ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τα μυστικά του νέου Renault 5 - Συνέντευξη με τον Υπεύθυνο Εξέλιξης του ηλεκτρικού μοντέλου

42.717 Επισκέψεις στο άρθρο (30/3/2024)
Το Renault 5, ή αλλιώς R5 για τους παλιότερους, επέστρεψε ως 100% ηλεκτρικό με ρετρό στιλ, την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και αυτονομία έως 400 χιλιόμετρα.
2 Φωτογραφίες »

Το Renault 5, ή αλλιώς R5 για τους παλιότερους, επέστρεψε ως 100% ηλεκτρικό με ρετρό στιλ, την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και αυτονομία έως 400 χιλιόμετρα.

O υπεύθυνος εξέλιξης, Frederic Morelle, αποκαλύπτει στο Auto Τρίτη τα μυστικά του νέου sexy και αμιγώς ηλεκτρικού, Renault R5.

Αποκλειστικά στο autotriti.gr, ο Frederic Morelle αποκαλύπτει τα πάντα για το ηλεκτρικό Renault 5

Στα πλαίσια της επίσημης αποκάλυψης του νέου Renault 5 στην έκθεση της Γενεύης, είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με ένα άνθρωπο «κλειδί», τον ίδιο τον Υπεύθυνο Εξέλιξης του μοντέλου. Παρακάτω μας αποκαλύπτει κάποια από τα μυστικά του και απαντάει στις απορίες μας (διαβάστε εδώ όλα τα άρθρα για το μοντέλο), ωστόσο εμείς στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε, για όσους δεν το γνωρίζουν, πως το Renault 5, ή αλλιώς R5 για τους πιο παλιούς είναι το μοντέλο που θα πρωταγωνιστήσει στην ηλεκτρική... επανάσταση «Renaulution» της γαλλικής μάρκας.

Η εμφάνισή του έχει ρετρό στοιχεία συνδυασμένα με άρωμα από το μέλλον και προσωπικά μας αρέσει πάρα πολύ, θα βγαίνει μόνο ως ηλεκτρικό, θα έχει αυτονομία έως 400 χιλιόμετρα και η τιμή του θα ξεκινάει από τα 25.000 ευρώ. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε τα πάντα για το νέο μοντέλο από την επαφή μας στην Γενεύη, στις επόμενες γραμμές αφήνουμε τον Frederic Morelle να μας μιλήσει για αυτό.

Συνέντευξη με τον Frederic Morelle, Υπεύθυνο Εξέλιξης του Renault 5

autotriti: Γιατί επιλέξατε το νέο R5 να είναι μόνο ηλεκτρικό;
F.M.: Ήταν μια στρατηγική επιλογή του ίδιου του Λούκα (σ.σ. Ντε Μέο, CEO της Renault) για να γίνει εμφανής η ενεργειακή μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση. To Ρ5 είναι ένα όχημα που εστιάζει αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση. Δε θα υπάρχει κάποια υβριδική έκδοση, πόσο μάλλον μια με θερμικό κινητήρα.
 
autotriti: Παρά την πίσω ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, δεν υπάρχει πισωκίνητη διάταξη, όπως στο τελευταίο Renault Twingo για παράδειγμα. Δε θα ήταν αυτό μια επιλογή που θα τόνιζε ίσως την ευελιξία και την ισοκατανομή του βάρους;
F.M.: Το νέο R5 είναι εξ΄ αρχής καλοζυγισμένο. Το βασικό χαρακτηριστικό μιας πλατφόρμας για να προσφέρει κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά είναι άλλωστε το κέντρο βάρους. Η μπαταρία του R5 έχει ενσωματωθεί κατάλληλα στο πλαίσιο για να υπάρχει χαμηλό κέντρο βάρους. Μετά η πολλαπλών συνδέσμων, πίσω ανάρτηση που δίνει τη δυνατότητα για ένα αυτοκίνητο που δεν είμαι μόνο όμορφο όταν το κοιτάς, αλλά και όταν το οδηγείς. Το μπροστινό μέρος έχει δοκιμασμένα -σε θέματα ποιότητας και κόστους- στοιχεία από το Renault Captur και το Clio, και σε συνδυασμό με την επιλογή των πίσω πολλαπλών συνδέσμων, το R5 προσφέρει άνεση και ευελιξία στην πόλη, ενώ σε μια διαδρομή με στροφές υπάρχει το ζητούμενο σε κράτημα και οδηγική απόλαυση. Ο κύκλος στροφής είναι ήδη ελάχιστος στα 10,3 μέτρα και σε συνδυασμό με τα 2,54 μ. του μεταξονίου η ευελιξία του R5 είναι κορυφαία.


 
autotriti: Ποια η λογική της ύπαρξης τροχών 18 ιντσών σε όλες τις εκδόσεις;
F.M.: Θέλαμε το μοντέλο παραγωγής να μην ξεφύγει από το πρωτότυπο, το οποίο είχε μεγάλη απήχηση στο κοινό. Για να το πετύχεις αυτό πρέπει να μείνεις κοντά σε συγκεκριμένες αναλογίες: Μήκος, ύψος, τροχοί. Η επιλογή για τροχούς 18 ιντσών ήταν λοιπόν επιβεβλημένη.
 
autotriti: Πώς καταφέρατε να διατηρήσετε το βάρος κάτω από τα 1.500 κιλά, που δεν είναι και εύκολο για τα δεδομένα των ηλεκτρικών;
F.M.: Έχει γίνει σπουδαία δουλειά σε όλους τους τομείς. Για παράδειγμα από τη μπαταρία και μόνο έχουμε εξοικονομήσει 20 κιλά, συγκριτικά με το Zoe. Μετά υπάρχει ευρεία χρήση ατσαλιού υψηλής αντοχής για υψηλή ακαμψία με συγκρατημένο βάρος, τη στιγμή που στο μπροστινό μέρος εξοικονομήσαμε τουλάχιστον 15 κιλά από τη χρήση ενός νέου ηλεκτροκινητήρα βασισμένο σε αυτόν του Megane, αλλά μικρότερο. Κάθε άνθρωπος που δούλεψε στην εξέλιξη του R5 είχε κατά νου την εξοικονόμηση βάρους γιατί για την αυτονομία δύο είναι τα σημεία-κλειδιά: Η αεροδυναμική και το βάρος.
 
autotriti: Το νέο R5 στοχεύει στο συναίσθημα. Θα δούμε μήπως και μια «καυτή» έκδοση του νέου ηλεκτρικού R5, όπως το θρυλικό Renault 5 Turbo;
F.M.:Αυτό που μπορώ να πω είναι πως δε θα δείτε μια έκδοση Turbo, αλλά μία με τα σήματα της Alpine (σ.σ: το σπορ παρακλάδι πλέον της Renault). Δουλέψαμε μαζί με τους μηχανικούς της Alpine και προσάρμοσαν στο R5 ένα πανίσχυρο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης (γύρω στα 300 ηλεκτρικά άλογα). Το έχω οδηγήσει και σίγουρα είναι ένα απίστευτα fun to drive αυτοκίνητο, όπως άλλωστε αρμόζει στο όνομα της Alpine και στην παράδοση των «καυτών» Renault.

FORD
NEXEN ENDIAFERON