Έρευνα: Τα Plug-in υβριδικά ρυπαίνουν 350% περισσότερο από όσο λένε
- Η πραγματική κατανάλωση των θερμικών είναι κατά μέσο όρο 20% υψηλότερη
- Τα Plug-in είναι δεν είναι τόσο «πράσινα» και χρησιμοποιούνται λάθος
- Αλλη έρευνα έδειξε πως τα Plug-in «καίνε» 3 έως 5 φορές περισσότερο από ό,τι υπόσχονται
- Το κοινό δεν έχει γυρίσει την πλάτη στα Plug-in υβριδικά
Η πραγματική κατανάλωση των θερμικών είναι κατά μέσο όρο 20% υψηλότερη
Στο φως της δημοσιότητας ήρθε η πρώτη έκθεση για τις πραγματικές εκπομπές ρύπων που παράγουν τα αυτοκίνητα που κινούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα στοιχεία συλλέχθηκαν το 2021 από ένα δείγμα 600.000 αυτοκινήτων. H έρευνα δείχνει ότι τα βενζινοκίνητα και τα diesel οχήματα εκπέμπουν 20% περισσότερο από τις τιμές που δίνουν οι εταιρείες παρόλο που αυτές έδωσαν δεδομένα μόνο για ένα ορισμένο μερίδιο του στόλου τους. Χαρακτηριστικό είναι πως η Jaguar Land Rover έστειλε δεδομένα του 43% του στόλου της, η Mercedes-Benz το 27%, η Volvo το 24% ενώ πολλές άλλες φίρμες έστειλαν δεδομένα μόνο για περίπου το 5% της γκάμας τους.
Τα Plug-in είναι δεν είναι τόσο «πράσινα» και χρησιμοποιούνται λάθος
Τα Plug-in υβριδικά, τα οποία εκπέμπουν θεωρητικά διοξείδιο του άνθρακα έως 20 γραμμάρια, επιτρέπουν στους χρήστες να κινούνται ηλεκτρικά για αρκετές δεκάδες χιλιόμετρα δίχως να αγχώνονται για την αυτονομία της μπαταρίας τους. Η αρχική υπόθεση ήταν ότι τα Plug-in υβριδικά θα κινούνταν με αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια για ένα διάστημα, περί το 70%-85 % του χρόνου. Στην πραγματικότητα, οι έρευνες έδειξαν πως δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Συγκεκριμένα, οι εκπομπές ρύπων διοξειδίου του άνθρακα έφτασαν το 350% των τιμών που έχουν δώσει τα εργαστηριακά αποτελέσματα, ενώ επίσης η πραγματικότητα έχει δείξει πως τα οχήματα αυτά, συχνά, ούτε φορτίζονται, ούτε αξιοποιείται πλήρως η δυνατότητά τους να κινηθούν ηλεκτρικά.
Αλλη έρευνα έδειξε πως τα Plug-in «καίνε» 3 έως 5 φορές περισσότερο από ό,τι υπόσχονται
Πέραν της συγκεκριμένης έκθεσης, στοιχεία προκύπτουν συνεχώς μέσα από άλλες έρευνες. Το Διεθνές Συμβούλιο για Καθαρές Μετακινήσεις, σε έρευνά του το 2022, εντόπισε πως η πραγματική κατανάλωση καυσίμου των Plug-in υβριδικών στην Ευρώπη κυμάνθηκε από 3 έως 5 φορές υψηλότερα από τις εργοστασιακές τιμές.
Το κοινό δεν έχει γυρίσει την πλάτη στα Plug-in υβριδικά
Η αδυναμία των full hybrid αυτοκινήτων να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων, έφερε την εισαγωγή νέων μέτρων συμμόρφωσης και αντιμετώπισης του προβλήματος για τις εταιρείες. Ακολούθησε μια κάμψη τριετούς διάρκειας στις πωλήσεις και η μείωση των κινήτρων με τα οποία οι κυβερνήσεις στήριζαν τις πωλήσεις των Plug-in υβριδικών. Παρόλα αυτά, το αγοραστικό κοινό δεν γύρισε την πλάτη του στα Plug-in, αφού τον Φεβρουάριο του 2024 κατέγραψαν ακόμη υψηλότερο ρυθμό πωλήσεων από τα υβριδικά.