Στα σχεδόν 50 χρόνια ιστορίας της η Mercedes S-Class έφερε πολλές «επαναστάσεις» στον τομέα της αυτοκίνησης. Ας θυμηθούμε τα στοιχεία εκείνα που έκαναν κάθε γενιά της ξεχωριστή.
Στην ιστορία της αυτοκίνησης βλέπουμε πως η ναυαρχίδα της κάθε εταιρείας είναι αυτή που εισάγει τις καινοτόμες τεχνολογίες της, οι οποίες «περνούν» στη συνέχεια στα μικρότερα μοντέλα. Το ίδιο χαρακτηριστικά ισχύει και στην περίπτωση της Mercedes S-Class, που αποτελεί το κορυφαίο μοντέλο της γερμανικής φίρμας. Κάθε επίσημη παρουσίαση μίας νέας γενιάς είναι και μία επίδειξη τεχνολογικής υπεροχής.
Η ιστορία της πολυτελούς Mercedes S-Class ξεκίνησε πριν από σχεδόν πέντε δεκαετίες και μέσα σε αυτές τις επτά γενιές της έχουμε δει μοναδικές καινοτομίες που αργότερα ενσωματώθηκαν μάλιστα από το σύνολο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας! Από το ABS, που έκανε το ντεμπούτο του στην πρώτη γενιά του μοντέλου, μέχρι τους μετωπικούς αερόσακους για τους πίσω επιβάτες, η γερμανική εταιρεία αποδεικνύει ότι η βελτίωση της ασφάλειας είναι ψηλά στις προτεραιότητες. Ώρα να θυμηθούμε εντυπωσιακές τεχνολογίες και καινοτομίες που είδαμε σε ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα στην ιστορία της αυτοκίνησης.
Mercedes S-Class W116 (1972-1980): Το ντεμπούτο του ABS
Η ιστορία της πολυτελούς λιμουζίνας στην γκάμα της γερμανικής εταιρείας είχε ξεκινήσει να γράφεται πολύ πιο πριν, αλλά το 1972 απέκτησε το όνομα που έμελλε να παραμείνει ίδιο μέχρι σήμερα.
Η πρώτη Mercedes S-Class, όπως ονομάστηκε, ήρθε με την κωδική ονομασία W116 και έμεινε στην ιστορία ως το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που εξοπλιζόταν προαιρετικά με το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών, γνωστό σε όλους μας ως ABS. Σήμερα, χαρακτηρίζεται ως η σημαντικότερη τεχνολογία στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας μιας και δίνει τη δυνατότητα ελέγχου του οχήματος ακόμα και σε ένα φρενάρισμα πανικού. Πέρα όμως από το ABS, στη συγκεκριμένη γενιά δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στη βελτίωση της ενεργητικής ασφάλειας και γενικότερα της δυναμικής συμπεριφοράς. Εξοπλιζόταν με ανεξάρτητη ανάρτηση στους πίσω τροχούς, στοιχείο που ακόμα και σήμερα δε το συναντάμε σε όλα τα οικογενειακά μοντέλα, ενώ είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι στον εμπρός άξονα υπήρχαν διπλά ψαλίδια. Τέλος, άλλη μία καινοτομία της πρώτης Mercedes S-Class ήταν η τοποθέτηση υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα πετρελαίου για πρώτη φορά στην ιστορία της αυτοκίνησης σε όχημα μαζικής παραγωγής. Αυτό συνέβη εν έτει 1978 με την έκδοση 300 SD, η οποία εξοπλιζόταν με τρίλιτρο diesel απόδοσης 116 ίππων.