Το πήρες γιατί ήταν κελεπούρι. Όμως υπάρχουν κάποια πράγματα που πρέπει να αλλάξεις ακόμα και αν ο προηγούμενος σου είπε ότι είναι καινούργια. Μόνο έτσι θα γλιτώσεις ακριβές ζημιές στο μέλλον και θα κυκλοφορείς με ασφάλεια.
Οι 3 πρώτες εργασίες σε μτχ. για να `χεις το κεφάλι σου ήσυχο
Η αγορά ενός μεταχειρισμένου μπορεί συχνά να έχει μεγάλο ρίσκο, ωστόσο με σωστή έρευνα κ έλεγχο πριν την αγορά μπορεί να σου βγει κελεπούρι. Σε κάθε περίπτωση πάντως, με το που αγοράζεις ένα μεταχειρισμένο, υπάρχουν τρεις φθηνές εργασίες συντήρησης που πρέπει να κάνεις για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο. Οι δύο πρώτες αφορούν τη σωστή λειτουργία του ώστε να αποφύγεις ακριβές βλάβες και η τρίτη έχει να κάνει με την ασφάλειά σου.
Τα μπουζί παράγουν τον σπινθήρα που προκαλεί την ανάφλεξη του καυσίμου.
Τα μπουζί αποτελούν σημαντικότατο εξάρτημα του συστήματος ανάφλεξης του αυτοκινήτου καθώς μέσω του σπινθήρα που παράγουν γίνεται η ανάφλεξη του καυσίμου σε κάθε κύλινδρο. Λόγω της λειτουργίας τους (να παράγουν σπινθήρες) με τον καιρό πιάνουν κάπνα στη μύτη τους, ενώ οποιαδήποτε δυσλειτουργία του κινητήρα φαίνεται σε αυτά, από λάδια μέσα στον κύλινδρο, μέχρι φτωχό ή πλούσιο μείγμα.
Ένα ταλαιπωρημένο μπουζί μπορεί να προκαλέσει πειράκια, κακή καύση και αυξημένη κατανάλωση καυσίμου, ενώ αν βραχυκυκλώσει, ουσιαστικά καθιστά όλο τον κύλινδρο άχρηστο. Όταν αγοράζεις ένα μεταχειρισμένο δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για το πότε αλλάχθηκαν τελευταία φορά, ενώ ανάλογα τον τύπο, η αλλαγή τους συνίσταται κάθε 10-50.000 χλμ. Το κόστος τους κυμαίνεται από 2-3 έως 15 ευρώ έκαστο, κάνοντας την αντικατάστασή τους εύκολη απόφαση.
Αλλαγή λαδιών στον κινητήρα και βαλβολίνης στο κιβώτιο
Τα λάδια αποτελούν το αίμα του κινητήρα και του κιβωτίου. Λιπαίνουν τα κινούμενα μέρη, φιλτράρουν τυχόν βρωμιές, ενώ βοηθούν και στην ψύξη τους. Η αλλαγή τους επιβάλλεται σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ή σε συγκεκριμένα χιλιόμετρα, ότι έρθει πρώτο, καθώς με τη χρήση και τον καιρό χάνουν τις ιδιότητές τους, ενώ βρωμίζουν από σκόνη, κάπνα και τυχόν μεταλλικά υπολείμματα.
Το κάθε πότε γίνεται αλλαγή λαδιών ορίζεται από τον κατασκευαστή και είναι συνήθως κάθε 15-30 χιλιάδες χιλιόμετρα, ενώ το αντίστοιχο διάστημα για τις βαλβολίνες του κιβωτίου είναι 50-100 χιλιάδες χλμ. Ωστόσο, όταν αγοράζεις ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο και ειδικότερα όταν η συντήρησή του δεν γινόταν σε κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο, καλό είναι να μην εμπιστευτείς τον προηγούμενο ιδιοκτήτη και να κάνεις μια σωστή αλλαγή λιπαντικού, φίλτρου και βαλβολίνης. Σε κάποιες περιπτώσεις, και ανάλογα την υπόδειξη του μηχανικού, ίσως καλό είναι να γίνει αντικατάσταση και στο παραφλού του ψυγείου.
Ανανέωση και στο σύστημα φρένων
Όταν μιλάμε για ενεργητική ασφάλεια σε ένα αυτοκίνητο, τότε τα φρένα είναι το πρώτο που μας έρχεται στο μυαλό. Ο λόγος προφανής. Όμως όταν μιλάμε για ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο και την συντήρησή του τίποτα δεν είναι προφανές. Για αυτό το λόγο, η 3η σημαντικότερη εργασία έχει να κάνει με αυτά. Αρχικά μια καλή επιθεώρηση των φρένων είναι υποχρεωτική. Έλεγχος σε τακάκια και δίσκους, ενώ το ίδιο πρέπει να γίνει και στα υγρά φρένων.
Τα τακάκια των φρένων φθείρονται με τον καιρό και η αλλαγή τους δεν είναι δύσκολη υπόθεση, ενώ το κόστος δεν είναι απαγορευτικό, ειδικά όταν μιλάμε για την ασφάλεια μας. Από κει και πέρα, οι δίσκοι πρέπει να ελεγχθούν και αν έχουν βαθύ «δόντι» από φθορά, ή αν είναι στραβωμένοι, πρέπει και αυτοί να αντικατασταθούν. Ειδικότερα το «στράβωμα» προκαλεί τρέμουλο στο τιμόνι κατά το φρενάρισμα (κυρίως σε ταχύτητες άνω των 80 χλμ./ώρα).
Τέλος, ο έλεγχος στη στάθμη και την κατάσταση του υγρού φρένων θα δείξει αν χρειάζεται να αντικατασταθεί και αυτό.