Ποιότητα κύλισης και καλές αντιδράσεις στις ανωμαλίες του δρόμου από το γαλλικό μικρό.
Κινητήρες, οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας
54.601 Επισκέψεις στο άρθρο (6/3/2021)
Δυναμικό το Yaris, πιο εκλεπτυσμένο το Clio
Σε επίπεδο design, τα δύο υβριδικά μοντέλα αντιπαραβάλλουν δυναμισμό και κομψότητα. Από την μία πλευρά, το Yaris ξεχωρίζει για τον επιθετικό σχεδιασμό λόγω των compact διαστάσεών του, με την μεγάλη μάσκα και το νευρώδες καπό να κεντρίζουν το ενδιαφέρον. Τα έντονα φτερά και τα στυλάτα πίσω φωτιστικά σώματα είναι αισθητικές επεμβάσεις που αφήνουν το στίγμα τους. Στον αντίποδα, το Clio παρουσιάζεται προσεγμένο με την C-Shape αισθητική της μάσκας και των full LED φωτιστικών σωμάτων. Οι έντονες γραμμές των πίσω παραθύρων και οι τονισμένες πλευρές προσφέρουν δυναμισμό στο καλαίσθητο αποτέλεσμα. Και τα δύο αρέσουν με το τρόπο τους.
Ισχυρότερο το Clio, δεν καίνε τίποτα!
Στο Yaris ο 1.500άρης τρικύλινδρος θερμικός κινητήρας 91 ίππων συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων. Συνδυαστικά το ιαπωνικό μικρό αποδίδει 116 ίππους και 207 Nm ροπής. Πιο ισχυρό είναι το Renault Clio E-Tech στο οποίο η υβριδική τεχνολογία (4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,6 λίτρων με ισχύ 91 PS και ηλεκτροκινητήρας με 49 PS) προσφέρουν συνολικά 140 ίππους και 205 Nm ροπής. Όσον αφορά τις επιδόσεις από στάση, έχουμε ισορροπία στο 0-100 χλμ./ώρα με αμφότερα τα δύο μοντέλα να βρίσκονται λίγο κάτω από τα 10 δευτερόλεπτα, ενώ στο κομμάτι της κατανάλωσης και τα δύο καίνε... ψίχουλα! Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις επίσημες τιμές των δύο εταιριών, το Yaris χρειάζεται από 3,8 έως 4,3 λτ./100 χλμ σε μικτό κύκλο, ενώ το Renault Clio 4,3 λτ./100 χλμ.. Η ουσία είναι πως και με τα τα δύο μοντέλα, ειδικά μέσα στην πόλη η κατανάλωση είναι εξαιρετικά μικρή. Τέλος, μία σημαντική διαφοροποίηση μεταξύ τους υπάρχει και ως προς τη μετάδοση της κίνησης. Το Yaris χρησιμοποιεί κιβώτιο CVT που κάνει αισθητή την παρουσία του ηχητικά, ενώ το Clio ένα κάπως πιο προχωρημένο με 15 συνδυασμούς το οποίο είναι εμπνευσμένο από την τεχνολογία της Renault στη Formula 1.
Στον δρόμο: Δυναμισμός και άνεση
Περνώντας στο κομμάτι της οδικής συμπεριφοράς των δύο μοντέλων, αρχικά να αναφερθούμε στο Toyota Yaris, το οποίο ξεχωρίζει για την ευελιξία και την πρακτικότητα μέσα στην πόλη, καθώς και τα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης. Έχει στιβαρό πλαίσιο, πατάει γερά, είναι απολαυστικό όταν ανεβάζεις ρυθμούς, με ένα καλό σε πληροφόρηση τιμόνι και αυτό που του λείπει είναι μάλλον ένας ισχυρότερος κινητήρας και ένα πιο ήσυχο σε θόρυβο κιβώτιο ταχυτήτων. Το Renault Clio από την άλλη, αν και ακόμη δεν έχει μετρηθεί επί ελληνικού εδάφους, παρουσιάζει την εικόνα και των υπολοίπων εκδόσεών του, δηλαδή προβάλλει την καλή ποιότητα κύλισης, την άνεση και τον ολοκληρωμένο του χαρακτήρα που πηγάζει και χαρακτηρίζει όλες τις εκδόσεις του.
Η γνώμη μας
Δύο κορυφαία best seller για εκείνους που αναζητούν οικονομική και άνετη οδήγηση εντός αστικού περιβάλλοντος, αμφότερα μπορούν να υποστηρίξουν έως και 80% αποκλειστικά ηλεκτρική κίνηση στην πόλη. Το Renault Clio E-Tech είναι η φρέσκια πρόταση μικρών με ένα προχωρημένο σύστημα μετάδοσης της κίνησης, ωστόσο ο βασιλιάς της κατηγορίας παραμένει το Yaris, που προσφέρει βελτιωμένες παροχές σε αισθητά μικρότερο κόστος.
Όπως λέει και ο αρθογράφος το Yaris παραμένει αρχηγός της κατηγορίας γιατί τα κάνει όλα! Μόνο η Honda με το Jazz είχε πιθανότητα να το χτυπήσει αλλά αφού δεν τα κατάφερε-το βλέπω να παραμένει leader για πολλά χρόνια ακόμα!
Mε τέτοια διαφορά τιμής απορώ που πάει η renault... (ή μάλλον ξέρω- γυμνή στα.. χωράφια πάει...)
Όπως λέει και ο αρθογράφος το Yaris παραμένει αρχηγός της κατηγορίας γιατί τα κάνει όλα! Μόνο η Honda με το Jazz είχε πιθανότητα να το χτυπήσει αλλά αφού δεν τα κατάφερε-το βλέπω να παραμένει leader για πολλά χρόνια ακόμα!