Όταν παρουσιάστηκε ως concept το 2011 και μέχρι το 2016 που ξεκίνησε επίσημα η διάθεσή της, η Maserati Levante δέχθηκε σκληρή κριτική από τους φίλους της ιταλικής φίρμας. Μα είναι δυνατόν ο οίκος που έχει συνδέσει το όνομά του με τις καλλίγραμμες μπερλίνες υψηλών επιδόσεων να κατασκευάσει ένα SUV; Μετά από 102 χρόνια ιστορίας;
Και όμως! Μπορεί η κριτική που δέχθηκε η Maserati να ήταν σκληρή (σ.σ. στο σημείο αυτό να θυμίσουμε ότι το ίδιο συνέβη και με την Porsche Cayenne), όπως δείχνουν όμως τα γεγονότα, ήταν μια σωστή εμπορικά επιλογή. Η Levante αυτήν τη στιγμή είναι η πιο επιτυχημένη Maserati όλων των εποχών, με περισσότερες πωλήσεις από ό,τι κάνουν οι Ghibli, GT/GC και Quattroporte μαζί. Μάλιστα, η επιτυχία είναι ότι δεν «έκλεψε» ήδη υπάρχοντες πελάτες, αλλά έφερε νέους, πολλοί εκ των οποίων οδηγούσαν Porsche Cayenne. ¶ρα ακόμη και το μικρό τεχνολογικό update που δέχεται το μοντέλο για το 2018 έχει ενδιαφέρον για το κοινό στο οποίο απευθύνεται…
Με περισσότερη τεχνολογία
Η είδηση για την Levante του 2018 έχει να κάνει με δύο πράγματα. Αφενός με το τιμόνι το οποίο από υδραυλική υποβοήθηση που είχε, τώρα έχει ηλεκτρική, και με το ότι εφοδιάζεται με τα απαραίτητα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Για παράδειγμα έχει σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας με υποβοήθηση, σύστημα αναγνώρισης των πινακίδων κυκλοφορίας, σύστημα προειδοποίησης όταν όχημα κινείται στην τυφλή γωνία, Adaptive Cruise Control κτλ., δηλαδή συστήματα τα οποία είναι διαθέσιμα και απαραίτητα όχι απλά σε ένα super-SUV, αλλά ακόμη και σε ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης…
Στην ουσία…
Όπως σωστά το φαντάζεστε, η ουσία έχει να κάνει με το αναβαθμισμένο σύστημα διεύθυνσης και με το πώς συμπεριφέρεται το μοντέλο στο δρόμο. Δεν θα σας κρατήσουμε σε αγωνία, η απάντηση είναι: με επιτυχία!
Παρά τους 2,1 τόνους που ζυγίζει η Levante αισθάνεσαι πως στρίβει όπως πρέπει, ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες, παρά το ψηλό κέντρο βάρους της. Στην ανάρτηση δεν έχει αλλάξει κάτι, έχουν παραμείνει τα διπλά ψαλίδα μπροστά και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω, ενώ αντί για κλασσικά ελατήρια υπάρχουν πνευματικές σούστες, ηλεκτρονικά ελεγχόμενες σε 6 διαφορετικά ύψη (σ.σ. μέχρι 7,2 εκ. μπορεί να μεταβληθεί η απόσταση από το έδαφος. ¶ρα η βελτίωση έχει να κάνει με το τιμόνι το οποίο είναι πλουσιότερο σε πληροφόρηση και πιο άμεσο σε σχέση με πριν.
Αναφορικά με την τετρακίνηση, παραμένει η Q4 της Ghibli που σημαίνει πως σε κανονικές συνθήκες το μοντέλο είναι πισωκίνητο, όμως όταν οι συνθήκες το απαιτήσουν μπορεί να σταλθεί έως και το 50% της ροπής στον μπροστινό άξονα και μάλιστα αστραπιαία, σε 0,15 δλ., ενώ υπάρχει σύστημα torque vectoring για ακόμη καλύτερο έλεγχο και οδηγική αίσθηση. Θα τολμήσουμε να πούμε πως οι μηχανικοί τα έχουν καταφέρει, αφού πλέον η Levante δεν θυμίζει ένα βαρύ SUV, αλλά μια γρήγορη μπερλίνα.
Όσο για τις επιδόσεις της εκτός ασφάλτου; Το μενού περιλάμβανε αρκετό παιχνίδι στους αμμόλοφους του Ντουμπάι και μπορούμε να πούμε πως το ευχαριστηθήκαμε αρκετά. Με τον διακόπτη των προγραμμάτων οδήγησης στο off road , το ESP απενεργοποιημένο και σύμμαχο τον ισχυρό V6 turbo των 430 ίππων η Levante δεν κόλλησε στην άμμο, ανέβαινε και κατέβαινε με ευκολία, και μόνο στο τέλος της κατάβασης ήταν ο μακρύς πρόβολος που έβρισκε κάτω, χωρίς όμως να πάθει κάποια ζημιά. Όχι βέβαια πως οι πελάτες της θα κινηθούν ποτέ σε τέτοιου είδος οδόστρωμα, όμως αυτό δεν έχει σημασία. Σημασία έχει να μπορεί. Και εν κατακλείδι, η νέα Levante τα έχει καταφέρει!
Η άποψή μας
Η Maserati Levante απευθύνεται στους οδηγούς της κατηγορίας BMW X5, Porsche Cayenne κτλ., οι οποίοι όμως θέλουν κάτι παραπάνω από ένα SUV. Συγκεκριμένα, ένα μοντέλο που προσφέρει τους χώρους ενός μεγάλου SUV, όμως έχει τις επιδόσεις και την οδική συμπεριφορά μιας σπορ μπερλίνας.
Τι μας άρεσε
Η ακριβής και σπορ οδική συμπεριφορά και η αίσθηση από το τιμόνι, ο ισχυρός κινητήρας και ο ήχος του.
Τι δεν μας άρεσε
Το επιθετικό μπροστινό design είναι λίγο υπερβολικό, το πίσω μέρος είναι αρκετά πιο συμβατικό συγκριτικά.
Το απόλυτο SUV με πολλή τεχνολογία
Μόνο ο θρύλος της Ferrari μένει ακόμη ζωντανός..