Τιμές με Leasing
Επαγγελματικά

Tips για «προχωρημένους»

 Σχολιάστε 
47.935 Επισκέψεις στο άρθρο
Μέρη του κινητήρα, και χρήσιμες ορολογίες, που πρέπει να γνωρίζετε.

Μέρη του κινητήρα, και χρήσιμες ορολογίες, που πρέπει να γνωρίζετε.

Προκειμένου να γίνουν πιο κατανοητές οι φάσεις λειτουργίας των τετράχρονων κινητήρων εσωτερικής καύσης προβήκαμε σε κάποιες απλοποιήσεις οι οποίες στους πραγματικούς κινητήρες δεν αληθεύουν απόλυτα. Για παράδειγμα, αναφέραμε ότι η φάση της εκτόνωσης ξεκινά με την καύση του μείγματος, κάτι που στην πραγματικότητα δεν αληθεύει λόγω του φαινομένου της προπορείας ανάφλεξης (αβάνς). Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι το μπουζί δεν δίνει σπινθήρα μόλις το έμβολο φτάσει στο ΑΝΣ, αλλά λίγο νωρίτερα, διότι απαιτείται κάποια χρονική διάρκεια ώστε να ολοκληρωθεί η καύση όλου του μείγματος. Συνεπώς, η στιγμή της καύσης ξεκινά λίγο πριν την ολοκλήρωση της φάσης συμπίεσης και ολοκληρώνεται όταν ξεκινά η εκτόνωση των καυσαερίων. Επιπρόσθετα, διαβάσατε ότι η τελευταία φάση ολοκληρώνεται με το κλείσιμο των βαλβίδων εξαγωγής. Κάτι τέτοιο επίσης δεν αληθεύει διότι υπάρχει μία χρονική διάρκεια ανάμεσα στο τέλος του ενός κύκλους και την έναρξη του επόμενου, όπου τόσο οι βαλβίδες εισαγωγής, όσο και οι βαλβίδες εξαγωγής, παραμένουν ανοιχτές. Το φαινόμενο αυτό ονομάζεται επικάλυψη (ή Overlap) και διευκολύνει την εξαγωγή των καυσαερίων, μειώνει τη θερμοκρασία στον θάλαμο καύσης, ενώ ταυτόχρονα αυξάνει την υποπίεση του κυλίνδρου ώστε να βελτιωθεί η είσοδος του μείγματος. 

@info
Προκειμένου η ανάλυση να γίνει ακόμα πιο κατανοητή, θα υπενθυμίσουμε τα μέρη του κινητήρα που θα μας απασχολήσουν, αλλά και κάποιες χρήσιμες ορολογίες:
-Στροφαλοφόρος άξονας: Πρόκειται για το εξάρτημα που μετατρέπει την παλινδρομική κίνηση των εμβόλων σε περιστροφική.
-Πιστόνι: Έμβολο που αναλαμβάνει τη μεταφορά των δυνάμεων που δημιουργούνται στη φάση της εκτόνωσης στον στροφαλοφόρο άξονα.
-Βαλβίδες εισαγωγής-εξαγωγής: Εξαρτήματα που επιτρέπουν την εισαγωγή του μείγματος και την εξαγωγή των καυσαερίων αντίστοιχα από τον θάλαμο καύσης.
-Εκκεντροφόρος: Ο άξονας που είναι υπεύθυνος για την κίνηση των βαλβίδων.
-ΑΝΣ-ΚΝΣ: Συντομογραφίες του άνω και κάτω νεκρού σημείο. Πρόκειται για το ανώτερο και κατώτερο σημείο στη διαδρομή ενός πιστονιού.

Σελίδα 1Ξέρεις πώς δουλεύει το μοτέρ σου; Οι 4 «κινήσεις» του
Σελίδα 2Εισαγωγή και συμπίεση
Σελίδα 3Εκτόνωση και εξαγωγή
Σελίδα 4Tips για «προχωρημένους»
home pro
Autotriti.gr