1. Από πλευράς μεγέθους το νέο C5 Aircross τοποθετείται στο άνω άκρο των μικρομεσαίων crossover. Το μήκος του είναι στα 4.500 χλστ. όταν τα Peugeot 3008 και DS 7 Crossback, που είναι «χτισμένα» στην ίδια ΕΜP2 (Efficient Modular Platform) πλατφόρμα του PSA Group, είναι στα 4.447 και στα 4.570 χλστ. αντίστοιχα. Ακριβώς ανάμεσα στα ομογάλακτα crossover είναι και το μεταξόνιο του C5 Aircross (2.730 χλστ), με αυτό του 3008 να είναι 2.675 χλστ. και της DS 7 Crossback 2.738 χλστ.
2. Η βασική έκδοση για την ελληνική αγορά είναι η Live, που όμως είναι η δεύτερη για τις άλλες αγορές. Προσφέρεται με τους κινητήρες 1,2 PureTech 130 PS και 1,5 BlueHDi 130 PS. H επόμενη έκδοση Inspire προσφέρεται επιπλέον και με τον 1,6 PureTech 180 PS. Οι κορυφαίες εκδόσεις Feel και Shine προσφέρονται με όλους του κινητήρες συν τον 2,0 BlueHDi 180 PS, που όπως και ο 1,6 PureTech συνδυάζεται μόνο με το αυτόματο κιβώτιο EAT8, που είναι επιλογή για τους άλλους. Προσφέρονται 7 χρώματα, 3 χρωματικά πακέτα, αλλά και διχρωμία με μαύρη οροφή.
3. Με 230 χλστ. απόστασης από το έδαφος, το C5 Aircross έχει την καλύτερη επίδοση στην κατηγορία. Εκτός από τη βασική, σε όλες τις εκδόσεις προσφέρεται Grip Control με Ηill Descent Assist. Mε τροχούς 18 ιντσών τα ελαστικά είναι Mud+Snow.
4. Διαθέτει τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία με χωρητικότητα τουλάχιστον 580 λτ. Ρυθμίζοντας κατάλληλα τα πίσω καθίσματα, ο όγκος φόρτωσης μπορεί να αυξηθεί στα 720 λτ., ενώ με την πτώση της πλάτης δημιουργείται χώρος 1.630 λτ..
5. Το C5 Aircross διαθέτει ανάρτηση με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ωστόσο το αυτοκίνητο ξεχωρίζει για το στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις σύστημα Progressive Hydraulic Cushions, το οποίο εμπορικά λανσαρίστηκε στο ανανεωμένο C4 Cactus. Έχει αγωνιστικές ρίζες και αναφέρεται στην τοποθέτηση υδραυλικών στοπ στο άνω και στο κάτω άκρο της ανάρτησης. Ουσιαστικά μιλάμε για δυο… ελατήρια μέσα στο ειδικό αμορτισέρ (ένα στο πάνω μέρος και ένα στο κάτω) και τα οποία λειτουργούν σαν μαξιλάρια. Έτσι όταν το ελατήριο συμπιέζεται από μία λακκούβα στο δρόμο, η επαναφορά του αμαξώματος θα γίνει προοδευτικά χωρίς ταλαντώσεις.
Μια ερώτηση κ. Φοντάνα
Στο πλαίσιο της Έκθεσης του Παρισιού τον Οκτώβριο του 2018, είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον κ. Πάτρικ Φοντάνα (αριστερά). Ως Product Manager και υπεύθυνος Μάρκετινγκ συγκεκριμένα για το C5 Aircross, είχε πολλά και ενδιαφέροντα να μας πει.
Ας δούμε πώς είχε πάει εκείνη η συζήτηση.
Ερ: Ποιος είναι ο ρόλος σας στο C5 Aircross; Απ: Είμαι ο product manager στο τμήμα μάρκετινγκ για το C5 Aircross. Αρχίσαμε λοιπόν το πρότζεκτ πρώτα για την Κίνα και μετά για την Ευρώπη κι εγώ είμαι μέρος του πρότζεκτ από το 2014. Η παραγωγή για την Ευρώπη γίνεται στη Γαλλία, στη μονάδα της Ρεν στη Βρετάνη.
Ερ: Η κατηγορία στην οποία μπαίνει το C5 είναι μια πολυπληθής κλάση. Πρέπει να υπάρχει κάτι που θα το διαφοροποιήσει… Ποιο είναι λοιπόν το μεγάλο όπλο για να γίνει αυτό; Απ: Απολύτως έτσι! Έχουμε μετρήσει ότι έχουμε 32 απευθείας ανταγωνιστές. Πρέπει λοιπόν να πούμε «μια άλλη ιστορία» και να είμαστε διαφορετικοί. Η μεγάλη διαφορά λοιπόν συνολικά είναι η άνεση, στοιχείο που είναι πλέον στον πυρήνα της εταιρείας. Πρώτος πυλώνας βέβαια είναι η ανάρτηση, με τα Progressive Hydraulic Cushions όπως τα γνωρίσατε και στο C4 Cactus, αλλά και τα καθίσματα τα οποία σε κάνουν να νιώθεις πιο καλά. Αλλά ως άνεση ορίζουμε και την ευρυχωρία και τη μεταβλητότητα…
Ερ: … Μα, ναι είδαμε πίσω συρόμενα και ανεξάρτητα καθίσματα, αυτά είναι οικογενειακές αξίες.. Απ: …εντελώς. Και αυτή είναι και μια διαφορά σε σχέση με την Κίνα. Τα παιδιά στην Κίνα δε διαμορφώνουν την απόφαση για την επιλογή ενός αυτοκινήτου. Επιλέγεις αυτοκίνητο για τους ενήλικες, οι οποίοι χρειάζονται χώρο πίσω και γιΆαυτό συχνά τα αυτοκίνητα στην Κίνα έχουν μεγαλύτερο μήκος. Στην Ευρώπη, στη Ρωσία, στη Λατινική Αμερική και στη Μέση Ανατολή, ο κόσμος έχει παιδιά και τα παιδιά παίζουν μεγαλύτερο ρόλο. Αλλά όταν έχεις παιδιά, πού χρειάζεσαι το χώρο; Μα φυσικά στο πορτ-μπαγκάζ. Έτσι όταν το φέραμε το αυτοκίνητο στην Ευρώπη αποφασίσαμε να αλλάξουμε τη σύνθεση, γιΆαυτό και βάλαμε σε αυτό το αυτοκίνητο τρία πανομοιότυπα καθίσματα στην πίσω σειρά, τα οποία πέφτουν ανεξάρτητα.
Eρ: Θα έλεγε κανείς ότι, αυτό το αυτοκίνητο έχει αρκετούς αντιπάλους και εντός του ομίλου του, όπου υπάρχουν πολλές εταιρείες και όλοι δουλεύουν πάνω στο ίδιο αντικείμενο… Απ: Πρώτα απΆόλα έχουμε διαφορετική αισθητική ταυτότητα. Αυτό το όχημα είναι ένα τυπικό Citroen, με φώτα εμπρός σε δύο επίπεδα, με μαύρη πρώτη κολώνα, χρωματικές αντιθέσεις και φυσικά το εσωτερικό μας, το οριζόντιο εσωτερικό μας, το οποίο διαφέρει πολύ έναντι π.χ. του Peugeot 3008.
Eρ: Πόσο συγγενεύει το C5 Αircross με το 3008; Eίναι το ίδιο δάπεδο; Απ: Όχι ακριβώς, έχουμε μεγαλύτερο μήκος εμείς, τόσο σε αμάξωμα όσο και σε μεταξόνιο – έχουμε 5,5 πόντους περισσότερο μεταξόνιο συγκεκριμένα. Έχουμε πάρει αντίστοιχα το μεταξόνιο από το DS 7 Crossback. Αλλά είμαστε ειδική διαρρύθμιση για 5θέσιο, δε θέλαμε 7θέσιο. Αντίστοιχα, η Peugeot επέλεξε να φτιάξει ένα μικρότερο 3008 για να κάνει χώρο και για ένα μεγαλύτερο 5008. Εμείς επιλέξαμε να πάμε με ένα αυτοκίνητο, με μεγάλο μεταξόνιο και πέντε θέσεις. Αν θέλουμε πιο ευρύχωρα έχουμε κι άλλα μοντέλα στη γκάμα μας. Διαφοροποιούμαστε λοιπόν αισθητικά και από πλευράς χώρων με περισσότερο ύψος και περισσότερο ωφέλιμο όγκο μέσα.
Eρ: Πώς βλέπετε να διαμορφώνεται το mix των κινητήρων; Απ: Δύσκολο να πει κανείς με ακρίβεια, εξαρτάται πολύ από τη γεωγραφική ζώνη και τις τοπικές νομοθεσίες. Εκτιμούμε το υβριδικό να έχει ένα ποσοστό έως 20% περίπου το 2021-22 (σ.σ. το υβριδικό μοντέλο θα λανσαριστεί το 2020).
Eρ: Θα έχετε την έκδοση του υβριδικού με τους δύο ηλεκτρικούς κινητήρες και τετρακίνηση; Απ: Αποφασίσαμε να πάμε με μονό κινητήρα και δικίνητο φορμάτ, για χαμηλότερους ρύπους και καλύτερη τιμή. Το τετρακίνητο είναι πολύ σημαντικό σε performance και κύρος αλλά ανεβαίνει αρκετά ψηλότερα οικονομικά από το μοντέλο παραγωγής.
Eρ: Με μια πρόταση λοιπόν, γιατί να αγοράσει κανείς το C5 Aircross ανάμεσα στη θάλασσα των SUV που υπάρχει πλέον γύρω μας; Απ: Φυσικά επειδή είναι το πιο άνετο και πολύπλευρο SUV στην κατηγορία του.