Με άγριες διαθέσεις: Τα εξοπλιστικά επίπεδα GT-Line και R-Line δίνουν στα Peugeot 208 και VW Polo πιο σπορ χαρακτήρα, τα οποία στις ικανότατες εκδόσεις των 110 και 115 ίππων έχουν και το απαραίτητο μπρίο να το υποστηρίξουν.
Στα περισσότερα μοντέλα της μικρής κλάσης θα συναντήσουμε μέσα στη γκάμα και ένα εξοπλιστικό επίπεδο με σπορ αναφορές και μικροβελτιώσεις στο στήσιμο του αυτοκινήτου, ώστε και οπτικά, αλλά και εν μέρει οδηγικά, να διαφοροποιούνται από τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας. Αυτό φυσικά χωρίς να χαρακτηρίζονται σκληροπυρηνικά και διατηρώντας τα χαρακτηριστικά τους για καθημερινή χρήση.
Στο θέμα μας επιλέξαμε να συγκρίνουμε τα Peugeot 208 και VW Polo στις εκδόσεις GT-Line και R-Line στις ισχυρές εκδοχές των 110 και 115 ίππων αντίστοιχα, τα οποία έχουν σχεδόν ίδιες τιμές, καθώς το 208 είναι διαθέσιμο από 17.300 ευρώ (ίδια τιμή και αν το επιλέξετε με το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ6), ενώ το Polo προσφέρεται από 17.400 ευρώ (19.450 ευρώ με το κιβώτιο DSG 7 σχέσεων).
Eμφάνιση: Με περισσότερο δυναμισμό το 208
Η σχεδίαση των δύο αυτοκινήτων ακολουθεί τελείως διαφορετική φιλοσοφία. Το Polo χαρακτηρίζεται από το μετρημένο και συμβατικό παρουσιαστικό, παραμένοντας βέβαια όμορφο συνολικά. Ακόμα και στην έκδοση R-Line, με γρίλιες και αεραγωγούς σε μαύρη απόχρωση, ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες με μαύρο σπόιλερ και τα καλύμματα χρωμίου στον διαχύτη, διατηρεί το στιβαρό του ύφος κάνοντάς το λίγο πιο «macho».
Το Peugeot από την άλλη, έχει πιο κομψό αισθητικό αποτέλεσμα με πιο σπορτίφ στοιχεία που συνδυάζονται αρμονικά με την εκλεπτυσμένη του αισθητική, διατηρώντας την ισορροπία στο ζυγό ανάμεσα σε δυναμισμό και κομψότητα. Στην έκδοση GT-Line βέβαια η ζυγαριά γέρνει προς το δυναμισμό, χάρη στις πολλές λεπτομέρειες χρωμίου και μαύρου χρώματος, καθώς και των κόκκινων λογότυπων.
Κινητήρες: Πιο αποδοτικός ο PureTech του Peugeot 208
Ο κινητήρας των 1,2 λίτρων του Peugeot 208 έχει απόδοση 110 ίππων και παρόλο που υπολείπεται κατά 5 ίππους και 5 Nm ροπής (200 έναντι 205), καταφέρνει να καταγράψει καλύτερες επιδόσεις κατά 0,5 δλ. στις σημαντικότατες μετρήσεις επιταχύνσεων και ρεπρίζ, κυρίως επειδή καταφέρνει στις χαμηλές στροφές να τραβάει καλύτερα. Λειτουργικά πάντως ο TSI του Polo είναι πιο ήσυχος, ενώ και τα δύο αυτοκίνητα εφοδιάζονται με 6τάχυτα κιβώτια με το 208 να παρουσιάζει χαμηλότερη κατανάλωση κατά 0,3 λτ./100 χλμ..
Εσωτερικό-Χώροι: Πιο ποιοτικό και ευρύχωρο το Polo
Όπως και στην εξωτερική εμφάνιση, έτσι και στο εσωτερικό οι σπορ πινελιές, όπως τα μεταλλικά καλύμματα των πεντάλ, υπάρχουν και στα δύο μοντέλα, με τους δύο κατασκευαστές πάντως να ακολουθούν την πεπατημένη όπως και στην εξωτερική σχεδίαση. Πιο ενδιαφέρουσα η σχεδίαση με την λογική i-Cockpit του 208, ενώ ποιοτικά και τα δύο μοντέλα βρίσκονται αρκετά άνω του μέσου όρου της κατηγορίας, με το Polo να υπερτερεί σε επίπεδο συναρμολόγησης και φινιρίσματος.
Όσον αφορά στους χώρους, 4 επιβάτες θα βολευτούν με άνεση και στα δύο αυτοκίνητα με το εσωτερικό πλάτος του πίσω καθίσματος να είναι ίδιο. Αυτοί στο Polo πάντως έχουν στη διάθεσή τους σημαντικά μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια τους, ενώ και ο χώρος αποσκευών του (μεγαλύτερου) Polo υπερτερεί κατά 66 λίτρα.
Πιο ενδιαφέρον οδηγικά το 208
Το 208 έχει πιο ενδιαφέρον οδηγικό προφίλ και προσφέρει καλύτερη αίσθηση στον οδηγό του. Η σπιρτάδα και η ζωντάνια του γαλλικού μικρού δεν συναντώνται εύκολα στην κατηγορία, ενώ και στην πράξη έχει πιο σπορτίφ «χρωματισμό» από το Polo και σε ωθεί για πιο σβέλτους ρυθμούς. Από την πλευρά του βέβαια το Polo έχει καλύτερη ποιότητα κύλισης στο δρόμο, ενώ συγκριτικά με την απλή έκδοσή του περιλαμβάνει ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη σπορ ανάρτηση, πλαίσιο χαμηλωμένο κατά 15 χιλ. και σύστημα επιλογής οδηγικού προφίλ, βάζοντας λίγο περισσότερο το δυναμισμό στο παιχνίδι, ωστόσο όχι στο σημείο να φτάσει τα επίπεδα του 208.
Η άποψή μας
Τα δύο μοντέλα έρχονται με σχεδόν ίδιες τιμές και με πολύ πλούσιο εξοπλισμό. Το Polo διαθέτει πιο «οικογενειακά» χαρακτηριστικά, ενώ το 208 είναι πιο μοντέρνο και ευχάριστο. Από τη στιγμή λοιπόν που αναφερόμαστε στις σπορτίφ στιλιστικά εκδόσεις, οι οποίες απευθύνονται σε πιο νεανικό κοινό κυρίως, η GT-Line έκδοση του 208 έχει το προβάδισμα.
εδω και καιρο το 208 και το fiesta ειναι στην κορυφη..ακολουθουν polo και clio...