Το Kona με τη μεγάλη αυτονομία φορτίζει είτε σε 9 ώρες και 40 λεπτά από κανονική πρίζα, είτε σε 54 λεπτά από ταχυφορτιστή για το 80% της χωρητικότητάς του. Η πραγματική αυτονομία υπερβαίνει τα 400 χιλιόμετρα.
Κινητήρας – επιδόσεις: Με e-πλεονεκτήματα
32.837 Επισκέψεις στο άρθρο (6/6/2018)
Το Hyundai Kona electric διατίθεται σε δύο εκδόσεις. Τη «μικρή» με ηλεκτροκινητήρα 135 ίππων, μπαταρίες 39,2 kWh και αυτονομία 300 χιλιόμετρα, και την ισχυρή με 204 ίππους, 395 Nm ροπή, μπαταρία 64 kWh και αυτονομία 470 χλμ.. Την δεύτερη είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε στην πίστα, και μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις, καθώς το 0-100 περιορίζεται στα 7,6 δλ., ενώ τα 395 Nm ροπής από τις 0 σ.α.λ. σε «κολλάνε» στο κάθισμα. Όσο για την τελική ταχύτητα; 167 χλμ.ώρα δεν είναι και άσχημα. ¶λλωστε, αν δεν έμπαινε κάπου εκεί ο κόφτης, τότε τα αποθέματα ενέργειες θα έπεφταν κατακόρυφα… Συμπέρασμα; Το Kona electric είναι και σβέλτο, και φιλικό στο περιβάλλον.
Ένα απο τα υποτιθέμενα πλεονεκτήματα των ηλεκτροκίνητων είναι η ταχύτητα και η επιτάχυνση (θεωρητικά ανώτερη των supercars) με νούμερα στα 3"-3.5" για 0-100χλμ. Στην πράξη όμως όταν το δοκιμάσαμε η ο δείκτης της μπαταρίας έπεφτε γρηγορότερα και απο δείκτη καυσίμου με τρύπιο ρεζερβουαρ. Επομένως είναι αστείο να συζητάμε για επιδόσεις όταν δεν μπορείς να τις χρησιμοποιήσεις σε ένα ταξίδι. Δεν είναι τυχαίο οτι τα ηλεκτροκίνητα έχουν κόφτες στα 180 (ίσως και χαμηλότερα) ενώ η συμβουλή των κατασκευαστών είναι να μην πηγαίνεις με πάνω απο 130-140 αφου η κατανάλωση αυξάνεται εκθετικά. Τέλος μη ξεχνάμε οτι με κάθε λειτουργία που χρησιμοποιούμε, απο bluetooth μέχρι κλιματισμό και απο φώτα μέχρι ραδιοφωνο, η μπαταρία εξαντλείτι γρηγορότερα.
Σε μια αποσταση 700χλμ θα απαιτηθουν δυο φορτίσεις (τουλάχιστον) με την κάθε μια να χρειάζεται 1,5 ώρα στην καλύτερη περίπτωση. Ενα ταξίδι λοιπόν 700 χλμ έχει επιβαρυνθεί με 3+ ώρες ενώ θα πρέπει να κρατάς και την ταχύτητα στα 130χλμ/ω μαξ. Και όλα αυτά με καινούργια μπαταρία, όχι με μια μπαταρία 4 χρόνων όπου αρχίζεις να χάνεις σε απόδοση.
Δυστυχώς τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν ακόμα μέλλον και η επιτυχία τους εξαρτάται εν πολλοίς απο την τεχνολογία στις μπαταρίες.Αν συνυπολογίσουμε το μικρό δίκτυο σταθμών ταχείας φόρτισης, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι και πολύ βολικά.
Συνοπτικά, αυτή τη στιγμή ίσως αξίζει για 2ο/3ο αυτοκίνητο αν έχεις την οικονομική άνεση και δεν εξαρτάται το επάγγελμά σου απο το όχημα. Σε κάθε άλλη περίπτωση καλό είναι να περιμένουμε καμια 5ετία τουλάχιστον.
Σίγουρα τα ηλεκτρικά δεν έχουν θέμα με το βάρος γιατί έχουν άφθονη ροπή.Ερωτηση προς το περιοδικό, το κόστος αντικατάστασης των μπαταριών πείτε μας, κόστος φόρτισης σε οικιακή πρίζα, και κόστος φόρτισης σε ταχυφορτιστη.
Ένα απο τα υποτιθέμενα πλεονεκτήματα των ηλεκτροκίνητων είναι η ταχύτητα και η επιτάχυνση (θεωρητικά ανώτερη των supercars) με νούμερα στα 3"-3.5" για 0-100χλμ. Στην πράξη όμως όταν το δοκιμάσαμε η ο δείκτης της μπαταρίας έπεφτε γρηγορότερα και απο δείκτη καυσίμου με τρύπιο ρεζερβουαρ. Επομένως είναι αστείο να συζητάμε για επιδόσεις όταν δεν μπορείς να τις χρησιμοποιήσεις σε ένα ταξίδι. Δεν είναι τυχαίο οτι τα ηλεκτροκίνητα έχουν κόφτες στα 180 (ίσως και χαμηλότερα) ενώ η συμβουλή των κατασκευαστών είναι να μην πηγαίνεις με πάνω απο 130-140 αφου η κατανάλωση αυξάνεται εκθετικά. Τέλος μη ξεχνάμε οτι με κάθε λειτουργία που χρησιμοποιούμε, απο bluetooth μέχρι κλιματισμό και απο φώτα μέχρι ραδιοφωνο, η μπαταρία εξαντλείτι γρηγορότερα. Σε μια αποσταση 700χλμ θα απαιτηθουν δυο φορτίσεις (τουλάχιστον) με την κάθε μια να χρειάζεται 1,5 ώρα στην καλύτερη περίπτωση. Ενα ταξίδι λοιπόν 700 χλμ έχει επιβαρυνθεί με 3+ ώρες ενώ θα πρέπει να κρατάς και την ταχύτητα στα 130χλμ/ω μαξ. Και όλα αυτά με καινούργια μπαταρία, όχι με μια μπαταρία 4 χρόνων όπου αρχίζεις να χάνεις σε απόδοση. Δυστυχώς τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν ακόμα μέλλον και η επιτυχία τους εξαρτάται εν πολλοίς απο την τεχνολογία στις μπαταρίες.Αν συνυπολογίσουμε το μικρό δίκτυο σταθμών ταχείας φόρτισης, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι και πολύ βολικά. Συνοπτικά, αυτή τη στιγμή ίσως αξίζει για 2ο/3ο αυτοκίνητο αν έχεις την οικονομική άνεση και δεν εξαρτάται το επάγγελμά σου απο το όχημα. Σε κάθε άλλη περίπτωση καλό είναι να περιμένουμε καμια 5ετία τουλάχιστον.
Σίγουρα τα ηλεκτρικά δεν έχουν θέμα με το βάρος γιατί έχουν άφθονη ροπή.Ερωτηση προς το περιοδικό, το κόστος αντικατάστασης των μπαταριών πείτε μας, κόστος φόρτισης σε οικιακή πρίζα, και κόστος φόρτισης σε ταχυφορτιστη.