Μικρά Crossover-SUV: Η νέα τρέλα των κατασκευαστών
59.910 Επισκέψεις στο άρθρο (5/9/2018)
Βασισμένα στο πάτωμα και στα μηχανικά μέρη μικρών μοντέλων, τα μικρά crossover/SUV είναι η νέα τρέλα των κατασκευαστών. Η κατηγορία αυτή παρουσιάζει ραγδαία αύξηση του μεριδίου της στην αγορά και συνέβαλε ώστε τα crossover/SUV συνολικά να πάρουν τα πανευρωπαϊκά ηνία στις πωλήσεις. Τα μικρά crossover/SUV έχουν γίνει δημοφιλή χάρη στο συνδυασμό compact διαστάσεων και υιοθέτηση χαρακτηριστικών, όπως η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και η πανοραμική θέση οδήγησης. Το μήκος τους είναι στα 4,2 μ. λίγο παραπάνω από τα συμβατικά μικρά. Αυτό οφείλεται στο ότι επειδή τα μοντέλα αυτά λατρεύονται από τους χομπίστες και τους εραστές της light περιπέτειας επιβάλλεται να έχουν μεγαλύτερο (συγκριτικά με τα μικρά αδέρφια τους) χώρο αποσκευών. Το Honda HR-V έχει τα πρωτεία με 470 λτ., τιμή μεγαλύτερη ακόμη και από ένα μικρομεσαίο μοντέλο. Μοντέλα όπως το Renault Captur ή το Citroen C3 Aircross προσφέρουν συρόμενο πίσω κάθισμα, που απογειώνει την πρακτικότητα.
Το παραπάνω μήκος όμως προσφέρει και χώρους επιβατών, που αγγίζουν αυτούς των μικρομεσαίων μοντέλων. Με τιμή μικρομεσαίου παίρνει λοιπόν κανείς ένα compact crossover/SUV το οποίο προσφέρει ανάλογη ευρυχωρία συνοδευόμενη από ευελιξία στην πόλη και για μπόνους την αυξημένη απόσταση, την υψηλή θέση οδήγησης και την δυνατότητα για light περιπέτεια. Αρκετά μοντέλα προσφέρουν και 4Χ4 επιλογή, που έχει σαφώς πλεονέκτημα σε εκτός δρόμου περιηγήσεις ή κίνηση σε χιονισμένα, γεμάτα λάσπη ή βρεγμένα τερέν.
Aπό την άλλη, τα 4X2 crossover δεν ξεχωρίζουν από τα τετρακίνητα SUV, τη στιγμή που στοιχίζουν αρκετά φθηνότερα, δεν επηρεάζονται από τα κινούμενα μέρη της τετρακίνησης και άρα προσφέρoυν καλύτερες επιδόσεις και χαμηλότερη κατανάλωση… Καταλαβαίνει κανείς γιατί τα μικρά crossover/SUV απειλούν στα ίσια την ύπαρξη των κλασσικών μικρομεσαίων μοντέλων. Λόγω αυξημένου βάρους τα μικρά τζιπάκια είναι συνήθως λίγο πιο ισχυρά από τα μικρά μοντέλα στα οποία βασίζονται, ενώ το αγοραστικό κοινό λόγω ροπής και χαμηλής κατανάλωσης προτιμά τα diesel. Oι turbo κινητήρες βενζίνης ξεκινούν από μόλις 0,9 λτ. (Renault Captur), ενώ τα 1.000άρι φτάνουν και τα 140 άλογα (Ford Ecosport). Οι τιμές για τα mainstream μοντέλα κυμαίνονται από 16.500 μέχρι και 25.000 ευρώ ανάλογα το μοντέλο και φυσικά την ύπαρξη ή όχι τετρακίνησης.