Όταν φθηνύνουν οι μπαταρίες θα πέσουν & οι τιμές των ηλεκτρικών; Μπα!
- Τα ηλεκτρικά είναι ακριβά λόγω των μπαταριών (τα μισά χρήματα πάνε για τη μπαταρία)
- Η έρευνα, η εξέλιξη και η παραγωγή τους τριπλασιάζουν το κόστος
- Όσο φθηναίνει μια τεχνολογία μπαταρίας, θα βγαίνει η επόμενη που θα είναι και πάλι ακριβή
- Και οι μάρκες που έμαθαν να πουλάνε τα μοντέλα τους ακριβά, δεν θα έχουν λόγο να τα φθηνύνουν αργότερα
Τα ηλεκτρικά είναι ακριβά λόγω των μπαταριών (τα μισά χρήματα πάνε για τη μπαταρία)
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακριβά για πολλούς λόγους, με πρώτο και καλύτερο το κόστος των μπαταριών. Και όσο περιμένουμε να πέσουν οι τιμές των μπαταριών, βλέπουμε παρέλαση από αυτοκίνητα που κάποτε μπορούσαμε να αγοράσουμε, τώρα να είναι άπιαστα. Ποιός μας λέει ότι δε θα μείνουν άπιαστα και μετά;
Η έρευνα, η εξέλιξη και η παραγωγή τους τριπλασιάζουν το κόστος
Βλέπεις κάθε νέα τεχνολογία έχει κόστος δύο φορές. Πρώτα γιατί για να φτάσεις να έχεις αυτή την τεχνολογία, κάποιος έχει δαπανήσει ένα σκασμό λεφτά, για πολλά χρόνια, ώστε να κάνει την έρευνα και την εξέλιξη αυτής της τεχνολογίας. Και δεύτερον, γιατί για να περάσει η θεωρία στην πράξη, και όλη αυτή η έρευνα να αποδώσει ένα πραγματικό προιόν, κοστίζει άλλον ένα σκασμό λεφτά.
Και μετά έρχεται το τρίτο κακό: για να φτιάξεις μια γραμμή παραγωγής ενός προιόντος που παράγεται για πρώτη φορά, επίσης κοστίζει πολύ. Η αλυσίδα προμήθειας των πρώτων υλών δεν υπάρχει καν. Μια ολόκληρη νέα βιομηχανία, με τις τεχνολογίες που χρειάζεται, πρέπει να φτιαχτεί από το μηδέν.
Μάντεψε όλα αυτά ποιός θα τα πληρώσει. Και έτσι φτάνει ένα VW να ξεκινά από 60.000 ευρώ. Τιμή που ούτε όταν η VW είχε το Phaeton στη γκάμα της δεν ακουγόταν λογική. Και η υπόσχεση φαίνεται να παραμένει, ότι δηλαδή θα φθηνήνουν τα αυτοκίνητα όταν φθηνήνουν και οι μπαταρίες.
Όσο φθηναίνει μια τεχνολογία μπαταρίας, θα βγαίνει η επόμενη που θα είναι και πάλι ακριβή
Θα γίνει όμως αυτό; Οι μπαταρίες είναι σίγουρο ότι θα φθηνύνουν. Όσο όμως οι υπάρχουσες τεχνολογίες γίνονται πιο προσιτές, σε ένα προιόν που είναι τόσο καινούργιο, θα έρχονται άλλες, νέες, που θα είναι ξανά, ακριβές. Δε θα θες μια φθηνή μπαταρία τεχνολογίας 2023 σε ένα μοντέλο του 2030. Αλλά η μπαταρία του 2030 θα κάνει το μοντέλο αυτό να κοστίζει πάλι πολύ.
Και οι μάρκες που έμαθαν να πουλάνε τα μοντέλα τους ακριβά, δεν θα έχουν λόγο να τα φθηνύνουν αργότερα
Και ακόμη χειρότερα, ποιός μας λέει, πως ακόμη και αν όντως οι μπαταρίες είναι φθηνές, οι κατασκευαστές θα ρίξουν τις τιμές τους; Γιατί αν έχεις μάθει να πληρώνεις 60.000 για να αγοράσεις ένα μεσαίο mainstream αυτοκίνητο σήμερα, γιατί μια μάρκα να σε ξε-μάθει, και να το βάλει πιο φθηνά; Θα λειτουργήσει ο ανταγωνισμός, ή θα γίνουν όλοι τάχα μου premium επειδή για 10 χρόνια τα αυτοκίνητά τους ήταν απλά πανάκριβα;
Τι λες; Εσύ περιμένεις φθηνό ηλεκτρικό αργότερα; Ή αγοράζεις τώρα αυτό που μπορείς, όσο προλαβαίνεις;