Για οικονομία ποια Octavia προτιμάς; Diesel ή Plug-in;
60.472 Επισκέψεις στο άρθρο (6/2/2021)
Κάνετε πολλά χιλιόμετρα; Η νέα Skoda Octavia αποτελεί ιδανική επιλογή όπως έχουμε τεστάρει στο παρελθόν. Ποια έκδοσή της όμως; Plug-in Hybrid με 204 άλογα και χαμηλή κατανάλωση ή diesel για πολλά χιλιόμετρα;
Ξεκάθαρα τα plug-in έχουν αρχίσει και κάνουν αισθητή την παρουσία τους. Συμφέρουν όταν τα φορτίζεις καθημερινά, έχουν γκάζι και αποτελούν καλές εταιρικές επιλογές. Και εξαιτίας αυτών των χαρακτηριστικών «πιέζουν» τις αντίστοιχες diesel επιλογές. Παρακάτω λοιπόν επιχειρούμε μια αντιπαράθεση της plug-in έκδοσης της Skoda Octavia με την diesel, καθώς λόγω του ταξιδιάρικου χαρακτήρα της ήταν -και είναι- αρκετά δημοφιλής ως έκδοση. Τι σας συμφέρει λοιπόν και κάτω από ποιες προϋποθέσεις;
Καλύτερες επιδόσεις και κορυφαία κατανάλωση στην Octavia iV PHEV
Οι κινητήρες που εφοδιάζουν τις δύο εκδόσεις της Octavia είναι εντελώς διαφορετικοί αλλά και οι δύο έχουν κατασκευαστεί με γνώμονα την οικονομία. Αρχικά έχουμε τον 2λιτρο TDI κινητήρα του ομίλου ο οποίος στην έκδοση με τους 150 ίππους είναι σε θέση να προσφέρει και εξαιρετικές επιδόσεις στο οικογενειακό μοντέλο και από την άλλη έχουμε την «επαναφορτιζόμενη» Plug-In Hybrid έκδοση. Αυτή συνδυάζει τον 1,4 λίτρων TSI βενζινοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα αποδίδοντας συνδυαστικά 204 ίππους. Παρά το αυξημένο της βάρος, αυτή η έκδοση προσφέρει συγκριτικά καλύτερες τιμές επιδόσεων αλλά βεβαίως και χαμηλότερη κατανάλωση (1,0 λτ./100 χλμ.), αφού μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για 60 χλμ. (κατά WLTP), καλύπτοντας με αυτό τον τρόπο τις αστικές μετακινήσεις. Για την φόρτισή της χρειάζεται 5 ώρες από απλή οικιακή πρίζα ή 3 ώρες και 30 λεπτά από wallbox 3,6 kW. Η βασική έκδοση της έκδοσης πετρελαίου τέλος συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και προαιρετικά με 7τάχυτο διπλού συμπλέκτη DSG, ενώ η Octavia iV PHEV αποκλειστικά με 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.
Εσωτερικό-Χώροι: Ποιοτικά και ευρύχωρα με μικρές high-tech λεπτομέρειες υπέρ της PHEV έκδοσης.
Σημαντικές διαφορές από έκδοση σε έκδοση φυσικά δεν υπάρχουν και έτσι συνοψίζουμε πως το εσωτερικό της Octavia ξεχωρίζει για την έξυπνη εργονομία του, την πολύ καλή ποιότητα υλικών και συναρμογή και την ενδιαφέρουσα σχεδίαση. Από εκεί και πέρα ο διάκοσμος είναι αρκετά σύγχρονος με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να είναι στάνταρ στην Plug-In Hybrid έκδοση και να διαθέτει φυσικά και στοιχεία για την υβριδική του φύση, ενώ και τα δύο εφοδιάζονται με οθόνη αφής 8,25 (στη βασική έκδοση της diesel) ή 10 ιντσών για το σύστημα infotainment (στη βασική έκδοση της PHEV). Αντίστοιχα κορυφαία είναι η εικόνα σε επίπεδο χώρων, προσφέροντας ένα άκρως φιλόξενο εσωτερικό με διαστάσεις που μπορούν να φιλοξενήσουν 5 ενήλικους, οι οποίοι θα έχουν κορυφαία επίπεδα χώρων για τα γόνατά τους και αρκετό για τα κεφάλια τους. Ωστόσο, ο χώρος αποσκευών έχει μικρύνει στην Plug-In Hybrid έκδοση λόγω της εφαρμογής των μπαταριών του συστήματος, προσφέροντας 450 λίτρα έναντι 600 λίτρων της diesel.
Ολο λεν οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα σταματησουν τα ντίζελ κι όλο βγαίνουν καινούρια μοντέλα...τι σημαίνει αυτο;Σημαίνει ότι έχουν ζήτηση..να πούμε και το άλλο,έχω τα τάδε μοντέλο plug in Hydrid με χίλιες δυο τεχνολογίες επάνω τόκανα 150000 χιλ.χιλιόμετρα και πάω να το δώσω..ποιος θα το πάρει; σωστά μαντέψατε κανεις ,οσοι θα σκέφτονται το κοστος αλλαγής ορισμένων εξαρτηματων άστα να πάνε.Το ντιζελάκι με 150000 χιλ.χιλιόμετρα πριν το βγάλεις για πουλημα..θάχει φύγει. Σαν το ντίζελ πουθενά
Πες οτι οι μπαταριες 8 κρατανε χρονια και οτι κανεις 50 χιλιομετρα την ημερα κατα μεσο ορο με μπαταρια (δηλαδή κάνεις σχεδόν την μέγιστη δυνατή αξιοποίηση του pHEV). Σε ενα χρονο (βγαλε τα ΣΚ και τις διακοπες) 15000 χιλιομετρα. Σε 8 χρονια 100.000 χιλιομετρα. Για 100.000 χιλιομετρα χρειαζεσαι 6000 λιτρα πετρελαιο (με μεση καταναλωση 6 στα 100). Δηλαδη 7200 ευρω περιπου. Ρωτήστε πόσο κάνει η αντικατάσταση των μπαταριών του PHEV και τα ξαναλέμε. Οτι κερδισες θα τα δόσεις πίσω μαζεμένα για νέες μπαταρίες (και λίγα λέω μάλλον). Και όλα αυτα θεωρώντας ότι το ρεύμα είναι δωρεάν (που δεν είναι). Και ότι η πτώση της τιμής μεταπώλησης του PHEV θα είναι ίδια με του πετρελαίου (δεν θα είναι επίσης). Τα PHEV είναι μόνο για αυτούς που τα έχουν και θέλουν την πολυτέλεια του να κινείσαι με αθόρυβο αυτοκίνητο και να μη πατάς ποτέ σχεδόν σε βενζινάδικο. Και πάλι βαριέσαι κάθε μέρα να βάζεις και να βγάζεις από την πρίζα το αυτοκίνητο.
Απ τη μιά το κόστος των μπαταριών πέφτει, απ την άλλη, αν δεν κάνω λάθος, έχετε κάνει ρεπορτάζ για το ακριβό service των diesel! Καλό θα ήταν να μας το ξαναθυμίσετε
Πλεον, οικονομία = plug-in hybrid. Αν εξαιρεθούν βέβαια τα αμιγώς ηλεκτρικά. Το diesel αργοπεθαίνει και είναι ευχής έργον να εκλείψει εντελώς μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, σε παγκόσμιο επίπεδο. Επίσης για αγορά PHEV υπάρχουν και οι επιδοτήσεις, που κλείνουν πολύ την ψαλίδα μεταξύ των τιμών αγοράς.
Ολο λεν οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα σταματησουν τα ντίζελ κι όλο βγαίνουν καινούρια μοντέλα...τι σημαίνει αυτο;Σημαίνει ότι έχουν ζήτηση..να πούμε και το άλλο,έχω τα τάδε μοντέλο plug in Hydrid με χίλιες δυο τεχνολογίες επάνω τόκανα 150000 χιλ.χιλιόμετρα και πάω να το δώσω..ποιος θα το πάρει; σωστά μαντέψατε κανεις ,οσοι θα σκέφτονται το κοστος αλλαγής ορισμένων εξαρτηματων άστα να πάνε.Το ντιζελάκι με 150000 χιλ.χιλιόμετρα πριν το βγάλεις για πουλημα..θάχει φύγει. Σαν το ντίζελ πουθενά
...Τα Plug in ειναι μια μεσοβεζικη λυση, και νομιζω θα ξεπεραστει συντομα.
Πες οτι οι μπαταριες 8 κρατανε χρονια και οτι κανεις 50 χιλιομετρα την ημερα κατα μεσο ορο με μπαταρια (δηλαδή κάνεις σχεδόν την μέγιστη δυνατή αξιοποίηση του pHEV). Σε ενα χρονο (βγαλε τα ΣΚ και τις διακοπες) 15000 χιλιομετρα. Σε 8 χρονια 100.000 χιλιομετρα. Για 100.000 χιλιομετρα χρειαζεσαι 6000 λιτρα πετρελαιο (με μεση καταναλωση 6 στα 100). Δηλαδη 7200 ευρω περιπου. Ρωτήστε πόσο κάνει η αντικατάσταση των μπαταριών του PHEV και τα ξαναλέμε. Οτι κερδισες θα τα δόσεις πίσω μαζεμένα για νέες μπαταρίες (και λίγα λέω μάλλον). Και όλα αυτα θεωρώντας ότι το ρεύμα είναι δωρεάν (που δεν είναι). Και ότι η πτώση της τιμής μεταπώλησης του PHEV θα είναι ίδια με του πετρελαίου (δεν θα είναι επίσης). Τα PHEV είναι μόνο για αυτούς που τα έχουν και θέλουν την πολυτέλεια του να κινείσαι με αθόρυβο αυτοκίνητο και να μη πατάς ποτέ σχεδόν σε βενζινάδικο. Και πάλι βαριέσαι κάθε μέρα να βάζεις και να βγάζεις από την πρίζα το αυτοκίνητο.
Απ τη μιά το κόστος των μπαταριών πέφτει, απ την άλλη, αν δεν κάνω λάθος, έχετε κάνει ρεπορτάζ για το ακριβό service των diesel! Καλό θα ήταν να μας το ξαναθυμίσετε
Πλεον, οικονομία = plug-in hybrid. Αν εξαιρεθούν βέβαια τα αμιγώς ηλεκτρικά. Το diesel αργοπεθαίνει και είναι ευχής έργον να εκλείψει εντελώς μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, σε παγκόσμιο επίπεδο. Επίσης για αγορά PHEV υπάρχουν και οι επιδοτήσεις, που κλείνουν πολύ την ψαλίδα μεταξύ των τιμών αγοράς.