Εμφανισιακά
το ηλεκτρικό Kona διαφέρει αρκετά από το συμβατικό, κυρίως μάλιστα στο μπροστινό μέρος όπου απουσιάζει η λεπτή μάσκα και η επιφάνεια εκεί έχει καλυφθεί ολοκληρωτικά για λόγους αεροδυναμικής.
Η άποψή μας
32.836 Επισκέψεις στο άρθρο (6/6/2018)
Το ηλεκτρικό Hyundai Kona είναι ένα πραγματικό ηλεκτρικό όχημα χωρίς να έχει το σημαντικότερο μειονέκτημα αυτών, την αυτονομία. Με μια φόρτιση θα καλύψει πάνω από 400 χλμ., άρα ξεχάστε το πονοκέφαλο του πού και πότε θα πρέπει να το φορτίσεις…
Ένα απο τα υποτιθέμενα πλεονεκτήματα των ηλεκτροκίνητων είναι η ταχύτητα και η επιτάχυνση (θεωρητικά ανώτερη των supercars) με νούμερα στα 3"-3.5" για 0-100χλμ. Στην πράξη όμως όταν το δοκιμάσαμε η ο δείκτης της μπαταρίας έπεφτε γρηγορότερα και απο δείκτη καυσίμου με τρύπιο ρεζερβουαρ. Επομένως είναι αστείο να συζητάμε για επιδόσεις όταν δεν μπορείς να τις χρησιμοποιήσεις σε ένα ταξίδι. Δεν είναι τυχαίο οτι τα ηλεκτροκίνητα έχουν κόφτες στα 180 (ίσως και χαμηλότερα) ενώ η συμβουλή των κατασκευαστών είναι να μην πηγαίνεις με πάνω απο 130-140 αφου η κατανάλωση αυξάνεται εκθετικά. Τέλος μη ξεχνάμε οτι με κάθε λειτουργία που χρησιμοποιούμε, απο bluetooth μέχρι κλιματισμό και απο φώτα μέχρι ραδιοφωνο, η μπαταρία εξαντλείτι γρηγορότερα.
Σε μια αποσταση 700χλμ θα απαιτηθουν δυο φορτίσεις (τουλάχιστον) με την κάθε μια να χρειάζεται 1,5 ώρα στην καλύτερη περίπτωση. Ενα ταξίδι λοιπόν 700 χλμ έχει επιβαρυνθεί με 3+ ώρες ενώ θα πρέπει να κρατάς και την ταχύτητα στα 130χλμ/ω μαξ. Και όλα αυτά με καινούργια μπαταρία, όχι με μια μπαταρία 4 χρόνων όπου αρχίζεις να χάνεις σε απόδοση.
Δυστυχώς τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν ακόμα μέλλον και η επιτυχία τους εξαρτάται εν πολλοίς απο την τεχνολογία στις μπαταρίες.Αν συνυπολογίσουμε το μικρό δίκτυο σταθμών ταχείας φόρτισης, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι και πολύ βολικά.
Συνοπτικά, αυτή τη στιγμή ίσως αξίζει για 2ο/3ο αυτοκίνητο αν έχεις την οικονομική άνεση και δεν εξαρτάται το επάγγελμά σου απο το όχημα. Σε κάθε άλλη περίπτωση καλό είναι να περιμένουμε καμια 5ετία τουλάχιστον.
Σίγουρα τα ηλεκτρικά δεν έχουν θέμα με το βάρος γιατί έχουν άφθονη ροπή.Ερωτηση προς το περιοδικό, το κόστος αντικατάστασης των μπαταριών πείτε μας, κόστος φόρτισης σε οικιακή πρίζα, και κόστος φόρτισης σε ταχυφορτιστη.
Ένα απο τα υποτιθέμενα πλεονεκτήματα των ηλεκτροκίνητων είναι η ταχύτητα και η επιτάχυνση (θεωρητικά ανώτερη των supercars) με νούμερα στα 3"-3.5" για 0-100χλμ. Στην πράξη όμως όταν το δοκιμάσαμε η ο δείκτης της μπαταρίας έπεφτε γρηγορότερα και απο δείκτη καυσίμου με τρύπιο ρεζερβουαρ. Επομένως είναι αστείο να συζητάμε για επιδόσεις όταν δεν μπορείς να τις χρησιμοποιήσεις σε ένα ταξίδι. Δεν είναι τυχαίο οτι τα ηλεκτροκίνητα έχουν κόφτες στα 180 (ίσως και χαμηλότερα) ενώ η συμβουλή των κατασκευαστών είναι να μην πηγαίνεις με πάνω απο 130-140 αφου η κατανάλωση αυξάνεται εκθετικά. Τέλος μη ξεχνάμε οτι με κάθε λειτουργία που χρησιμοποιούμε, απο bluetooth μέχρι κλιματισμό και απο φώτα μέχρι ραδιοφωνο, η μπαταρία εξαντλείτι γρηγορότερα. Σε μια αποσταση 700χλμ θα απαιτηθουν δυο φορτίσεις (τουλάχιστον) με την κάθε μια να χρειάζεται 1,5 ώρα στην καλύτερη περίπτωση. Ενα ταξίδι λοιπόν 700 χλμ έχει επιβαρυνθεί με 3+ ώρες ενώ θα πρέπει να κρατάς και την ταχύτητα στα 130χλμ/ω μαξ. Και όλα αυτά με καινούργια μπαταρία, όχι με μια μπαταρία 4 χρόνων όπου αρχίζεις να χάνεις σε απόδοση. Δυστυχώς τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν ακόμα μέλλον και η επιτυχία τους εξαρτάται εν πολλοίς απο την τεχνολογία στις μπαταρίες.Αν συνυπολογίσουμε το μικρό δίκτυο σταθμών ταχείας φόρτισης, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι και πολύ βολικά. Συνοπτικά, αυτή τη στιγμή ίσως αξίζει για 2ο/3ο αυτοκίνητο αν έχεις την οικονομική άνεση και δεν εξαρτάται το επάγγελμά σου απο το όχημα. Σε κάθε άλλη περίπτωση καλό είναι να περιμένουμε καμια 5ετία τουλάχιστον.
Σίγουρα τα ηλεκτρικά δεν έχουν θέμα με το βάρος γιατί έχουν άφθονη ροπή.Ερωτηση προς το περιοδικό, το κόστος αντικατάστασης των μπαταριών πείτε μας, κόστος φόρτισης σε οικιακή πρίζα, και κόστος φόρτισης σε ταχυφορτιστη.