Χρησιμοποιώντας έναν ιμάντα, ένας ηλεκτροκινητήρας κατευθύνει τον αξονικό σύνδεσμο που είναι συνδεδεμένος με τους πίσω τροχούς.
Και πώς λειτουργεί; Χρησιμοποιώντας έναν ιμάντα, ένας ηλεκτροκινητήρας κατευθύνει τον αξονικό σύνδεσμο που είναι συνδεδεμένος με τους πίσω τροχούς. Κάπως έτσι ρυθμίζονται οι γωνίες διεύθυνσής του. Αναλόγως της ταχύτητας και της γωνίας διεύθυνσης, οι πίσω τροχοί στρίβουν στην ίδια ή στην αντίθετη φορά κατεύθυνσης σε σχέση με τους μπροστινούς (4,5 και 10 μοίρες αντίστοιχα). Η μηχανολογική διάταξη δεν διαφέρει ανά παραλλαγή, διότι η μέγιστη γωνία στροφής εξαρτάται από τις εντολές που δίνει το λογισμικό της EQS. Μάλιστα, ανάλογα και με επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (Eco, Comfort, Sport και Individual) διαφοροποιείται και η απόκριση λειτουργίας της τετραδιεύθυνσης.
Σημαντικό ρόλο στην όλη διαδικασία παίζουν τα δεδομένα από το τιμόνι, τα φρένα και το ESP ούτως ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη δυνατή ακρίβεια. Η επιλογή στροφής των πίσω τροχών εξαρτάται από τα περιβαλλοντικά δεδομένα που λαμβάνουν οι αισθητήρες του οχήματος (ραντάρ, κάμερα, υπέρηχοι). Τέλος, οι αντίστοιχες γωνίες και τροχιές του πίσω άξονα, εμφανίζονται στο μενού λειτουργίας οδήγησης στην κεντρική οθόνη για να έχει ο οδηγός μία πλήρη εικόνα του πού κατευθύνεται το αυτοκίνητο.
Ήξερες ότι η ιδέα υπάρχει από το 1893;
Ξέρεις την διαφορά μεταξύ four wheel drive (4WD) και four wheel steering (4WS); Η αλήθεια είναι πως πρόκειται για δύο εντελώς διαφορετικές ορολογίες. Στην πρώτη περίπτωση μιλάμε για την κλασική 4κίνηση, στην δεύτερη για μία πιθανώς άγνωστη σε πολλούς τεχνολογία, την τετραδιεύθυνση. Η αλήθεια είναι πως η πρώτη «γνωριμία» μαζί της έγινε το μακρινό 1893. Τότε, ο Βρετανός μηχανικός αυτοκινήτων, Joseph Diplock, δημιούργησε την πατέντα του πρώτου 4κίνητου οχήματος το οποίο είχε και σύστημα τετραδιεύθυνσης.
Με την πάροδο τον χρόνων μεσολάβησε μπόλικη πρόοδος και βελτιώσεις, με τη σύγχρονη εποχή να μας «συστήνει» διάφορα μοντέλα όπως τα Nissan Skyline και Mazda MX-6, μεταξύ άλλων, με το Honda Prelude να γίνεται ορόσημο αυτής της τεχνολογίας, καθώς το 1988 πήρε τον τίτλο του πρώτου μαζικής παραγωγής αυτοκινήτου με σύστημα τετραδιεύθυνσης. Φτάνοντας στο σήμερα, βλέπουμε την πιο εξελιγμένη μορφή τετραδιεύθυνσης να εξοπλίζει την υπερπολυτελή Mercedes EQS. Γνωστή για τις καινοτόμες και πρωτοποριακές τεχνολογίες σε πολλά μοντέλα της γκάμα της, η γερμανική φίρμα λανσάρει το συγκεκριμένο gadget της σε κάθε έκδοση κινητήρα στην ηλεκτρική ναυαρχίδα της. Πάντως η συγκεκριμένη τεχνολογία τοποθετείται και σε άλλα μοντέλα της Mercedes, όπως η S-Class & η GLC.
Σελίδα 1 | Πώς λειτουργεί η τετραδιεύθυνση της Mercedes; |
Σελίδα 2 | Λειτουργεί με ηλεκτροκινητήρα, υπάρχει από το 1893 |