Κορυφαία αίσθηση και ακρίβεια επιδικνύει το Mazda3 σε γρήγορους ρυθμούς. Σε κάθε περίπτωση η συμπεριφορά του είναι πεισματικά ουδέτερη.
Ήρθε και έδεσε…
185.745 Επισκέψεις στο άρθρο (28/2/2020)
Από τα πρώτα κι όλας μέτρα πίσω από το τιμόνι του νέου Mazda3, αντιλαμβάνεσαι πως έχεις να κάνεις με κάτι το ξεχωριστό για τα δεδομένα της κατηγορίας. Το Jinba Ittai, το αγαπημένο μόττο της Mazda που εκφράζει την αρμονική συνύπαρξη αναβάτη και αλόγου, βρίσκει εφαρμογή μετά το MX-5 και στο νέο της μικρομεσαίο. Για να επιτευχθεί αυτό, το Mazda3 βασίζεται σε μια ολοκαίνουρια, ιδιαίτερα στιβαρή πλατφόρμα, ενώ πλαισιώνεται από διάφορα συστήματα και τεχνολογίες που περιλαμβάνονται στην λογική Skyactiv-Vehicle Architecture προς όφελος της οδικής συμπεριφοράς, της οδηγικής αίσθησης και της χαμηλής απόδοσης του θορύβου.
Σε αυτή την πλατφόρμα η λύση της ανάρτησης που έχει εφαρμοστεί είναι η κλασική, με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, με την ανάρτηση να έχει σφιχτή ρύθμιση. Στο δρόμο λοιπόν το Mazda3 εντυπωσιάζει αρχικά με την ποιότητα κύλισης που εμφανίζει ακόμα και στις ελάχιστες περιπτώσεις που η ανάρτηση δεν μπορεί να απομονώσει πλήρως τις έντονες ανωμαλίες. Γενικά, η ανάρτηση έχει την τάση να διαβάζει το δρόμο και έτσι δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ιδιαίτερα άνετη, ωστόσο η κινηματική της δίνει στον οδηγό του το σύνθημα για αυτό που θα ακολουθήσει στην πορεία και όταν θελήσει να κινηθεί σβέλτα.
Το Mazda3 σε τέτοιους ρυθμούς συγκαταλέγεται στα πιο ευχάριστα οδηγικά αυτοκίνητα της κατηγορίας χωρίς αμφιβολία. Η αίσθηση που λαμβάνεις είναι κορυφαία τόσο από το σύστημα διεύθυνσης όσο και από το γενικότερο πάτημα του αυτοκινήτου, με κάθε κίνηση ή ενέργεια του οδηγού να μεταφέρεται στο δρόμο με ακρίβεια σπορ κατασκευής. Η συμπεριφορά του αμαξώματος χαρακτηρίζεται από περιορισμένες κλίσεις σε δρόμους με στροφές, απόλυτη επαφή με το δρόμο και ουδέτερο χαρακτήρα ακόμα και στην υπερβολή, αφού ο κινητήρας δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να «εκθέσει» το πλαίσιο και το στήσιμό του.
Είναι σαφές οδηγώντας το νέο Mazda3 πως μπορεί να διαχειριστεί με τις ίδιες ρυθμίσεις πολλά άλογα επιπλέον των 122 που του προσφέρει ο δίλιτρος ατμοσφαιρικός, με την εμφάνιση του κινητήρα Skyactiv-X προς τα τέλη του έτους με τους 180 ίππους να αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αφού θα προσθέσει στο εξαιρετικό σύνολο και πιο fun to drive χαρακτηριστικά.
Άπατο θα πάει! Κρίμα για μια εταιρεία σαν τη Mazda.