ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τα 6 πλεονεκτήματα των «πραγματικών» μοτέρ απέναντι στα ηλεκτρικά

 Σχολιάστε 
13.565 Επισκέψεις στο άρθρο
Τα 6 πλεονεκτήματα των «πραγματικών» μοτέρ απέναντι στα ηλεκτρικά

- Ανθεκτικότητα & αποτελεσματικότητα σε όλες τις θερμοκρασίες για τα θερμικά
- Λιγότερο βάρος τα θερμικά που… ακούς και φασαρία από το «ζουμάκι»
- Φουλάρεις βενζίνη (ή diesel) σε 5 λεπτά, έχεις άφθονα πρατήρια & μεγάλη αυτονομία στο ταξίδι
- Τιμή: Κοστίζουν παραπάνω τα βαρύτερα ηλεκτρικά

6 λόγοι που τα ηλεκτρικά μοτέρ θα βλέπουν... την πλάτη των θερμικών

Τους κυνηγούν, τους έχουν βάλει ημερομηνία λήξης, τους «ποινικοποιούν», αλλά αντέχουν. Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, βενζίνης και diesel θα σταματήσουν να εξελίσσονται τα επόμενα χρόνια, παρόλα αυτά διατηρούν ξεχωριστή θέση στις προτιμήσεις των car lovers. Ναι, τα ηλεκτρικά μοτέρ έχουν συγκεκριμένα ατού (πιο φιλικά προς το περιβάλλον, άμεσα διαθέσιμη ροπή), όμως 6 βασικά πλεονεκτήματα των ICE (Internal Combustion Engines) δεν τα βρίσκεις. Ξέρεις ποια είναι;

1. Ανθεκτικότητα & αποτελεσματικότητα σε όλες τις θερμοκρασίες για τα θερμικά

Για να το πούμε λαϊκά, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι... αχάμπαροι από τις εξωτερικές συνθήκες. Είναι, δηλαδή, παντός καιρού καθώς μπορούν και λειτουργούν βέλτιστα σε ζέστη και κρύο. Από την άλλη πλευρά, ένα ηλεκτρικό όχημα είναι περισσότερο εκτεθειμένο στις εξωτερικές θερμοκρασίες, κυρίως τις χαμηλές. Τότε η μπαταρία δεν είναι το ίδιο αποδοτική, για αυτό και η ηλεκτρική αυτονομία μειώνεται ελαφρώς. Οι εταιρείες εφαρμόζουν τεχνολογίες προστασίας της μπαταρίας (π.χ. προκλιματισμός καμπίνας), υπάρχουν συγκεκριμένα tips για να προφυλάσσεις την μπαταρία σου, κανένα όμως από τα παραπάνω δεν θα χρειαστεί σε ένα θερμικό μοτέρ, πέρα από 30 δλ. λειτουργίας στο ρελαντί.
 
Το μόνο που ίσως επηρεάσει ένα θερμικό αυτοκίνητο είναι το υψόμετρο. Κι αυτό κυρίως στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες. Σε τέτοιες συνθήκες υπάρχει λιγότερο οξυγόνο και η καύση του καυσίμου γίνεται πιο δύσκολα, για αυτό και ίσως το μοτέρ να σκορτσάρει. Βέβαια και αυτό στα σύγχρονα οχήματα με εγκεφάλους, άμεσο ψεκασμό κλπ. δεν θα συμβεί, ειδικά στα υψόμετρα της χώρας μας.

2. Ζυγίζουν λιγότερο τα θερμικά από τα ηλεκτρικά

Σπάνια θα δεις συμβατικό αυτοκίνητο με ICE να ξεπερνά τους 2 τόνους και ο λόγος είναι προφανής. Το μηχανικό τους σύνολο είναι πολύ πιο ελαφρύ, για αυτό και το όχημα είναι πιο εύκολα ελέγξιμο και περισσότερο δυναμικό οδηγικά. Από την άλλη πλευρά, τα ηλεκτρικά μοντέλα είναι συγκριτικά βαρύτερα, για αυτό κιόλας έχουν συγκεκριμένη ρύθμιση στην ανάρτηση (πιο σκληρή για διαχείριση του έξτρα βάρους). Ναι, το επιπλέον βάρος αφορά την μπαταρία, όμως κινητήρας και μπαταρία πάνε πακέτο στα ηλεκτρικά, άρα είναι «ένα και το αυτό». Βέβαια, η τοποθέτηση της μπαταρίας στο πάτωμα των ηλεκτρικών, βελτιώνει σημαντικά την οδική συμπεριφορά, καθώς χαμηλώνει το κέντρο βάρους.

3. Φουλάρεις βενζίνη (ή diesel) σε 5 λεπτά & έχεις άφθονα πρατήρια

Ένα βασικό μειονέκτημα των ηλεκτρικών οχημάτων είναι ο χρόνος φόρτισης, αλλά και οι υποδομές τους. ΟΚ, στο εξωτερικό υπάρχουν αρκετοί δημόσιοι φορτιστές, οπότε το ο μικρός διαθέσιμος αριθμός τους αφορά κυρίως τη χώρα μας. Εντός και εκτός Ελλάδας, όμως, οι χρόνοι φόρτισης είναι ίδιοι. Αν είσαι άδειος από ρεύμα, μέχρι το 80% θα χρειαστείς στην καλύτερη ένα 20λεπτο και αυτό σε ταχυφορτιστή πολύ μεγάλης ισχύος. Κατά κανόνα θα χρειαστείς γύρω στα 40 λεπτά για μία επαρκή φόρτιση, αν σταθείς τυχερός και πετύχεις άμεσα διαθέσιμο φορτιστή (δεν φορτίζει άλλος χρήστης). Στον αντίποδα, έχει χρειαστεί να περιμένεις ποτέ περισσότερο από 5 λεπτά σε κάποιο πρατήριο, βενζίνης ή diesel; Η απάντηση προφανής...

4. Μεγάλη αυτονομία, ειδικά στα ταξίδια

Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι «θησαυρός» μέσα στην πόλη, ακόμη και για ένα hybrid μοντέλο. Κάθε φορά που πατάς φρένο κερδίζεις ενέργεια, άρα η αυτονομία ενός αυτοκινήτου μένει μεγάλη. Αυτό δεν ισχύει στο ταξίδι, όποτε και οι μεγαλύτερες ταχύτητες κίνησης αδειάζουν την μπαταρία πιο γρήγορα. Κι αν το κάνεις θα πρέπει να φορτίσεις, άρα έχουμε τον φαύλο κύκλο των χρόνων φόρτισης. Για αυτό και ένα ταξίδι μεγάλων αποστάσεων θα σου πάρει περισσότερο χρόνο σε σχέση με ένα θερμικό όχημα.

5. Τιμή: Κοστίζουν παραπάνω τα ηλεκτρικά

Αν  συγκρίνουμε το ίδιο αυτοκίνητο, στα ίδια πάνω-κάτω άλογα, το αμιγώς ηλεκτρικό θα κοστίζει παραπάνω σε σχέση με ένα θερμικό μοντέλο. Δεν θα μιλήσουμε για εξοπλισμό αλλά για αυτό που γράφει το καρτελάκι μπροστά, την τιμή. Εκεί τα ηλεκτρικά κοστίζουν παραπάνω, καθώς μεταξύ άλλων αφορούν κυρίως αυτοκίνητα ανώτερων κατηγοριών στις οποίες το κόστος είναι ούτως ή άλλως μεγαλύτερο. Βέβαια, αυτό φαίνεται πως αλλάζει σιγά σιγά, με αρκετά μοντέλα να έχουν την ίδια τιμή και με τους δύο τύπους κινητήρα, ειδικά υπολογίζοντας και τις επιδοτήσεις των ηλεκτρικών.

Συνέχεια του άρθρου >>>
Mercedes
OPEL