Η Mercedes μετρά αντίστροφα για τα αποκαλυπτήρια της νέας EQS, της ηλεκτρικής S-Class με τα 770 χλμ. αυτονομίας και την οθόνη… κινηματογράφο! Εμείς, πριν ακόμη την επίσημη αποκάλυψή της κάνουμε non-stop το «Μόναχο-Βερολίνο» και μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις.
Ένα νέο λαμπρό κεφάλαιο στο βιβλίο με τίτλο EQ και πλοκή την ηλεκτροκίνηση είναι έτοιμη να γράψει η Mercedes. Η ναυαρχίδα της, η S-Class, αποκτά μία πλήρως ηλεκτροκίνητη έκδοση και όπως κάθε γενιά της S-Class μας έχει συνηθίσει, έτσι και εδώ βλέπουμε να εισάγονται εντυπωσιακά πράγματα. Εν προκειμένω, το ένα είναι η αυτονομία με τις μπαταρίες που φτάνει τα 770 χλμ. κατά WLTP, και το άλλο είναι η κινηματογραφικών διαστάσεων οθόνη στο εσωτερικό. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε το Μόναχο-Βερολίνο από την προεδρική θέση της 4θέσιας καμπίνας της, και παρακάτω σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας, πριν ακόμη την επίσημη αποκάλυψή της που θα γίνει στις 15 Απριλίου.
Εν αναμονή της επίσημης παρουσίας της 15ης Απριλίου, είχαμε μία πρώτη επαφή με
την καμουφλαρισμένη τετρακίνητη
έκδοση EQS 580 4MATIC +
των 523 ίππων και των
855 Nm ροπής.
Παγκόσμια... ρεκόρ σε διαστάσεις και αεροδυναμική
Πρώτα από όλα να πούμε πως η EQS δεν είναι σαν τα άλλα μοντέλα της οικογένειας EQ, δηλαδή δεν πατάει σε μια πλατφόρμα που είναι σχεδιασμένη για να δεχθεί και άλλες μορφές κίνησης, αλλά είναι μία πλατφόρμα φτιαγμένη αμιγώς για ηλεκτρικά οχήματα. Μάλιστα, σε αυτήν θα πατήσει και η μικρότερη EQE, η οποία θα λανσαριστεί και αυτή φέτος. Στο θέμα μας, όμως…
Το σύστημα infotainment αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη, μαθαίνει τις συνήθειες και τις προτιμήσεις του οδηγού και κάνει εξατομικευμένες προτάσεις με γρήγορες επιλογές (Shortcuts) στην κεντρική οθόνη.
Ξεκινώντας με το design, παρά το καμουφλάζ είναι ορατές κάποιες ενδιαφέρουσες σχεδιαστικές, αλλά και τεχνικές λεπτομέρειες. Αρχικά το μοντέλο έχει τεράστιο μεταξόνιο που υπόσχεται άφθονη άνεση και ευρυχωρία (3.210 χλστ., δηλαδή είναι σχεδόν μισό μέτρο μεγαλύτερο και από το smart fortwo!), έπειτα δεν υπάρχουν περιττές λεπτομέρειες μπροστά και πίσω, ενώ το τόξο της οροφής εκτείνεται υπερβολικά προς τα πίσω και δεν αφήνει χώρο να σχηματιστεί 3ος όγκος. Παρά τις μεγάλες της διαστάσεις μάλιστα, στο δικό μας μάτι η EQS είναι κομψή, επιβλητική όσο πρέπει και καθόλου ογκώδης ή πλαδαρή, ενώ οι κοντοί πρόβολοι τονίζουν το μήκος των 5,21 μέτρων. Τέλος, άξια μνείας είναι και η αεροδυναμική της σχεδίαση, γιατί με Cd 0.20 κατακτάει το παγκόσμιο ρεκόρ στην κατηγορία των μοντέλων παραγωγής. Και πιστέψτε μας η αεροδυναμική αντίσταση είναι πολύ σημαντική, γιατί μικρότερη αντίσταση δεν μεταφράζεται μόνο σε μεγαλύτερη ησυχία στην καμπίνα, αλλά και σε περισσότερα χιλιόμετρα αυτονομίας.