Διαθέσιμη προς οδήγηση ήταν τόσο η πισωκίνητη Carrera S, όσο και η τετρακίνητη Cabriolet 4S. Κοινός παρανομαστής ο θρυλικός 6κύλινδρος, boxer κινητήρας, με μεγαλύτερες τουρμπίνες, φίλτρο μικροσωματιδίων, νέα και υψηλότερα τοποθετημένα intercooler, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη wastegate, αναβαθμίσεις στον θάλαμο καύσης και στο VarioCam Plus, αλλά και με τον άμεσο ψεκασμό να δουλεύει στα 200 bar. Αποτέλεσμα; 30 ίπποι (450) και 30 Nm (530) παραπάνω σε σχέση με τον αντίστοιχο κινητήρα της 991, αλλά και βελτιωμένη απόκριση, δίψα για στροφάρισμα και (θεωρητικά) μειωμένη κατανάλωση.
Στην πράξη τα νούμερα (0-100 σε 3,7 δλ για την Carrera 2S Coupe και 3,6 δλ για την 4S) είναι ότι ίσως και παραπάνω από ότι θα χρειαστεί ακόμη και ένας «πυροβολημένος» στην εν δημοσία οδό ζωή του. Δεν είναι όμως μόνο τα νούμερα που ζαλίζουν. Είναι και η ανατριχίλα, που νιώθεις καθώς γυρνώντας το παραδοσιακά τοποθετημένο αριστερά διακόπτη της μίζας (εντάξει τώρα το σύστημα είναι keyless), ο βραχνός ήχος-σήμα κατατεθέν του boxer σε στοιχειώνει με την μοναδική του μελωδία, η αγριάδα και η ένταση της οποίας είναι ευθέως ανάλογη του προγράμματος που επιλέγεις. Στο Sport+ ξυρίζει τόσο με τις νότες, όσο κυρίως με την απόκριση και τη δύναμή του. Αν μάλιστα πατήσεις το μπουτόν για την αντίστροφη μέτρηση 20 δλ. με SPORT Response (διατηρεί την πίεση υπερπλήρωσης στο μέγιστο) τότε η απόκριση γίνεται top στο άσε-πάτα. Ακόμα, Launch Control για ιδανικές εκκινήσεις, γυρολόγιο πίστας και επιθετικότερες αλλαγές για το νέο 8άρι PDK (ουσιαστικά είναι 6+2 overdrive σχέσεων) στο όριο των στροφών τόσο στο ανέβα όσο και στο κατέβα, αποτελούν ρεπερτόριο του πακέτου υπηρεσιών Sport Chrono. Το σίγουρα είναι πως όταν παρασυρθείς (καθόλου δύσκολο) ζεις πολύ πάνω από τα όρια της νομιμότητας.
Το θέμα είναι πως οι, ακραίες, επιπέδου supercar, επιδόσεις της 992 συνδυάζονται με πιο φιλική, λιγότερη αγχωτική από ποτέ και αισθητά πιο απολαυστική συμπεριφορά. Και με μια μαγική -ηλεκτρονικά ελεγχόμενη και με fine tuned ελατήρια/αντιστρεπτικές- ανάρτηση, που ακόμα και στην πιο ακραία σπορ ρύθμιση της PASM, προσφέρει σχεδόν λιμουζινέ κύλιση ακόμη και στους «βομβαρισμένους» ασφαλτοστρωμένους δρόμους γύρω από το Λαύριο και την Νοτιοανατολική Αττική γενικότερα. Και με 305/30 R21 πίσω ελαστικά, μην ξεχνιόμαστε.
Είναι ασύλληπτο όλο αυτό που συμβαίνει στην 992: Έχοντας διανθίσει όλα τα ιδιαίτερα εκείνα χαρακτηριστικά, που προκύπτουν από την τοποθέτηση του boxer, με τα καλύτερα της ψηφιακής εποχής, όχι μόνο προσφέρει απόλαυση, αλλά τινάζει προς τα επάνω τα όριά της ακόμα και για έναν λιγότερο έμπειρο οδηγό. Ανέκαθεν η κεντρική ιδέα της συμπεριφοράς στην οδήγηση μιας 911 είχε ως προαπαιτούμενο πρώτα το πάτημα του μπροστινού μέρους και μετά την παράδοση της σκυτάλης στη μετάδοση για βάλει όσους περισσότερους ίππους στο δρόμο επιταχύνοντας. Μόνο με τη φόρα, αυτό που τρόμαζε (ειδικά στο βρεγμένο) ήταν η ελάφρυνση που απειλούσε ευθέως να σε στείλει απέναντι. Αδιάβαστο. Εντελώς.
Στην 992 όμως η μετατόπιση κατά 200 χλστ. του κινητήρα πιο μπροστά προς την καμπίνα των επιβατών, έχει κάνει πιο κεντρομήχανη τη συμπεριφορά, την έχει ζυγίσει περισσότερο και έτσι τα περίεργα συμπτώματα έχουν ουσιαστικά εξαφανιστεί. Υπάρχουν και καλύτερα νέα με την προσθήκη του προγράμματος λειτουργίας WET: Μέσω ακουστικών (!!!!) αισθητήρων στους μπροστινούς θόλους των τροχών, η 992 αντιλαμβάνεται τις υγρές συνθήκες και επεμβαίνει στην παρεμβατικότητα του ESP, στην καμπύλη ροπής και απόκρισης του γκαζιού και δεν αφήνει την κατάσταση ανεξέλεγκτη, χωρίς όμως να «πνίγει» τα οδηγικά ένστικτα της κατασκευής. Με τα ηλεκτρονικά σε θέση μάχης απολαμβάνεις την απίστευτη πρόσφυση και οδηγώντας με γραμμές κινείσαι συγκλονιστικά γρήγορα.
Σε πιο ήπιο ρυθμό η 992 δηλώνει εμφατικά πως μπορεί να είναι ένας καθημερινός σύντροφος για άκρως ποιοτικές και άνετες καθημερινές μετακινήσεις, ούσα φιλική και υπάκουη. Η πραγματική απόλαυση έρχεται με το PDK σε manual λειτουργία (πατώντας το σχετικό κουμπί κρατάει τη σχέση μέχρι τον κόφτη και δεν κάνει kickdown) και με τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα, οπότε τα γλιστρήματα της ουράς δίνουν και παίρνουν. Μαζί και τα χαμόγελα. Ακόμα και η 4S έχει ως προτεραιότητα στην εκτόνωση της ουράς, απλά το κάνει με ακόμα μεγαλύτερη ταχύτητα, ιδίως στην έξοδο. Σε κάθε περίπτωση τα φρένα είναι συγκλονιστικά τόσο σε προδιαγραφές (αεριζόμενοι δίσκοι τριγύρω των 350 χλστ με 6πίστονες δαγκάνες εμπρός και 4πίστονες πίσω), όσο φυσικά και σε λειτουργία, με απόδοση ικανή να σου πετάξει τα μάτια έξω και αντοχή που δεν παίζεται.
Για την Cabriolet έκδοση που είχαμε επίσης την ευκαιρία να δοκιμάσουμε για λίγο οι εντυπώσεις είναι αντίστοιχες. Τα 70 επιπλέον κιλά δεν είναι και τόσο πρόβλημα στις γενναιόδωρες επιδόσεις, ενώ και η στιβαρότητα δεν προβληματίζει με την ακαμψία να μην έχει σχεδόν τίποτα να ζηλέψει σε σχέση με την κουπέ 911.Ηχομόνωση και ποιότητα υπεράνω κριτικής, χωρίς το παραμικρό «μπαλονάρισμα».
Τη νέα Porsche 911 θα την βρείτε λοιπόν σε Coupe και Cabriolet εκδόσεις Carrera S και Carrera 4S, με άπειρες δυνατότητες εξατομίκευσης και σε τιμές που ξεκινούν από τα 178.000 ευρώ (Carrera S). Για την ανοιχτή έκδοση θα χρειαστούν από 199.100 ευρώ. Περαστικά μας…