Αυτό το ηλεκτρικό δεν είναι σαν τα άλλα που τα «φοβάσαι» για την αυτονομία τους. Βγάζει στην πράξη 400 χιλιόμετρα και έχει κατανάλωση και επιδόσεις καλύτερες και από βενζινοκίνητο!
Κακά τα ψέματα. Τα ηλεκτρικά -στην Ελλάδα τουλάχιστον- έχουν προς το παρόν ένα μειονέκτημα. Δεν μπορείς να τα φορτίσεις όπου σταθείς και όπου βρεθείς, και ως αποτέλεσμα έχουν περιορισμένη αυτονομία. Ok, τα χρησιμοποιείς κυρίως στην πόλη και άρα ακόμη και 60 χλμ. ημερησίως είναι αρκετά, αλλά βρε παιδί μου, αν χρειαστεί να πρέπει να πας 300 χλμ. πιο μακριά, τι θα κάνεις;
Το εσωτερικό του Hyundai Kona electric δεν φωνάζει σχεδιαστικά πως πρόκειται για κάποιο ηλεκτρικό όχημα. Στο μοντέλο της δοκιμής υπήρχαν κάποιες αστοχίες σε υλικά και συναρμογή, όμως όπως μας ενημέρωσε ο υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων της Hyundai Europe, αυτά θα έχουν λυθεί στο μοντέλο παραγωγής. Κανένα παράπονο δεν έχουμε από την εργονομία, ενώ up to date είναι το σύστημα πολυμέσων.
Η αυτονομία είναι σημαντική για πολλούς οδηγούς, και άρα μόνο όταν αυτή μεγαλώσει, τότε τα ηλεκτρικά θα είναι πιο θελκτικά στον χρήστη. Πρόσφατα διαβάσατε για το Nissan Leaf το οποίο μόλις πάτησε τις ρόδες του στην ελληνική αγορά και έχει αυτονομία κοντά στα 300 χιλιόμετρα, ενώ εδώ, θα διαβάσετε τις οδηγικές μας εντυπώσεις από το ηλεκτρικό Hyundai Kona, το οποίο είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στο πλαίσιο του Test The Best 2018 πριν λίγες εβδομάδες. Τι αυτονομία έχει το ηλεκτρικό της Hyundai στην πράξη και πως είναι στο δρόμο; Οι απαντήσεις ακολουθούν.
Οι μπαταρίες έχουν τοποθετηθεί έτσι ώστε να μην κλέβουν χώρο από το πορτ μπαγκάζ. Το μέγεθος αυτού είναι 373 λτ. χωρίς το καλώδιο φόρτισης, ή 332 λτ. με αυτό.
«Ντεπόζιτο» στη μέση και αυτονομία άλλα 207 χλμ.!
Η αυτονομία και η επάρκεια των μπαταριών ήταν το πρώτο πράγμα που κοιτάξαμε όταν αρχικά μπήκαμε στο ηλεκτρικό Kona. «207 χλμ. και μισό ντεπόζιτο ακόμη δεν είναι διόλου άσχημα» αναφωνήσαμε, αναλογιζόμενοι ότι όσα από τα χιλιόμετρα είχαν γίνει, ήταν είτε στο Main Oval στην πίστα της Bridgestone έξω από την Ρώμη στο οποίο μετράς την τελική ταχύτητα, είτε στο Handling Track που δοκιμάζεις τα οδηγικά χαρακτηριστικά, είτε στο Noise Vibration Harshness Track. Με λίγα λόγια δηλαδή, σε συνθήκες πίεσης και άρα, ναι, το Hyundai Kona Electric μπορεί να περηφανεύεται πως είναι ένα ηλεκτρικό που δεν έχει το πρόβλημα των ηλεκτρικών! Με μια φόρτιση, μπορεί να κάνει πάνω από 400 χιλιόμετρα!
Ένα απο τα υποτιθέμενα πλεονεκτήματα των ηλεκτροκίνητων είναι η ταχύτητα και η επιτάχυνση (θεωρητικά ανώτερη των supercars) με νούμερα στα 3"-3.5" για 0-100χλμ. Στην πράξη όμως όταν το δοκιμάσαμε η ο δείκτης της μπαταρίας έπεφτε γρηγορότερα και απο δείκτη καυσίμου με τρύπιο ρεζερβουαρ. Επομένως είναι αστείο να συζητάμε για επιδόσεις όταν δεν μπορείς να τις χρησιμοποιήσεις σε ένα ταξίδι. Δεν είναι τυχαίο οτι τα ηλεκτροκίνητα έχουν κόφτες στα 180 (ίσως και χαμηλότερα) ενώ η συμβουλή των κατασκευαστών είναι να μην πηγαίνεις με πάνω απο 130-140 αφου η κατανάλωση αυξάνεται εκθετικά. Τέλος μη ξεχνάμε οτι με κάθε λειτουργία που χρησιμοποιούμε, απο bluetooth μέχρι κλιματισμό και απο φώτα μέχρι ραδιοφωνο, η μπαταρία εξαντλείτι γρηγορότερα.
Σε μια αποσταση 700χλμ θα απαιτηθουν δυο φορτίσεις (τουλάχιστον) με την κάθε μια να χρειάζεται 1,5 ώρα στην καλύτερη περίπτωση. Ενα ταξίδι λοιπόν 700 χλμ έχει επιβαρυνθεί με 3+ ώρες ενώ θα πρέπει να κρατάς και την ταχύτητα στα 130χλμ/ω μαξ. Και όλα αυτά με καινούργια μπαταρία, όχι με μια μπαταρία 4 χρόνων όπου αρχίζεις να χάνεις σε απόδοση.
Δυστυχώς τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν ακόμα μέλλον και η επιτυχία τους εξαρτάται εν πολλοίς απο την τεχνολογία στις μπαταρίες.Αν συνυπολογίσουμε το μικρό δίκτυο σταθμών ταχείας φόρτισης, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι και πολύ βολικά.
Συνοπτικά, αυτή τη στιγμή ίσως αξίζει για 2ο/3ο αυτοκίνητο αν έχεις την οικονομική άνεση και δεν εξαρτάται το επάγγελμά σου απο το όχημα. Σε κάθε άλλη περίπτωση καλό είναι να περιμένουμε καμια 5ετία τουλάχιστον.
Σίγουρα τα ηλεκτρικά δεν έχουν θέμα με το βάρος γιατί έχουν άφθονη ροπή.Ερωτηση προς το περιοδικό, το κόστος αντικατάστασης των μπαταριών πείτε μας, κόστος φόρτισης σε οικιακή πρίζα, και κόστος φόρτισης σε ταχυφορτιστη.
Ένα απο τα υποτιθέμενα πλεονεκτήματα των ηλεκτροκίνητων είναι η ταχύτητα και η επιτάχυνση (θεωρητικά ανώτερη των supercars) με νούμερα στα 3"-3.5" για 0-100χλμ. Στην πράξη όμως όταν το δοκιμάσαμε η ο δείκτης της μπαταρίας έπεφτε γρηγορότερα και απο δείκτη καυσίμου με τρύπιο ρεζερβουαρ. Επομένως είναι αστείο να συζητάμε για επιδόσεις όταν δεν μπορείς να τις χρησιμοποιήσεις σε ένα ταξίδι. Δεν είναι τυχαίο οτι τα ηλεκτροκίνητα έχουν κόφτες στα 180 (ίσως και χαμηλότερα) ενώ η συμβουλή των κατασκευαστών είναι να μην πηγαίνεις με πάνω απο 130-140 αφου η κατανάλωση αυξάνεται εκθετικά. Τέλος μη ξεχνάμε οτι με κάθε λειτουργία που χρησιμοποιούμε, απο bluetooth μέχρι κλιματισμό και απο φώτα μέχρι ραδιοφωνο, η μπαταρία εξαντλείτι γρηγορότερα. Σε μια αποσταση 700χλμ θα απαιτηθουν δυο φορτίσεις (τουλάχιστον) με την κάθε μια να χρειάζεται 1,5 ώρα στην καλύτερη περίπτωση. Ενα ταξίδι λοιπόν 700 χλμ έχει επιβαρυνθεί με 3+ ώρες ενώ θα πρέπει να κρατάς και την ταχύτητα στα 130χλμ/ω μαξ. Και όλα αυτά με καινούργια μπαταρία, όχι με μια μπαταρία 4 χρόνων όπου αρχίζεις να χάνεις σε απόδοση. Δυστυχώς τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν ακόμα μέλλον και η επιτυχία τους εξαρτάται εν πολλοίς απο την τεχνολογία στις μπαταρίες.Αν συνυπολογίσουμε το μικρό δίκτυο σταθμών ταχείας φόρτισης, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι και πολύ βολικά. Συνοπτικά, αυτή τη στιγμή ίσως αξίζει για 2ο/3ο αυτοκίνητο αν έχεις την οικονομική άνεση και δεν εξαρτάται το επάγγελμά σου απο το όχημα. Σε κάθε άλλη περίπτωση καλό είναι να περιμένουμε καμια 5ετία τουλάχιστον.
Σίγουρα τα ηλεκτρικά δεν έχουν θέμα με το βάρος γιατί έχουν άφθονη ροπή.Ερωτηση προς το περιοδικό, το κόστος αντικατάστασης των μπαταριών πείτε μας, κόστος φόρτισης σε οικιακή πρίζα, και κόστος φόρτισης σε ταχυφορτιστη.