Κινητήρες: Διαφορετική φιλοσοφία, αλλά ικανά και τα δύο
Τα δυο μοτέρ που εφοδιάζουν τα αυτοκίνητα της δοκιμής διαφέρουν τόσο στα τεχνικά χαρακτηριστικά, όσο και στη λογική τους με απώτερο σκοπό όμως και για τα δύο να είναι η περιορισμένη κατανάλωση. Το Captur για το λόγο αυτό συνδυάζει τον 1.000άρη TCe υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα με εργοστασιακό κιτ υγραερίου. Έτσι καταναλώνει είτε βενζίνη είτε υγραέριο ανάλογα με τις απαιτήσεις του οδηγού του με την επιλογή να γίνεται από διακόπτη στο εσωτερικό του και χωρίς να γίνεται αντιληπτή η μετάβαση σε κάθε καύσιμο.
Από την άλλη το C-HR εφοδιάζεται με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1,8 λίτρων που συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα και αυτόματο κιβώτιο CVT. Αυτό συνεπάγεται πως ένα μεγάλο ποσοστό των αστικών μετακινήσεων μπορεί να γίνει αμιγώς ηλεκτρικά, περιορίζοντας έτσι τη μέση κατανάλωση όπως θα δούμε παρακάτω. Όσον αφορά στη λειτουργία τους, ο κινητήρας του Captur αν και έχει 100 ίππους, διακρίνεται για το τράβηγμά του από χαμηλά και προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις, ενώ συνδυάζεται με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Το C-HR με συνδυαστική απόδοση 122 ίππων υπερτερεί στον τομέα των επιδόσεων σε όλες τις μετρήσεις και παρουσιάζει πιο ραφιναρισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας αν και το βουητό του CVT ανεβάζει τα επίπεδα παραγόμενου θορύβου πιο ψηλά από του τρικύλινδρου κινητήρα του Captur.
Κατανάλωση: Κερδίζει το C-HR μέσα στην πόλη, οικονομικό το LPG
Oπως είπαμε κύριο χαρακτηριστικό και των δύο αυτοκινήτων είναι η οικονομία στην χρήση. Ας μπούμε κατευθείαν στο ψητό όμως. Το Captur με χρήση LPG έχει μέση πραγματική κατανάλωση 7,9 λτ./100 χλμ.. Αυτό σύμφωνα με την τρέχουσα τιμή υγραερίου (μέση τιμή λίτρου 0,73 ευρώ) σημαίνει πως χρειάζεται 5,8 ευρώ για κάθε 100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες, ενώ εκτός πόλης αυτή η κατανάλωση μπορεί να πέσει και στα 6,1 λτ./100 που σημαίνει, κόστος 4,53 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα. Με δεξαμενή υγραερίου 40 λίτρων και βενζίνης 48 λίτρων λοιπόν, το Captur προσφέρει αυτονομία 1.280 χιλιομέτρων.
Το Toyota C-HR από την άλλη, με μέση τιμή κατανάλωσης 5,5 λίτρα/100 χλμ. (και μέση τιμή βενζίνης στα 1,41 ευρώ/λτ.) χρειάζεται 7,8 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα μεικτής χρήσης. Ως υβριδικό όμως και χρησιμοποιώντας την ενέργεια των μπαταριών του, επωφελείται σε αστικές συνθήκες, αφού εκεί καταναλώνει 4,2 λτ./100 χλμ., δηλαδή 6 ευρώ στα 100 χλμ.. Πληροφοριακά το Captur χρειάζεται στις ίδιες συνθήκες 8,9 λτ./100 χλμ. υγραέριο, δηλαδή 6,5 ευρώ/100 χλμ..
Τα δεδομένα φυσικά αλλάζουν αν βασικό καύσιμο στο Captur είναι η βενζίνη, αφού με μέση κατανάλωση στα 6,9 λτ. χρειάζεται 9,7 ευρώ για κάθε 100 χλμ. μεικτής χρήσης, από την άλλη όμως βελτιώνεται η εικόνα του ελαφρώς στον τομέα των επιδόσεων.
Στο δρόμο: Ανετο το Captur, πιο οδηγοκεντρικό το C-HR
Διαφορετικό προφίλ έχουν οδηγικά τα δύο αυτοκίνητα, με το Captur να παρουσιάζει έναν γενικά πιο άνετο οδηγικό χαρακτήρα και το C-HR να έχει μια περισσότερο οδηγοκεντρική προσέγγιση. Το Captur λοιπόν και σε αυτή την έκδοση διατηρεί τα οδηγικά χαρακτηριστικά που έχουμε συναντήσει και στην υπόλοιπη γκάμα του, με κυρίαρχο στοιχείο την ήσυχη και ποιοτική του κύλιση και τον ιδιαίτερα ευχάριστο χαρακτήρα του σε όλες τις συνθήκες. Το C-HR δεν είναι τόσο άνετο όσο το Captur, αλλά ικανοποιεί σε κάθε περίπτωση με την άνεση και την ποιότητα κύλισής του, προσφέροντας μάλιστα καλύτερη οδηγική αίσθηση συγκριτικά. Η ανάρτησή του διαχειρίζεται εξαιρετικά το αμάξωμα, κάτι που σε συνδυασμό με τα παραπάνω του δίνουν και έναν πιο αποτελεσματικό χαρακτήρα.
Η γνώμη μας
Πρόκειται για δύο μοντέλα διαφορετικών κατηγοριών με κοινό παρανομαστή την οικονομία. Το Toyota C-HR HSD είναι αυτόματο, καίει ελάχιστα στην πόλη και σε κάποια σημεία γίνεται φανερό πως πρόκειται για μοντέλα της C-SUV κατηγορίας (βλ. πάτημα στο δρόμο), το Renault Captur LPG είναι οικονομικό συνολικά λόγω υγραερίου, έχει καλή ποιότητα κύλισης και είναι καλοφτιαγμένο αποτελώντας ένα μοντέλο που ξεφεύγει από τα όρια των B-SUV.
Απλά και ξεκάθαρα Toyota Chr.... με μεγάλη διαφορά κυρίως στην ευκολία χρήσης, αυτόματο κιβώτιο, ησυχία ποιότητα κύλισης, σταθερό στο δρόμο, οικονομία... ποιότητα κατασκευής εγγύηση... Στα χρήματα που κοστίζει ότι καλύτερο... θεωρώ ότι σήμερα η υβριδική τεχνολογία είναι ότι καλύτερο έως ότου πάμε στο μέλλον σε αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα ... Που σε αστικό περιβάλλον είναι μονόδρομος!!! Εγώ πρίν δύο χρόνια έψαχνα αυτοκίνητο μετά από πολλά test drive με εντυπωσίασε το υβριδικό μοντέλο και τελικά το αγόρασα....
Σε πόσα χρόνια θέλει αντικατάσταση η δεξαμενή υγραερίου, πόσο κοστίζει, πόσο πάει ο έλεγχος της πριν από κάθε ΚΤΕΟ; Πόσα χρόνια κρατάνε οι μπαταρίες λιθιου του toyota και πόσο κοστίζουν;
To Chr έχει αυτόματο κιβώτιο cvt που και πανάκριβο είναι σε τυχόν βλάβες και πνίγει τον κινητήρα και όχι διπλού συμπλέκτη, που εκεί πράγματι αξίζει να έχεις αυτόματο κιβώτιο.
Κάποιος να μιλήσει στην Toyota για τα σχέδια της, όχι όλα βέβαια...! Οπως είπε, πέρισυ, ο Κώστας Καββαθάς, κάτοχος, για ένα διάστημα, του Toyota C-HR, αισθανόμουν κάτι σαν cartoon, που βγήκε απ τους transformers!
Απλά και ξεκάθαρα Toyota Chr.... με μεγάλη διαφορά κυρίως στην ευκολία χρήσης, αυτόματο κιβώτιο, ησυχία ποιότητα κύλισης, σταθερό στο δρόμο, οικονομία... ποιότητα κατασκευής εγγύηση... Στα χρήματα που κοστίζει ότι καλύτερο... θεωρώ ότι σήμερα η υβριδική τεχνολογία είναι ότι καλύτερο έως ότου πάμε στο μέλλον σε αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα ... Που σε αστικό περιβάλλον είναι μονόδρομος!!! Εγώ πρίν δύο χρόνια έψαχνα αυτοκίνητο μετά από πολλά test drive με εντυπωσίασε το υβριδικό μοντέλο και τελικά το αγόρασα....
....Να που η Renault κερδιζει κατα κρατος την Toyota.
Σε πόσα χρόνια θέλει αντικατάσταση η δεξαμενή υγραερίου, πόσο κοστίζει, πόσο πάει ο έλεγχος της πριν από κάθε ΚΤΕΟ; Πόσα χρόνια κρατάνε οι μπαταρίες λιθιου του toyota και πόσο κοστίζουν;
To Chr έχει αυτόματο κιβώτιο cvt που και πανάκριβο είναι σε τυχόν βλάβες και πνίγει τον κινητήρα και όχι διπλού συμπλέκτη, που εκεί πράγματι αξίζει να έχεις αυτόματο κιβώτιο.
Θα πήγαινα στο captur
Κάποιος να μιλήσει στην Toyota για τα σχέδια της, όχι όλα βέβαια...! Οπως είπε, πέρισυ, ο Κώστας Καββαθάς, κάτοχος, για ένα διάστημα, του Toyota C-HR, αισθανόμουν κάτι σαν cartoon, που βγήκε απ τους transformers!
Γιατί δεν βάλατε στη σύγκριση τον 1.5 diesel του Captur?? Θα σας πω εγώ: γιατί ο diesel θα κέρδισε κατά κράτος παντού !!