Βέβαια το ζουμί της υπόθεσης κρύβεται κάτω από το καπό, όπου εδράζει ο high-tech 2,0 λιτρος bi-turbo ΤDI κινητήρας του γκρουπ VW με απόδοση 240 ίππων και 500 Nm ροπής. Συνδυασμένος με τετρακίνηση και στάνταρ ημιαυτόματο 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ο εξαιρετικός κινητήρας εκτοξεύει τα 1.800 και πλέον κιλά του Kodiaq RS στα πρώτα 100 χλμ./ώρα μέσα σε 6,9 δλ με την τελική να φτάνει τα 221 χλμ./ώρα. Περισσότερη αξία όμως από τα νούμερα έχει η οδηγική αίσθηση του Kodiaq RS, την οποία εκτιμήσαμε οδηγώντας για αρκετά χιλιόμετρα σε στριφτερές διαδρομές γύρω από την γραφική καστροπολιτεία του Καντίθ.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του διάφορα προγράμματα λειτουργίας εκ των οποίων το Sport ενεργοποιεί και το σύστημα ενίσχυσης του ήχου Dynamic Sound Boost. Δεν κρύβουμε πως το Sport πρόγραμμα το λατρέψαμε ειδικά για το ότι κυριολεκτικά μεταμορφώνει τον αδιάφορο κατά τα άλλα ήχο του κινητήρα σε μια μπάσα ηχητική πανδαισία, που θυμίζει 8κύλινδρο, αγριεμένο, σύνολο και όχι 4 κύλινδρο. Επιπλέον προσφέρει φυσικά την πιο σπορ ρύθμιση σε ανάρτηση, τιμόνι, κιβώτιο και τετρακίνηση.
Σαν αποτέλεσμα, το Kodiaq RS κρύβει περίτεχνα τον όγκο και το βάρος του στρίβοντας με άμεσες αντιδράσεις, συγκρατημένη κλίσεις και απίθανα περιθώρια πρόσφυσης, χάρη και στους θεόρατους τροχούς των 20 ιντσών με στάνταρ ελαστικά 235/45! Ακόμη και σε απαιτητικές διαδρομές το τιμόνι προσφέρει κολακευτική αίσθηση, ενώ στις ανοιχτές καμπές το σύνολο είναι κυριολεκτικά ακλόνητο. Η κύλιση είναι φυσικά σφιχτή, χωρίς να γίνεται δυσάρεστη, ενώ με τα νορμάλ προγράμματα λειτουργίας το ταξίδι είναι άνετο, ευχάριστο και ήσυχο με σπουδαία ποιότητα κύλισης, χαμηλό θόρυβο και πολύ καλή ηχομόνωση. Στο χώμα δεν το οδηγήσαμε, όπου σίγουρα τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά των 20 ιντσών δε θα νιώθουν και «σαν στο σπίτι τους», ωστόσο ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος και ξεχωριστό πρόγραμμα λειτουργίας, όπως και στα υπόλοιπα τετρακίνητα Skoda Kodiaq.