Πόσο μπορείς -ή πρέπει- να αλλάξεις και να βελτιώσεις μια πετυχημένη συνταγή; Λίγο νομίζουμε εμείς. Σωστά, λοιπόν, και στην περίπτωση του ανανεωμένου Dacia Duster οι αναβαθμίσεις από την μεριά των Γάλλων ήταν περιορισμένης έκτασης, ωστόσο ικανές για να νοστιμέψουν τη συνταγή του πιο δημοφιλούς στο κοινό (λιανικές πωλήσεις) οικογενειακού SUV της αγοράς. Τόσο, όσο δηλαδή...
Και ποιες ήταν αυτές οι αλλαγές; Συνοπτικά θα αναφέρουμε το νέο διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο στον TCe κινητήρα των 150 ίππων, την πιο φρέσκια εξωτερική σχεδίαση χάρη στη νέα μάσκα και τα φανάρια, και κάποιες μικρές αλλαγές στην καμπίνα, με κυριότερη όλων την 8 ιντσών οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα στην οποία πλέον μπορείς να αντιστοιχίσεις με ένα καλώδιο το κινητό σου και να έχεις όλα τα πλεονεκτήματα του Google και της Apple (Android Auto & Apple CarPlay).
Κατά τα άλλα, το ανανεωμένο Duster διατηρεί τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που το έχουν φέρει στην κορυφή της κατηγορίας, δηλαδή τις κορυφαίες εκτός δρόμου ικανότητες και το super value for money. Στην Ελλάδα, το μοντέλο είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία με τιμή από 15.990 ευρώ, παρακάτω όμως μπορείτε να βρείτε αναλυτικά τα σημαντικότερα νέα στοιχεία του, όπως τα ανακαλύψαμε κατά την πανευρωπαϊκή παρουσίασή του στο Παρίσι.
Συνεχίζει να είναι Value for Money: Από 15.990 ευρώ Πριν προχωρήσουμε στις αλλαγές του ανανεωμένου μοντέλου, να πούμε πρώτα τις τιμές, γιατί αυτές αποτελούν ακρογωνιαίο λίθο της επιτυχίας και του VFM χαρακτήρα. Τιμή εκκίνησης, λοιπόν, είναι τα 15.990 ευρώ για τον 1.000άρη βενζινοκινητήρα των 90 ίππων (TCe 90), όμως στην ίδια τιμή -επειδή το κιτ είναι δώρο- έρχεται και η LPG έκδοση με τον κινητήρα των 100 ίππων (TCe 100 ECO-G). Όπως καταλαβαίνετε, η βασική έκδοση υπάρχει για να υπάρχει, αυτή που θα μοσχοπουλήσει είναι η LPG. Επόμενη διαθέσιμη έκδοση στην ελληνική αγορά είναι αυτή με τον 150άρη κινητήρα και το νέο αυτόματο κιβώτιο (TCE 150 EDC) που κοστίζει 21.490 ευρώ και τέλος ως diesel το Duster ξεκινάει από τα 19.950 ευρώ ως 2κίνητο και τα 23.570 ευρώ ως 4κίνητο. Οδηγώντας τις περισσότερες εκδόσεις στην Γαλλία, αυτή που θεωρούμε πιο VFM είναι η 2η εξοπλιστική έκδοση του LPG (Sportive) που κοστίζει 17.180 ευρώ.
Αυτές είναι οι οπτικές αλλαγές Όπως είπαμε και πιο πριν οι αλλαγές στο ανανεωμένο Duster είναι μικρής έκτασης, αλλά ουσιώδεις. Αναφορικά με την εξωτερική σχεδίαση οι σημαντικότερες είναι η νέα τρισδιάστατη μάσκα με λεπτομέρειες χρωμίου και τα φώτα ημέρας που τώρα έχουν σχήμα Υ, δείχνουν πιο μοντέρνα και δίνουν φρεσκάδα στο σύνολο. Το ότι έχει αλλάξει λίγο η σχεδίαση των ζαντών και της πίσω αεροτομής για καλύτερη αεροδυναμική θα το παρατηρήσουν οι πιο παρατηρητικοί (σ.σ. αν και τα 6 gr. CO2 που κερδήθηκαν δεν είναι αμελητέα).
Έπειτα, στο εσωτερικό έχει μπει μια καλύτερη 8άρα οθόνη αφής που ενισχύει το τεχνολογικό update του μοντέλου. Μας άρεσαν τα γραφικά της, η ταχύτητα και ότι συνδέεται με το κινητό, θα θέλαμε λίγο καλύτερη την ανάλυσή της, αν και σε… τελική ανάλυση το όλο πακέτο είναι VFM. Επίσης, νέες απεικονίσεις για το LPG υπάρχουν και στoν πίνακα οργάνων, κάτι που έλειπε και τώρα δένει το γλυκό.
Κατά τα άλλα, το Duster συνεχίζει να σε κερδίζει με τους χώρους, τα πλαστικά (αποκλειστικά σκληρά) είναι καλά για τα δεδομένα των 16 χιλιάδων ευρώ, ενώ ικανοποιητική είναι συνολικά η απτή ποιότητα κατασκευής. Ααα, νέα, λεπτότερα αλα Renault είναι και τα προσκέφαλα (σ.σ. θεωρούμε εξαιρετικό τον σχεδιασμό αυτόν γιατί αυξάνεται η πλευρική ορατότητα του οδηγού προς τα δεξιά), η ταπετσαρία των καθισμάτων, ο τεμπέλης με χωρητικότητα 1,1 λίτρου και οι θύρες USB χαμηλά στην κονσόλα (αντί δίπλα στην οθόνη που ήταν πριν), μικρές δηλαδή λεπτομέρειες που έρχονται ως αλατοπίπερο.