Αταίριαστο συγκριτικό αυτό μεταξύ του SEAT Ateca και του VW Golf; Όχι και τόσο!
SEAT Ateca Vs VW Golf
15.388 Επισκέψεις στο άρθρο (23/2/2017)
Ψηλά ή χαμηλά; Μη σας μπερδεύει η κόντρα αυτής της εβδομάδας. Το φαινομενικό «mismatch» ανάμεσα σε SEAT Ateca και VW Golf κρύβει πολλά κοινά σημεία επαφής.
Δεν πρέπει να μας παραξενεύει πλέον η σύγκριση ανάμεσα σε ένα κλασσικό μικρομεσαίο κι ένα crossover. Αυτοί είναι βασικοί αντίπαλοι πια, όσο κι αν εκ πρώτης όψεως η μάχη ανάμεσα σε ένα κανονικό κι ένα πιο ανεπτυγμένο σωματικά χάτσμπακ αμάξωμα δείχνει λίγο παράταιρη. Ένα τέτοιο ζευγάρι συνθέτει και το SEAT Ateca με το VW Golf, δύο «πρώτα ξαδέρφια» τα οποία μοιάζουν περισσότερο από όσο αφήνουν να φανεί οι προδιαγραφές τους στα χαρτιά. Κι ας ξεκινήσουμε από το βασικότερο κριτήριο, την τιμή: Μόλις 250 ευρώ είναι η απόσταση που χωρίζει το SUV και το κλασσικό μικρομεσαίο όταν αντιμέτωπες τίθενται οι βασικές εκδόσεις, στα 1,0 λίτρα. Λοιπόν; Ateca ή Golf; Συμφωνείτε τώρα ότι ο νικητής δε βγαίνει με την πρώτη; Ας πάμε λοιπόν παρακάτω.
Αισθητικά το Volkswagen χρειάζεται μια ανανέωση, η οποία είναι εξάλλου καθΆοδόν. Στο εσωτερικό η εικόνα του δεν είναι καλύτερη από του Ateca, προβάλλοντας ένα πολύ ουδέτερο πρόσωπο αισθητικά. Είναι όμως λίγο πιο ποιοτικό. Σε χώρους η καμπίνα μπορεί να τα βάλει ακόμα και με το Ateca. To πορτ-μπαγκάζ όμως σίγουρα όχι.
Ας ξεκινήσουμε από το ότι κανένα από τα δύο οχήματα δεν υιοθετεί ένα πολύ δυναμικό προφίλ σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση. Απλές γραμμές χαρακτηρίζουν και τα δύο μοντέλα τα οποία αποσκοπούν προφανώς στη διαχρονικότητα και την όσο το δυνατόν ευρύτερη αποδοχή. Θα δώσουμε όμως μια βραχεία κεφαλή στο SEAT, όχι μόνο γιατί πρόκειται για SUV και όλοι αρέσκονται σε μια ψηλή θέση οδήγησης αλλά και γιατί έχει κάποιες γραμμές, ειδικά στο πλάι, οι οποίες δίνουν ένα λίγο πιο δυναμικό τόνο στην εικόνα του. Οι αναλογίες βέβαια είναι εντελώς διαφορετικές, με το Ateca να φτάνει σε μήκος τα 4.363 χιλ. έναντι 4.225 χιλ. του Golf (138 χιλ. περισσότερα) ενώ και σε ύψος είναι 149 χιλ. πιο ψηλό. Σε ό,τι αφορά την αισθητική βέβαια πρέπει να σημειώσουμε ότι το Golf δε μπορεί να κριθεί πολύ αυστηρά, διότι υπάρχει ήδη ανανεωμένη εκδοχή της τρέχουσας γενιάς η οποία θα λανσαριστεί σε λίγους μήνες και στην Ελλάδα.
Εσωτερικό: Ισοπαλία στην εμφάνιση
Είναι γεγονός ότι και στα δύο αυτοκίνητα οι εν δυνάμει αγοραστές θα πρέπει να είναι έτοιμοι να κάνουν κάποιες παραχωρήσεις σε ό,τι αφορά την εμφάνιση. Aς αρχίσουμε από το Golf το οποίο, με το ταμπλό του, κατοχυρώνει πλήρως τη VW για την απόφασή της να προχωρήσει σε ανανέωση. Από την άλλη πλευρά, το Ateca, ειδικά στη βασική του έκδοση μοιάζει αρκετά σκοτεινό. Η εικόνα στο SEAT βελτιώνεται όσο ανεβαίνει το επίπεδο εξοπλισμού και ειδικά όταν τοποθετηθεί η μεγαλύτερη οθόνη για το infotainment. Αυτό ισχύει και στο VW το οποίο στη βάση του έχει το πιο μικρό μόνιτορ. Από πλευράς εξοπλισμού, φαίνεται ότι για να έρθουν κοντά σε τιμή ένα μικρομεσαίο κι ένα κροσόβερ, κάποιος πρέπει να χάνει κάτι. Το Golf λοιπόν έχει καλύτερη λίστα με στάνταρ στοιχεία βάζοντας στο λογαριασμό και τις ζάντες αλουμινίου (έστω 15 ιντσών) και το cruise control και τη σύνδεση Bluetooth.
Χώροι: Νίκη για το Ateca
Η πλατφόρμα MQΒ μπορεί να κάνει “θαύματα” κι αυτό φαίνεται από τέτοιες συγκρίσεις. Βλέπουμε λοιπόν ότι το Ateca είναι συνολικά ένα πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο, όπως επιβάλλουν οι εξωτερικές του διαστάσεις και παρέχει πολύ καλό χώρο για τους ώμους πίσω και εντυπωσιακή ελευθερία κινήσεων για τα πόδια των εκεί επιβατών ακόμα κι αν πρόκειται για πολύ υψηλόσωμους. Το Golf από την άλλη, μπορεί να χάνει το ματς αλλά κερδίζει κάποια κρίσιμα… σετ, αφού αποδεικνύεται πιο αεράτο για τα κεφάλια των επιβαινόντων. Ο δε χώρος για τα πόδια πίσω είναι και εδώ εξαιρετικός.
Κινητήρες: Πιο cool ο 1.000άρης στο Golf
Toν έχουμε παινέψει πολλές φορές τον TSI του 1,0 λίτρου και 115 ίππων. Και παρόλο που και στο Ateca τα πηγαίνει αρκετά καλά με το αμάξωμα που του ανατίθεται να ωθήσει, είναι σαφές ότι νιώθει πολύ πιο άνετα κάτω από το καπό του Golf. Οι επιδόσεις στο μικρομεσαίο είναι σταθερά καλύτερες χωρίς όμως οι διαφορές να ξεφεύγουν ανεξέλεγκτα. Στην κατανάλωση βέβαια, το ότι τα δύο μοντέλα βρίσκονται συνολικά στο ίδιο επίπεδο, με μικρό αβαντάζ για το SUV κιόλας, δείχνει ότι υπάρχει σαφής διαφορά στο ταμπεραμέντο.
Στο δρόμο: Πιο ολοκληρωμένο το Golf
Η αίσθηση στο δρόμο κλίνει πολύ υπέρ του Golf, όχι λόγω κάποιου ανυπέρβλητα δυναμικού προφίλ αλλά επειδή είναι σαφώς πιο ζωντανό από πλευράς επιταχύνσεων και βάζει πιο συχνά τον οδηγό σε …σπορ λειτουργία. Ευνοείται βέβαια το VW από το χαμηλότερο κέντρο βάρους του. Όσο σφικτό κι αν είναι το Αteca (το οποίο κάποιες φορές πάνω από αστικές λακκούβες μοιάζει περισσότερο σφικτά στημένο από όσο πρέπει), η επιπλέον απόσταση από το έδαφος δεν κρύβεται. Προς τιμήν του πάντως, αυτό το ανυψωμένο… Leon μπορεί και κυνηγά κατά πόδας τα κλασσικά μικρομεσαία. Σε ό,τι αφορά τα φρένα, το Golf είναι και εδώ πιο γρήγορο (36,5 μέτρα απόσταση από τα 100 χλμ./ώρα έναντι 37,1 μ. του SEAT).
Συμπέρασμα: Ένας νέος σκληρός αντίπαλος Ακριβώς επειδή είναι ούτε καν ένα, αλλά μισό, νούμερο μικρότερο από το Tiguan, το Ateca αρχίζει να πιάνει στα «ραντάρ» του μοντέλα όπως το Golf. Το VW κερδίζει την αναμέτρηση επειδή είναι πιο κεφάτο στο δρόμο, πληρέστερα εφοδιασμένο στη βάση ενώ και σε τομείς στους οποίους χάνει, όπως οι χώροι των επιβατών, το κάνει δύσκολα και παραμένει συγκρίσιμο.
Ισως ειναι η ιδεα μου,αλλα θα δισταζα να επιλεξω κινητηρα ενος λιτρου εαν αγοραζα καποιο απο αυτα τα αυτοκινητα.Μου φαινεται ανεπαρκης...