Μικρά: Μεγάλωσαν καλύπτοντας και μια μικρή οικογένεια
59.912 Επισκέψεις στο άρθρο (5/9/2018)
Τα μικρά (κατηγορία B) αυτοκίνητα κάποτε αποτελούσαν επιλογές για το δεύτερο αυτοκίνητο μιας οικογένειας. Πλέον τα πράγματα έχουν αλλάξει κυρίως λόγω της αύξησης των διαστάσεων τους, αλλά και της εξελικτικής διαδικασίας. Τα μικρά, τα περισσότερα από τα οποία προσφέρονται τόσο σε νεανική 3θυρη, όσο και πρακτική 5θυρη έκδοση, έχουν πλέον μεγαλώσει αισθητά και το μήκος τους γυροφέρνει τα 4 μέτρα με το Clio να έχει το μεγαλύτερο (4.062 χλστ.). Σαν αποτέλεσμα και σε συνδυασμό με την αντίστοιχη αύξηση των μεταξονίων, τα μικρά προσφέρουν χώρους, που μπορούν να καλύψουν όχι απλά ένα νέο ζευγάρι, αλλά και ένα τουλάχιστον παιδί. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Toyota Yaris η ευρυχωρία της καμπίνας του οποίου μπορεί να συγκριθεί με μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας.
Μεγαλύτερο μήκος σημαίνει και δυνατότητα για μεγαλύτερο χώρο αποσκευών με τον μέσο όρο της πλέον να είναι στα 300 λτ. δίνοντας την δυνατότητα για μεταφορά αποσκευών ακόμη για μια μικρή απόδραση. Οι αυξημένες διαστάσεις, αλλά και η δυνατότητα για αξιοπρεπή ταξίδια των «μικρών», έκανε τους κατασκευαστές να τα εξοπλίζουν πλέον με κινητήρες βενζίνης με 100+ άλογα. Επίσης όλα σχεδόν τα μικρά έχουν και diesel επιλογή με το Yaris να είναι το μόνο και υβριδικό. Πλέον το αγοραστικό κοινό δείχνει προτίμηση στη βενζίνη με τους 3κύλινδρους turbo κινητήρες στα 1,0-1,2 λτ. να αποτελούν προτάσεις, που συνδυάζουν δύναμη, αλλά και οικονομία καυσίμου.
Τα μικρά έχουν αναβαθμιστεί και ποιοτικά με τα περισσότερα μοντέλα να έχουν μαλακό πλαστικό στο ταμπλό (το VW Polo είναι η πιο ποιοτική πρόταση), ενώ τεχνολογικά λίγα έχουν να ζηλέψουν από μεγαλύτερα μοντέλα στοιχεία που γίνεται έκδηλο από οθόνες αφής (εδώ πλέον έχουν και τα μίνι) για τον χειρισμό των συστημάτων infotainment μέχρι εξελιγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και μάλιστα στον στάνταρ εξοπλισμό.
Δεν έχουν κανένα πρόβλημα να κάνουν ταξίδια στον ανοιχτό δρόμο, χωρίς να χάνουν το πλεονέκτημα των compact διαστάσεων για χρήση στον αστικό κλοιό. Σχεδιαστικά τα μικρά θέλοντας να τραβήξουν την προσοχή είναι μοντέρνα σχεδιασμένα με τα Citroen C3 και Nissan Micra να αποτελούν χαρακτηριστικά δείγματα. Το εύρος τιμών για ένα σύγχρονο mainstream μοντέλο της μικρής κατηγορίας είναι 12.000-14.000 ευρώ. Για premium επιλογές, όπως το Audi A1, το Μini και το DS3 οι τιμές είναι αισθητά υψηλότερες, όπως φυσικά και για τις «καυτές» περιπτώσεις των μικρών GTi.
Δεν είναι τυχαίο που τα μικρά αποτελούν τη δημοφιλέστερη κατηγορία στην Ελλάδα μιας και παρά το compact μέγεθος διαθέτουν επαρκείς χώρους και μπορούν να κινηθούν άνετα και με ασφάλεια και εκτός πόλης.