Ευέλικτο και ευχάριστο στο δρόμο παρά το βάρος του (1.738 κιλά).
Στο δρόμο: Σβέλτο, παρά το βάρος του
32.838 Επισκέψεις στο άρθρο (6/6/2018)
Η πρώτη οδηγική επαφή με το Kona είχε γίνει πριν μερικούς μήνες κατά την πανευρωπαϊκή παρουσίασή του στη Βαρκελώνη. Εκεί είχαμε μείνει απόλυτα ευχαριστημένοι με την ευχάριστη αίσθηση και την αποτελεσματική οδική του συμπεριφορά.
Τώρα, στην ηλεκτρική εκδοχή, πάλι το Kona περνάει με επιτυχία! Παρά το βάρος του (1.738 κιλά) είναι ευέλικτο και ευχάριστο στην οδήγηση, το τιμόνι καλό σε πληροφόρηση και η ανάρτηση ρυθμισμένη ώστε να μην παίρνει πολλές κλίσεις και να απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου. Μόνη μας, ωστόσο σημαντική, ένσταση; Τα Nexen του μοντέλου της δοκιμής τα οποία δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν στις πραγματικές ικανότητες του αυτοκινήτου…
Ένα απο τα υποτιθέμενα πλεονεκτήματα των ηλεκτροκίνητων είναι η ταχύτητα και η επιτάχυνση (θεωρητικά ανώτερη των supercars) με νούμερα στα 3"-3.5" για 0-100χλμ. Στην πράξη όμως όταν το δοκιμάσαμε η ο δείκτης της μπαταρίας έπεφτε γρηγορότερα και απο δείκτη καυσίμου με τρύπιο ρεζερβουαρ. Επομένως είναι αστείο να συζητάμε για επιδόσεις όταν δεν μπορείς να τις χρησιμοποιήσεις σε ένα ταξίδι. Δεν είναι τυχαίο οτι τα ηλεκτροκίνητα έχουν κόφτες στα 180 (ίσως και χαμηλότερα) ενώ η συμβουλή των κατασκευαστών είναι να μην πηγαίνεις με πάνω απο 130-140 αφου η κατανάλωση αυξάνεται εκθετικά. Τέλος μη ξεχνάμε οτι με κάθε λειτουργία που χρησιμοποιούμε, απο bluetooth μέχρι κλιματισμό και απο φώτα μέχρι ραδιοφωνο, η μπαταρία εξαντλείτι γρηγορότερα.
Σε μια αποσταση 700χλμ θα απαιτηθουν δυο φορτίσεις (τουλάχιστον) με την κάθε μια να χρειάζεται 1,5 ώρα στην καλύτερη περίπτωση. Ενα ταξίδι λοιπόν 700 χλμ έχει επιβαρυνθεί με 3+ ώρες ενώ θα πρέπει να κρατάς και την ταχύτητα στα 130χλμ/ω μαξ. Και όλα αυτά με καινούργια μπαταρία, όχι με μια μπαταρία 4 χρόνων όπου αρχίζεις να χάνεις σε απόδοση.
Δυστυχώς τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν ακόμα μέλλον και η επιτυχία τους εξαρτάται εν πολλοίς απο την τεχνολογία στις μπαταρίες.Αν συνυπολογίσουμε το μικρό δίκτυο σταθμών ταχείας φόρτισης, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι και πολύ βολικά.
Συνοπτικά, αυτή τη στιγμή ίσως αξίζει για 2ο/3ο αυτοκίνητο αν έχεις την οικονομική άνεση και δεν εξαρτάται το επάγγελμά σου απο το όχημα. Σε κάθε άλλη περίπτωση καλό είναι να περιμένουμε καμια 5ετία τουλάχιστον.
Σίγουρα τα ηλεκτρικά δεν έχουν θέμα με το βάρος γιατί έχουν άφθονη ροπή.Ερωτηση προς το περιοδικό, το κόστος αντικατάστασης των μπαταριών πείτε μας, κόστος φόρτισης σε οικιακή πρίζα, και κόστος φόρτισης σε ταχυφορτιστη.
Ένα απο τα υποτιθέμενα πλεονεκτήματα των ηλεκτροκίνητων είναι η ταχύτητα και η επιτάχυνση (θεωρητικά ανώτερη των supercars) με νούμερα στα 3"-3.5" για 0-100χλμ. Στην πράξη όμως όταν το δοκιμάσαμε η ο δείκτης της μπαταρίας έπεφτε γρηγορότερα και απο δείκτη καυσίμου με τρύπιο ρεζερβουαρ. Επομένως είναι αστείο να συζητάμε για επιδόσεις όταν δεν μπορείς να τις χρησιμοποιήσεις σε ένα ταξίδι. Δεν είναι τυχαίο οτι τα ηλεκτροκίνητα έχουν κόφτες στα 180 (ίσως και χαμηλότερα) ενώ η συμβουλή των κατασκευαστών είναι να μην πηγαίνεις με πάνω απο 130-140 αφου η κατανάλωση αυξάνεται εκθετικά. Τέλος μη ξεχνάμε οτι με κάθε λειτουργία που χρησιμοποιούμε, απο bluetooth μέχρι κλιματισμό και απο φώτα μέχρι ραδιοφωνο, η μπαταρία εξαντλείτι γρηγορότερα. Σε μια αποσταση 700χλμ θα απαιτηθουν δυο φορτίσεις (τουλάχιστον) με την κάθε μια να χρειάζεται 1,5 ώρα στην καλύτερη περίπτωση. Ενα ταξίδι λοιπόν 700 χλμ έχει επιβαρυνθεί με 3+ ώρες ενώ θα πρέπει να κρατάς και την ταχύτητα στα 130χλμ/ω μαξ. Και όλα αυτά με καινούργια μπαταρία, όχι με μια μπαταρία 4 χρόνων όπου αρχίζεις να χάνεις σε απόδοση. Δυστυχώς τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν ακόμα μέλλον και η επιτυχία τους εξαρτάται εν πολλοίς απο την τεχνολογία στις μπαταρίες.Αν συνυπολογίσουμε το μικρό δίκτυο σταθμών ταχείας φόρτισης, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι και πολύ βολικά. Συνοπτικά, αυτή τη στιγμή ίσως αξίζει για 2ο/3ο αυτοκίνητο αν έχεις την οικονομική άνεση και δεν εξαρτάται το επάγγελμά σου απο το όχημα. Σε κάθε άλλη περίπτωση καλό είναι να περιμένουμε καμια 5ετία τουλάχιστον.
Σίγουρα τα ηλεκτρικά δεν έχουν θέμα με το βάρος γιατί έχουν άφθονη ροπή.Ερωτηση προς το περιοδικό, το κόστος αντικατάστασης των μπαταριών πείτε μας, κόστος φόρτισης σε οικιακή πρίζα, και κόστος φόρτισης σε ταχυφορτιστη.