3 Φωτογραφίες »
- Οι γνωστοί αερόσακοι στο τιμόνι και το ταμπλό και οι «κουρτίνες» στο πλάι
- Υπάρχει αερόσακος στη ζώνη ασφαλείας
- Ανάμεσα στο οδηγό και συνοδηγό
- Στο καπό, ακόμη και στα πίσω προσκέφαλα!
Σήμερα ταξιδεύεις σε ένα «κλουβί» από αερόσακους!
Από το μακρινό 1950 όταν και πρωτοείδαμε τους πρώτους, πειραματικούς, αερόσακους έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι. Ποιος να το έλεγε για παράδειγμα ότι από τον προαιρετικό -1.525 μάρκα κόστιζε- αερόσακου οδηγού στην Mercedes S-Class W126 (1980), θα φτάναμε στο σημείο ορισμένα οχήματα να έχουν περισσότερους από 10 αερόσακους στο πακέτο του βασικού εξοπλισμού τους; Ο λόγος, φυσικά, είναι η ανάγκη για όσο το δυνατόν μεγαλύτερα επίπεδα προστασίας. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναβαθμίζουν διαρκώς τα επίπεδα παθητικής ασφάλειας και εξοπλίζουν τα μοντέλα τους με ολοένα και περισσότερους αερόσακους, κάποιοι εκ των οποίων είναι ίσως και άγνωστοι σε πολλούς. Οι πιο γνωστοί βέβαια είναι οι εμπρόσθιοι και οι πλευρικοί αερόσακοι.
Εδώ και λίγα χρόνια, ωστόσο, κάθε νέο αυτοκίνητο προστατεύει τους επιβάτες του με περισσότερους τρόπους, έχοντας τοποθετημένους αερόσακους σε κάθε πιθανό και απίθανο σημείο. Είναι χαρακτηριστικό, μάλιστα, πως ορισμένα μοντέλα προφυλάσσουν ακόμη και τους πεζούς ή αναβάτες, έχοντας στον εξοπλισμό τους και αερόσακους πάνω στο καπό! Ποιες άλλες περίεργες κατηγορίες, όμως, έχουν δημιουργηθεί, ποια αυτοκίνητα τις καθιέρωσαν πρώτα και ποια είναι η μετέπειτα εξέλιξή τους;
Ο αριθμός και η αποτελεσματικότητα των αερόσακων είναι σημείο-κλειδί για τον EuroNCAP, τον ευρωπαϊκό οργανισμό που αξιολογεί την παθητική και μέρος της ενεργητικής ασφάλεια.
Εδώ και λίγα χρόνια, ωστόσο, κάθε νέο αυτοκίνητο προστατεύει τους επιβάτες του με περισσότερους τρόπους, έχοντας τοποθετημένους αερόσακους σε κάθε πιθανό και απίθανο σημείο. Είναι χαρακτηριστικό, μάλιστα, πως ορισμένα μοντέλα προφυλάσσουν ακόμη και τους πεζούς ή αναβάτες, έχοντας στον εξοπλισμό τους και αερόσακους πάνω στο καπό! Ποιες άλλες περίεργες κατηγορίες, όμως, έχουν δημιουργηθεί, ποια αυτοκίνητα τις καθιέρωσαν πρώτα και ποια είναι η μετέπειτα εξέλιξή τους;
Σελίδα 2 | Αερόσακοι για γόνατα, εμπρός & πίσω επιβάτες |
Σελίδα 3 | Στη ζώνη, τον αυχένα & το καπό |