσαίο οι τιμές είναι ανάμεσα στα 15.000-22.000 ευρώ ανάλογα με το μοντέλο φυσικά, ενώ για τις diesel εκδόσεις θα πρέπει να υπολογίζει κανείς περίπου 2.000 ευρώ επιπλέον, που δείχνει πως αν δεν κάνεις πολλά χλμ. ετησίως, ίσως και να μην συμφέρει τελικά.