Αν ο 1.000άρης Ecoboost θεωρείται διαμάντι, τότε ο 1.500άρης του ST θα πρέπει να εκτιμηθεί ακόμα υψηλότερα. Διαθέτει τρεις κυλίνδρους, διπλό έλεγχο χρονισμού των βαλβίδων αλλά και διπλό ψεκασμό: τρία μπεκ υψηλής πίεσης με 6 οπές ψεκάζουν μέσα στο θάλαμο καύσης ενώ ανάλογα με τις συνθήκες πίεσης εμπλέκονται τρία ανεξάρτητα μπεκ χαμηλής πίεσης τα οποία ρίχνουν το καύσιμο στον αυλό εισαγωγής. Επιπλέον, υπάρχει σύστημα απενεργοποίησης ενός κυλίνδρου όταν οι ανάγκες για επιδόσεις είναι μειωμένες. Απίθανη εφαρμογή αυτή για μοτέρ τριών κυλίνδρων, κόβει την τροφοδοσία σε έναν κύλινδρο και απενεργοποιεί τις αντίστοιχες βαλβίδες, ενώ το πέρασμα από τη μία λειτουργία στην άλλη γίνεται τόσο γρήγορα (μέσα σε 14 χλστ. του δευτερολέπτου) ώστε δεν πρόκειται να αντιληφθείτε κάτι. Το φίλτρο σωματιδίων για λιγότερη αιθάλη ή το κλαπέτο στην εξάτμιση για ακόμα καλύτερο ήχο έρχονται απλώς σαν έξτρα κερασάκια σε μια ήδη υπέροχη, γλυκιά συνταγή. Οι προδιαγραφές αναφέρουν 200 ίππους ισχύ στις 6.000 σ.α.λ. και 290 Nm ροπής από τις 1.600 σ.α.λ.. Στην πράξη αυτό που εισπράττει ο οδηγός είναι μια έκπληξη: είναι όντως τρικύλινδρος αυτός ο κινητήρας; Έχει βάθος, είναι γραμμικός, ανεβάζει με ενθουσιασμό τις στροφές του ενώ είναι και πολιτισμένος αλλά και μπάσος ηχητικά, πριν ακόμη βάλεις στο παιχνίδι το μαγικό κουμπάκι με τα προγράμματα οδήγησης. Απολαυστικό το σύνολο μαζί με το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο το οποίο έχει επιλογέα με μικρές διαδρομές και πολύ στιβαρό κούμπωμα. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, η πρώτη εκτίμηση είναι ότι σε μεικτές συνθήκες θα είναι αρκετά διαχειρίσιμη. Στην εξαιρετική διαδρομή που μας είχε ετοιμαστεί όμως, λίγο πάνω από τη Νίκαια, στις Μεσογειακές Αλπεις, με διαρκείς κλειστές και ανοικτές καμπές, το Fiesta ST μας ανέβασε κατακόρυφα τη διάθεση αλλά την ίδια ώρα τα 14-15 λτ./100 χλμ. έδειξαν να έρχονται με αρκετή ευκολία.
...;όλα καλά για εμένα προσωπικά, ΟΜΩΣ ΤΟ ΜΕΙΟΝ, ΕΙΝΑΙ 3ΚΥΛΙΝΔΡΟ!!!