Ικανοποιητικός σε επιδόσεις και κατανάλωση παρά την χαμηλή του απόδοση είναι ο δίλιτρος κινητήρας των 122 ίππων του Mazda3.
Κινητήρας: Mη βιαστείτε να τον αφορίσετε...
185.743 Επισκέψεις στο άρθρο (28/2/2020)
Το Mazda3 εφοδιάζεται με τον 2λιτρο Skyactiv-G κινητήρα (σ.σ. όπου G = Gasoline) ο οποίος αποδίδει 122 ίππους και 213 Nm ροπής. Όπως είναι λογικό, ο κινητήρας αυτός δεν διακρίνεται για την απόδοσή του και σαφέστατα δεν μπορεί να μπει σε καμία μάχη απέναντι στα υπερτροφοδοτούμενα σύνολα του ανταγωνισμού, ωστόσο είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος όσον αφορά στη λειτουργία του και αυτό είναι το βασικό χαρακτηριστικό του. Οι επιδόσεις του έτσι κρίνονται απλώς ικανοποιητικές από στάση (σ.σ 0-100 χλμ./ώρα σε 11 δλ.) με εκείνες που σχετίζονται με τις ρεπρίζ να επωφελούνται από το πολύ καλό σε λειτουργία και αμεσότητα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που εφοδιάζει την έκδοση της δοκιμής μας.
Στην πράξη το μοτέρ αυτό παρουσιάζει ιδιαίτερα γραμμική λειτουργία με την απόδοσή του να απλώνεται σε ευρύ φάσμα στροφών χωρίς κομπιάσματα ή ξεσπάσματα. Κατά τα άλλα, ο κινητήρας αυτός της οικογένειας Skyactiv της Mazda ενσωματώνει τεχνολογία απενεργοποίησης των 2 κυλίνδρων, διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης και έχει συμπίεση 13,0:1, ενώ διαθέτει και χαρακτηριστικά ήπιας υβριδικής τεχνολογίας με γεννήτρια εκκίνησης που φορτίζει τις μπαταρίες ιόντων λιθίου των 6kW και προσφέρει την ενέργεια αυτή όταν χρειαστεί, δηλαδή σε συνθήκες επιτάχυνσης ή ανάμεσα στις εναλλαγές των σχέσεων, εξασφαλίζοντας πιο ομαλή λειτουργία στο σύνολο.
Τώρα, αν αναρωτιέστε προς τι όλα αυτά, η απάντηση είναι για την αξιοπιστία και τον περιορισμό της κατανάλωσης. Για το πρώτο δεν έχουμε λόγο να αμφιβάλλουμε μιας και η Mazda είναι μια εταιρεία με παράδοση στον τομέα της αξιοπιστίας, ενώ για το δεύτερο, με μέση κατανάλωση στα 8,2 λτ./100 χλμ. μπορούμε να πούμε πως ικανοποιεί δεδομένου και του κυβισμού του, ενώ σαφέστατα δεν μεταβάλλεται τραγικά υπό πίεση όπως συμβαίνει στα υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ.
Άπατο θα πάει! Κρίμα για μια εταιρεία σαν τη Mazda.