Ο 1,5 VVT-I έχει δύο κύκλους λειτουργίας. Συνήθως, οι κινητήρες έχουν έναν
90.471 Επισκέψεις στο άρθρο
Αναφερθήκαμε πιο πριν στο γεγονός ότι ο νέος κινητήρας της Toyota είναι διπλού κύκλου Otto-Atkinson. Όμως πως υλοποιείται αυτό και πως λαμβάνει χώρα αυτή η μεταγωγή από τον έναν κύκλο στον άλλο; Η απάντηση δεν θα μπορούσε να είναι άλλη παρά μέσω του εξελιγμένου ελέγχου των βαλβίδων.
Στην γλώσσα της Toyota τον σύστημα ονομάζεται VVT-iE (Variable Valve Timing intelligent system Electric Motor). Δηλαδή συνεχώς μεταβαλλόμενος χρονισμός των βαλβίδων με χρήση ηλεκτρικού κινητήρα. Πράγματι, για την περίσταση ο εκκεντροφόρος της εισαγωγής ελέγχεται μέσω ενός ηλεκτροκινητήρα ενώ ο εκκεντροφόρος της εξαγωγής ελέγχεται υδραυλικά. Αυτός ο εξελιγμένος έλεγχος των εκκεντροφόρων και κατΆ επέκταση των βαλβίδων, επιτρέπει μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου να μεταβαίνει ο κύκλος από Atkinson σε Otto και τούμπαλιν, ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες.
Σε ότι αφορά την γεωμετρία του, ο κινητήρας ακολουθεί υποτετράγωνη αρχιτεκτονική (διάμετρος εμβόλου μικρότερη από την διαδρομή) με αποτέλεσμα την βελτίωση του βαθμού απόδοσης αλλά και την ανάπτυξη της ροπής. Τέλος, η αρχική εφαρμογή του νέου κινητήρα θα είναι στο ανανεωμένο Toyota Yaris.