Το θέμα είναι να σου δοθούν ευκαιρίες και φυσικά να τις αξιοποιήσεις! Ενδιαφέρουσα είναι η περίπτωση του Ιάπωνα, Τακαμότο Κατσούτα στο φετινό WRCπου καταφέρνει και εντυπωσιάζει αξιοποιώντας τις ευκαιρίες που του δόθηκαν. Απομένει να δούμε την εξέλιξή του.
Η Ιαπωνία είναι μια χώρα που δεν μας έχει συνηθίσει στην …παραγωγή μεγάλων οδηγών επιπέδου WRC. O πλέον γνωστός και αγαπημένος στους Έλληνες θεατές στα καλά χρόνια (από τα μέσα της δεκαετίας του ΄90 έως το 2010) ήταν ο Τοσιχίρο (Τόσι) Αράι που ξεσήκωνε το πλήθος με τα περάσματά του με Subaru Impreza. Kατέκτησε δύο φορές το Παγκόσμιο Κύπελο Αυτοκινήτων Παραγωγής (PWRC), το 2005 και 2007.
Σήμερα, μετά από αρκετά χρόνια λοιπόν βλέπουμε τον Τακαμότο Κατσούτα, 28 χρόνων να διαπρέπει. Ξεκίνησε τους αγώνες στα 12 χρόνια του με κάρτ. Στα 18 του ήταν Πρωταθλητής Ιαπωνίας. Ακολούθησαν 3 χρόνια στην Formula 3 της πατρίδας του και στο τέλος του 2014 στράφηκε στα ράλλυ. Οι επιδόσεις του επιβραβεύτηκαν με το να συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα της Toyota για εξέλιξη οδηγών που έχει σαν στόχο να φανεί ο επόμενος Ιάπωνας οδηγός που θα μπορούσε να διακριθεί στο δύσκολο χώρο του WRC.
Και ταυτόχρονα τράβηξε την προσοχή του Τόμι Μάκινεν, τότε επικεφαλής της Toyota Gazoo Racing μαζί με τον γιό του Αράι, τον Χιρόκι. Η περίοδος 2015 – 2016 περιελάμβανε πλήρη συμμετοχή σε αγώνες στη Φινλανδία και Εσθονία υπό την επίβλεψη του έμπειρου Μάκινεν.
Το 2017 τον βλέπουμε στο WRC-2 και τη χρονιά εκείνη κέρδισε την πρώτη του νίκη στην κλάση του στο ράλλυ Σαρδηνίας. Το 2018 κερδίζει την κλάση του στο PWRC-2 στη Σουηδία τερματίζοντας 11ος γενικής. Οι επιδόσεις του και κυρίως η νίκη στη Σουηδία έπεισαν την Toyota να συνεχίσει να επενδύει σ΄ αυτόν.
Το 2019 ήταν μια σεζόν που περιελάμβανε 9 αγώνες του WRC, με Ford Fiesta R5 που προετοίμασε η Tommi Makinen Racing. Στη Χιλή εκείνης της χρονιάς κέρδισε ακόμη μια νίκη στο WRC-2, στη Φινλανδία κέρδισε και τους δύο τοπικούς αγώνες όπου συμμετείχε με το Yaris WRC!
Το μεγάλο βήμα στο WRC γίνεται εκείνη τη χρονιά στη Γερμανία με το υπερόπλο της Toyota και ένας θριαμβευτικός τερματισμός στην πρώτη 10-άδα! Έτσι κέρδισε τη συμμετοχή του στο πρόγραμμα της καλής ομάδας της Toyota με Yaris WRC για το 2020 με σκοπό τη συμμετοχή σε 8 αγώνες.
Στην «κουτσουρεμένη» λόγω των επιπτώσεων του COVID-19 περίοδο του 2020 τελικά κατάφερε να πετύχει 3 τερματισμούς (2 από αυτούς μέσα στην πρώτη 10-άδα).
Φέτος ήλθε η ωρίμανση. Τον βλέπουμε στη μεγάλη ομάδα πάντοτε αυτή τη φορά υπό την επίβλεψη του πάλαι ποτέ ταλέντου και εργοστασιακού οδηγού και της Toyota, που έμεινε ανεκμετάλλευτο τελικά όταν λιγόστεψαν οι ομάδες και τα μπάκετ στο χώρο, του Γιούχο Χάνινεν.
3 έκτες θέσεις και 2 τέταρτες γενικής… είναι ο μέχρι στιγμής απολογισμός, στους 5 αγώνες. Τι καλύτερο; Αναμένουμε λοιπόν την εξέλιξη.