Αν στην ήπια υβριδική τεχνολογία, η ηλεκτρική ενέργεια έχει ρόλο «κομπάρσου», στην περίπτωση των καθαρά υβριδικών διατάξεων οι δυνατότητές της είναι πολύ πιο διευρυμένες. Η βασικότερη διαφοροποίηση είναι ότι σε αυτή την περίπτωση η σύμπλεξη μπορεί να γίνει αποκλειστικά τόσο από τον θερμικό κινητήρα, όσο και από τον ηλεκτροκινητήρα. Συμπεραίνουμε, λοιπόν, ότι υφίσταται και αμιγώς ηλεκτρική μετακίνηση, κάτι που δεν ισχύει στην περίπτωση των «Mild Hybrid» εκδόσεων, ενώ το σύστημα μετάδοσης είναι πλήρως αυτόματο και δεν διατίθεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Μάλιστα, στην περίπτωση των «Plug-In» υβριδικών (PHEV), το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με μπαταρίες μεγαλύτερης χωρητικότητας που, πέρα από την πέδηση ή τον θερμικό κινητήρα, μπορούν να φορτιστούν και από κάποια εξωτερική πηγή δίνοντας δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής μετακίνησης για περίπου 50 χιλιόμετρα. Το ντεμπούτο των «Plug-In» υβριδικών συστημάτων έγινε μέσω του νέου Ford Kuga, του 8θέσιου Tourneo Custom και του θηριώδους Explorer. Το πρώτο συνοδεύεται από υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2,5 λίτρων απόδοσης 225 ίππων και μπαταρία 14,4 KWh, το δεύτερο διαθέτει 1.000άρη EcoBoost σε ρόλο «range extender» και το τρίτο εξοπλίζεται με τον 3λιτρο V6 EcoBoost 450 ίππων, ο οποίος συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων και μεταφέρει την κίνηση σε όλους τους τροχούς.