Στο δρόμο: Για να «γράφεις» χιλιόμετρα…
Η Octavia είναι χτισμένη πάνω στην εξελιγμένη MQB EVO πλατφόρμα του ομίλου και σε κάθε της έκδοση ξεχωρίζει για τον οικογενειακό και ταξιδιάρικο χαρακτήρα της. Ετσι και στις δύο εκδόσεις αυτά είναι τα στοιχεία που γίνονται αμέσως αντιληπτά από την κίνησή τους, με την ανάρτηση παρά την σφιχτή της ρύθμιση και περισσότερο στην Octavia iV, να «καταπίνει» αποτελεσματικά τις όποιες ανωμαλίες. Παράλληλα στην ευθεία παρουσιάζουν κορυφαία σταθερότητα ενώ και στις στροφές, οι κλίσεις είναι περιορισμένες και η αίσθηση καλή για να εκμεταλλευθεί ο οδηγός την απόδοση των κινητήρων τους.
Τι με συμφέρει και γιατί;
Το πετρέλαιο ως επιλογή απευθύνεται κυρίως σε όσους πραγματοποιούν πολλά περισσότερα από τα 15.000 χλμ./έτος που διανύει ο μέσος οδηγός. Στην περίπτωση αυτή και αν μιλάμε για ιδιώτη με οικογένεια, η Octavia TDI αποτελεί την πιο συμφέρουσα επιλογή αφού το κόστος των 25.700 ευρώ σε συνδυασμό με την εικόνα της και τον εξοπλισμό της δεν είναι απαγορευτικό, ενώ ανάλογα και με τη χρήση η «απόσβεση» δεν θα αργήσει να έρθει σε σχέση με την αντίστοιχη βενζινοκίνητη εκδοχή της.
Από την άλλη αν μιλάμε για εταιρική χρήση και με δεδομένο πως σε αυτή την περίπτωση με λιανική τιμή προ φόρων στα 27.462 (35.900 ευρώ μετά τους φόρους) αλλά και με εκπομπές ρύπων CΟ2 στα 22 γρ./χλμ., η Plug-In Hybrid έκδοση Octavia iV επωφελείται της μηδενικής φορολόγησης και της δυνατότητας έκπτωσης από τα ακαθάριστα έσοδά της, κατά τον χρόνο πραγματοποίησης της αγοράς, προσαυξημένης κατά ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%). Αυτό την καθιστά μια ιδιαίτερα ελκυστική πρόταση για εταιρική χρήση είτε σε υπεραστική, είτε κυρίως σε αστική χρήση με την δυνατότητα να καταναλώσει εκεί την ηλεκτρική ενέργεια των μπαταριών της.
Ολο λεν οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα σταματησουν τα ντίζελ κι όλο βγαίνουν καινούρια μοντέλα...τι σημαίνει αυτο;Σημαίνει ότι έχουν ζήτηση..να πούμε και το άλλο,έχω τα τάδε μοντέλο plug in Hydrid με χίλιες δυο τεχνολογίες επάνω τόκανα 150000 χιλ.χιλιόμετρα και πάω να το δώσω..ποιος θα το πάρει; σωστά μαντέψατε κανεις ,οσοι θα σκέφτονται το κοστος αλλαγής ορισμένων εξαρτηματων άστα να πάνε.Το ντιζελάκι με 150000 χιλ.χιλιόμετρα πριν το βγάλεις για πουλημα..θάχει φύγει. Σαν το ντίζελ πουθενά
Πες οτι οι μπαταριες 8 κρατανε χρονια και οτι κανεις 50 χιλιομετρα την ημερα κατα μεσο ορο με μπαταρια (δηλαδή κάνεις σχεδόν την μέγιστη δυνατή αξιοποίηση του pHEV). Σε ενα χρονο (βγαλε τα ΣΚ και τις διακοπες) 15000 χιλιομετρα. Σε 8 χρονια 100.000 χιλιομετρα. Για 100.000 χιλιομετρα χρειαζεσαι 6000 λιτρα πετρελαιο (με μεση καταναλωση 6 στα 100). Δηλαδη 7200 ευρω περιπου. Ρωτήστε πόσο κάνει η αντικατάσταση των μπαταριών του PHEV και τα ξαναλέμε. Οτι κερδισες θα τα δόσεις πίσω μαζεμένα για νέες μπαταρίες (και λίγα λέω μάλλον). Και όλα αυτα θεωρώντας ότι το ρεύμα είναι δωρεάν (που δεν είναι). Και ότι η πτώση της τιμής μεταπώλησης του PHEV θα είναι ίδια με του πετρελαίου (δεν θα είναι επίσης). Τα PHEV είναι μόνο για αυτούς που τα έχουν και θέλουν την πολυτέλεια του να κινείσαι με αθόρυβο αυτοκίνητο και να μη πατάς ποτέ σχεδόν σε βενζινάδικο. Και πάλι βαριέσαι κάθε μέρα να βάζεις και να βγάζεις από την πρίζα το αυτοκίνητο.
Απ τη μιά το κόστος των μπαταριών πέφτει, απ την άλλη, αν δεν κάνω λάθος, έχετε κάνει ρεπορτάζ για το ακριβό service των diesel! Καλό θα ήταν να μας το ξαναθυμίσετε
Πλεον, οικονομία = plug-in hybrid. Αν εξαιρεθούν βέβαια τα αμιγώς ηλεκτρικά. Το diesel αργοπεθαίνει και είναι ευχής έργον να εκλείψει εντελώς μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, σε παγκόσμιο επίπεδο. Επίσης για αγορά PHEV υπάρχουν και οι επιδοτήσεις, που κλείνουν πολύ την ψαλίδα μεταξύ των τιμών αγοράς.
Ολο λεν οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα σταματησουν τα ντίζελ κι όλο βγαίνουν καινούρια μοντέλα...τι σημαίνει αυτο;Σημαίνει ότι έχουν ζήτηση..να πούμε και το άλλο,έχω τα τάδε μοντέλο plug in Hydrid με χίλιες δυο τεχνολογίες επάνω τόκανα 150000 χιλ.χιλιόμετρα και πάω να το δώσω..ποιος θα το πάρει; σωστά μαντέψατε κανεις ,οσοι θα σκέφτονται το κοστος αλλαγής ορισμένων εξαρτηματων άστα να πάνε.Το ντιζελάκι με 150000 χιλ.χιλιόμετρα πριν το βγάλεις για πουλημα..θάχει φύγει. Σαν το ντίζελ πουθενά
...Τα Plug in ειναι μια μεσοβεζικη λυση, και νομιζω θα ξεπεραστει συντομα.
Πες οτι οι μπαταριες 8 κρατανε χρονια και οτι κανεις 50 χιλιομετρα την ημερα κατα μεσο ορο με μπαταρια (δηλαδή κάνεις σχεδόν την μέγιστη δυνατή αξιοποίηση του pHEV). Σε ενα χρονο (βγαλε τα ΣΚ και τις διακοπες) 15000 χιλιομετρα. Σε 8 χρονια 100.000 χιλιομετρα. Για 100.000 χιλιομετρα χρειαζεσαι 6000 λιτρα πετρελαιο (με μεση καταναλωση 6 στα 100). Δηλαδη 7200 ευρω περιπου. Ρωτήστε πόσο κάνει η αντικατάσταση των μπαταριών του PHEV και τα ξαναλέμε. Οτι κερδισες θα τα δόσεις πίσω μαζεμένα για νέες μπαταρίες (και λίγα λέω μάλλον). Και όλα αυτα θεωρώντας ότι το ρεύμα είναι δωρεάν (που δεν είναι). Και ότι η πτώση της τιμής μεταπώλησης του PHEV θα είναι ίδια με του πετρελαίου (δεν θα είναι επίσης). Τα PHEV είναι μόνο για αυτούς που τα έχουν και θέλουν την πολυτέλεια του να κινείσαι με αθόρυβο αυτοκίνητο και να μη πατάς ποτέ σχεδόν σε βενζινάδικο. Και πάλι βαριέσαι κάθε μέρα να βάζεις και να βγάζεις από την πρίζα το αυτοκίνητο.
Απ τη μιά το κόστος των μπαταριών πέφτει, απ την άλλη, αν δεν κάνω λάθος, έχετε κάνει ρεπορτάζ για το ακριβό service των diesel! Καλό θα ήταν να μας το ξαναθυμίσετε
Πλεον, οικονομία = plug-in hybrid. Αν εξαιρεθούν βέβαια τα αμιγώς ηλεκτρικά. Το diesel αργοπεθαίνει και είναι ευχής έργον να εκλείψει εντελώς μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, σε παγκόσμιο επίπεδο. Επίσης για αγορά PHEV υπάρχουν και οι επιδοτήσεις, που κλείνουν πολύ την ψαλίδα μεταξύ των τιμών αγοράς.